02 voyager kilinä
#1
Hei! Kaipailen apua viisaammilta. Chrysler Voyager 2002 vuosimallia, aloitti viime keväänä pienen kilinä-äänen pellin alla. Korjaamolla etsivät vikaa monta päivää, eikä halunneet enempää ruutia tuhlata kun vikaa ei löytynyt. Ajamisen halusivat kieltää. Tutkittiin useamman harrastajan kanssa kaikki mieleen tulleet vaihtoehdot, mutta mitään merkittävää ei löydetty. Suurin osa veikkasi nakutuksentunnistinta syylliseksi, mistään ei kuitenkaan uutta sellaista löydetty jotta se olisi voitu poissulkea.
Ääni kuului satunnaisesti vedossa, joskus hiljempaa, joskus kovempaa. Arvelin, että ajan silläkin uhalla että hajoaa, kun ei kummoisesta rahallisesta menetyksestä ollut kyse...
Koko talven auto oli hiljainen, ja toimi hienosti muuten, mutta tyhjäkäynti oli ihan päin peetä välillä. Ikään kuin leijaamalla kävi välillä tosi hiljaa ja nätisti ja yhtäkkiä puisti kuin luoja kerjäläistä. Jatkoin edelleen ajoa, koska auto toimi ihan hirveen hienosti ajossa..
Viime viikonloppuna PMK-Mikkeli välillä sitten yhtäkkiä alkoi kuulostaa siltä, että pellin alta lähtee helikopteri lentoon. Kurkistin pellin alle, ja näytti siltä että moottori hyppää syliin. Sytytys on ihan sekaisin. Sain pihassa vikakoodin P300, joka on useampaan sylinteriin viittaava vikakoodi, ilmeisesti.
Keksiikö joku enempi näitä rassannut, onko mitään mahdollisia poissuljettavia vikoja, jotka vielä kannattaa tsekata? Kallista remonttia en tokikaan edes harkitse, mutta haluaisin varmistua, onko jotain vielä tehtävissä, ennekuin alan hautajaisia sille järjestää. Mitä muuten tapahtuu jos jakohihna hyppää pois paikaltaan, hajottaako se koneen heti, mitkä on oireet? (joku siis epäili, että sen äänen olisi aiheuttanut jakohihnan kiinnike tms, ja että sen pettäessä hihna olisi hypännyt pois)
Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vaivautua vastaamaan.
T: tyttö tietämätön
Ääni kuului satunnaisesti vedossa, joskus hiljempaa, joskus kovempaa. Arvelin, että ajan silläkin uhalla että hajoaa, kun ei kummoisesta rahallisesta menetyksestä ollut kyse...
Koko talven auto oli hiljainen, ja toimi hienosti muuten, mutta tyhjäkäynti oli ihan päin peetä välillä. Ikään kuin leijaamalla kävi välillä tosi hiljaa ja nätisti ja yhtäkkiä puisti kuin luoja kerjäläistä. Jatkoin edelleen ajoa, koska auto toimi ihan hirveen hienosti ajossa..
Viime viikonloppuna PMK-Mikkeli välillä sitten yhtäkkiä alkoi kuulostaa siltä, että pellin alta lähtee helikopteri lentoon. Kurkistin pellin alle, ja näytti siltä että moottori hyppää syliin. Sytytys on ihan sekaisin. Sain pihassa vikakoodin P300, joka on useampaan sylinteriin viittaava vikakoodi, ilmeisesti.
Keksiikö joku enempi näitä rassannut, onko mitään mahdollisia poissuljettavia vikoja, jotka vielä kannattaa tsekata? Kallista remonttia en tokikaan edes harkitse, mutta haluaisin varmistua, onko jotain vielä tehtävissä, ennekuin alan hautajaisia sille järjestää. Mitä muuten tapahtuu jos jakohihna hyppää pois paikaltaan, hajottaako se koneen heti, mitkä on oireet? (joku siis epäili, että sen äänen olisi aiheuttanut jakohihnan kiinnike tms, ja että sen pettäessä hihna olisi hypännyt pois)
Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vaivautua vastaamaan.
T: tyttö tietämätön
#2
En tiedä minne kuuluisi kirjoitella kun olen ensikertalainen. 2,4 kyseessä, ja ainakin huoltokirjan mukaan jakopään hihna on vaihdettu jo kertaalleen . Tulpat vaihdettu viime kesänä.
Saattaa ollakin ettei ole nakutuksentunnistinta, mutta ihan merkkihuollosta mulle kerrottiin että sellanen pitäisi autossa olla. Eikä se nyt keskustelupalstojen perusteella ihan harhaluulo pitänyt olla, mutta saattaapi olla että onkin.
Saattaa ollakin ettei ole nakutuksentunnistinta, mutta ihan merkkihuollosta mulle kerrottiin että sellanen pitäisi autossa olla. Eikä se nyt keskustelupalstojen perusteella ihan harhaluulo pitänyt olla, mutta saattaapi olla että onkin.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#6
2.4L on nakutuksen tunnistin, olikohan koneen vasemmalla kyljellä keskellä. Näin ainakin -99 EDZ-koneessa. Vaihda puola ja tulpan johdot, jos ei se auta nii sitte pitää varmaan hankkia joku pätevä laite jolla näkee anturien arvot että ovat kunnossa. Silversebringin neuvojen mukaan vois olla myös rikkinäinen suutin tai railipaine (putket/letkut rikki/liittimet irronu) tai suodatin tukossa. Myös imusarjavuoto aiheuttaa kuulemma monessa EFI-koneessa tyhjäkynnin aaltoilua.
Tuo puistamen on mulla ainakin Voyagerissa ihan arkipäivää, varsinkin kääntyessä kiihdyttäessä, oon vaihtanu niin antureita kuin suuttimia ja puolaa ja tulppia ja johtoja ja.. Uudet vetaritkaan ei tuntuneet ongelmaa korjaavan, kannatinkumien vaihto vaikutti sekin vain hetken. Näissä on muuten ne tasapainoakselit sen koneen alla joka aiheuttaa sellasen pienen pehmeän nakuttavan äänen eli on normaalia, joskin ajan myötä sen ketjun kiristys löystyy ja pitäis kai vaihtaa ketju ja kiristin, mulla se on jotenkin jo koventunut se ääni mutta en oo oikeen varma lähteekö se ääni siitä.. matka-ajossa tuo suorastaan viihtyy
edit: onko tietoa onko vesipumppukin vaihdettu jakopäärempan yhteydessä? se on must, mulla korkkas vesipumpun pyörä akseliltaan kauniina kuumana kesäpäivänä, sen jälkeen toi on oirehtinu nii en hirviästi oo jaksanut siihen enää santsata. Jos ei olis kiehutettu nii varmaan yrittäisin sen puoli miljoona rikki, on se muuten niin hyvä auto (noh, kulutus, joo..)
Tuo puistamen on mulla ainakin Voyagerissa ihan arkipäivää, varsinkin kääntyessä kiihdyttäessä, oon vaihtanu niin antureita kuin suuttimia ja puolaa ja tulppia ja johtoja ja.. Uudet vetaritkaan ei tuntuneet ongelmaa korjaavan, kannatinkumien vaihto vaikutti sekin vain hetken. Näissä on muuten ne tasapainoakselit sen koneen alla joka aiheuttaa sellasen pienen pehmeän nakuttavan äänen eli on normaalia, joskin ajan myötä sen ketjun kiristys löystyy ja pitäis kai vaihtaa ketju ja kiristin, mulla se on jotenkin jo koventunut se ääni mutta en oo oikeen varma lähteekö se ääni siitä.. matka-ajossa tuo suorastaan viihtyy
edit: onko tietoa onko vesipumppukin vaihdettu jakopäärempan yhteydessä? se on must, mulla korkkas vesipumpun pyörä akseliltaan kauniina kuumana kesäpäivänä, sen jälkeen toi on oirehtinu nii en hirviästi oo jaksanut siihen enää santsata. Jos ei olis kiehutettu nii varmaan yrittäisin sen puoli miljoona rikki, on se muuten niin hyvä auto (noh, kulutus, joo..)
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa