A604 41TE vaihteiston öljypohjan takana?

Vanhempien sekä Suomessa harvinaisempien mallien palsta. Mm. LeBaron, New Yorker, Viper, Crossfire, Vision yms
Meeri Kallio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: To Syys 25, 2014 10:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: LeBaron
Vuosimalli: 1992
Iskutilavuus: 3.0 V6
Viesti:

#1

Viesti Kirjoittaja Meeri Kallio »

Olisiko kellään tietoa mihin vaihteiston osiin pääsee käsiksi irrottamalla öljypohjan? Kyseessä siis V6 LeBaronin automaattivaihteisto A604 41TE :D
On tuo kerran käytetty auki kun kunnon öljyjen vaihto tehtiin, vaan nyt pitäisi päästä tutkimaan itse vaihteistoa ;)
Chrysler LeBaron 3.0 V6 '92
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC '89
---------------------------------------------
Ex: Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD '02
Stratus96
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 04, 2014 12:45 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Stratus
Vuosimalli: 1996
Iskutilavuus: 2,4

#2

Viesti Kirjoittaja Stratus96 »

Kun öljypohja sekä suodatin onpi irroitettu, näkyvissä on venttiilirungon/koneiston (valve body) pohjapuoli. Tuon koneiston irroituksen jälkeen pääsee tarvittaessa käsiksi ainakin underdrive, overdrive ja low/reverse kytkinten hydraulimäntiin (accumulator piston) palautinjousineen. Itse koneistosta löytyy vielä neljäs samanlainen mäntä (2-4 accumulator piston). Parkkilukitussalpa taitaa myöskin löytyä tuon koneiston takaa.

Elikkäs käsiksi pääsee ainakin tuohon venttiilikoneistoon, mainittuihin mäntiin ja parkkilukitussalpaan. Ei näin äkkiseltään tule muuta mieleen. Jos on tarvetta päästä ronkkimaan enemmänkin niin tarvii kai irroittaa koko laatikko autosta :? Mutta venttiilirungon irroitushan ei tietystikään vaadi koko laatikon irroitusta.

Toi venttiilirunko irtoaa kyllä melko helpolla jos on hyvä paikka rassata ja työkalut pysyy käsissä. Sitä pitää kiinni jonkinmoinen määrä torx- ja normaalikantaisia pultteja.

Oikiastaan noi höpötykset aukeaa varmaan selkeämmin kuvina joita löytyy tämmösestä ketjusta, öljypohjan irroituksesta lähtien.
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 6&page=all

Löysin joskus jonkun rebuild-manuaalin myös josta selviää paljon laatikon rakenteesta ja huollosta.

Muistelen tätä siis vaan siltä pohjalta että kerran on tullut oman vm.96 Stratuksen 41te-laatikon öljyjä vaihdettaessa irroitettua toi venttiilirunko. Tuli laitettua TransGo:n shift kitistä noille männille uudet tiivisterenkaat ja uudemman malliset palautinjouset. Laatikossa ei siis ollut mitään oireita tai vikaantumaa. Tuli vaan sopiva inspis ja kokeilunhalu :D Kuitenkin laatikko tuntui pelaavan tuon jälkeen paljon siistimmin, lähinnä vaihdot muuttui huomattavan paljon pehmeämmiksi, kun uudet tiivisteet pitivät öljynpaineen paremmin. Ja tietysti uudet öljyt vaikutti paljon.

Mitään muuta varsinaista laatikkoremppaa en siis ole tehnyt, enkä irroittanut laatikkoa. Kertokaa muut myös jos onpi tietoa

Vissiin on jo jotain huolia laatikon kanssa kun on tämmöset mielessä? ;)
Meeri Kallio
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: To Syys 25, 2014 10:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: LeBaron
Vuosimalli: 1992
Iskutilavuus: 3.0 V6
Viesti:

#3

Viesti Kirjoittaja Meeri Kallio »

Kiitos PALJON sinulle!! Meinasin joku päivä alkaa kattelemaan kun pakki oireillut :roll:
Chrysler LeBaron 3.0 V6 '92
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC '89
---------------------------------------------
Ex: Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD '02
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Tämän linkin takaa löytyy rebuild manuaali.

Tosin oman korjasin ennen kuin tähän törmäsin..

http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manu ... A-604).pdf
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa