Transmission limp mode ja nopeusmittari ei toimi.

Autosähköön liittyvä yleinen keskustelu
Ristikolmonen
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 10:26 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Ristikolmonen » To Touko 21, 2020 10:47 pm

Moi.
Toisen auton egr ongelma ratkaistu ja tuli sitten hankittua toinen vähän päheemmillä varusteilla.

Chr gv 3,3L business vm 2001

Vian kuvaus:
1. Nopeusmittari ja matkamittari eivät toimi.
2. Vaihteisto limp modessa ja vain parkki, kakkonen ja reverse toimii.

Tehty;
Vikakoodit luettu ja abs:n lisäksi herjasi solenoidipakan ykkösvaihetta (tilattu uusi Mopar solenoidipakka vaihteistokauppa.fi)
Molemmat speedsensorit (in ja out) laatikon kyljessä, edessä, vaihdettu.
Mittariston reset tehty (pitkä painallus trippipainikkeesta) mittaristo toimii!
Sulakerasia tyhjennetty ja puhdistettu.
Kaikki moottoritilan liittimet käytetty auki ja suihkautettu kontaktoria.
Moottorin ja akun maadoitukset käyty läpi.
Akku reilun kuulauden vanha Varta silverline (varmuuden vuoksi kertaalleen täyteen ladattu ulkop laturilla)

HUOM: sähkölukot toimii, sähköovet toimii, sähköpenkki toimii, peilit toimii... keskikonsolin lämpötilanäyttö pimeä (liittyykö ongelmaan, en tiedä).

Auto on löhes ruosteeton, siisti sisältä ja päältä, joten...

Ehdotuksia?

Ecm, pcm, bcm, tcm, mistä jatkaa vian etsintää?

Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#2

Viesti Kirjoittaja Subbe99 » Ke Touko 27, 2020 4:13 pm

Liekkö 2001 mallissa vielä sama bugi mittaristossa kuin aiemmassa vehkeessä, eli kylmäjuotos.

Kokeilitko jo tätä:
https://www.youtube.com/watch?v=rpmOXbYw8-8

Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#3

Viesti Kirjoittaja Subbe99 » Ke Touko 27, 2020 9:14 pm

Tarkista myös seuraavat:
IOD sulakkeen kunto, sekä hätävilkkujen sulake.
Toisena kohteena plussalta eli akulta lähtevä punainen ohkaisempi johto, sekä sulakeboxin alta punaruskea johto.

Ristikolmonen
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 10:26 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Ristikolmonen » Ti Kesä 02, 2020 12:09 am

Vika löytynyt / korjattu!

Oire:
Nopeusmittari (myös trippi ja ”tom” cruise) pimeänä, sekä vaihteisto Limpissä. (Pakko kakkonen, pakki ja parkki)

Vikakoodeja monta ja niissä vaihtelua.
Yksi toistuu useammin kuin kerran. Gear ratio, wrong speed.

Mittariston resetointi/testaus trippipainikkeen avulla. Mittaristo toimii.

Ensimmäinen asentaja vikakoodit luettuaan. Solenoidipakka sökö.
Input speed sensor ja output speed sensor uusiksi ja runsasta opiskelua youtube-kanavilta ympäri maailman. Sensoreiden vaihto ilman muuta purkamista. Ei toimi ei.
Johtosarjojen tutkimista varsinkin ”hankauma” ja läpivientien kohdilta. Liittimien avaamista, kontaktoria ja herkistelyä.
Transmission box (sisälokasuojan alla) irtotettu, puhdistettu, liitin herkistetty, kukahan osaisi testata tämän... yleismittarilla netin ohjeiden mukaan sekalaista dataa, ei osaa tulkita...)

Lopulta antautuminen ja purkamaan osia mahdollista solenoidin vaihtoa varten. Muutamia irto-osia, akku, akun pohja, paisuntasäiliö jne irrotus.

Nyt suora näkymä alas ja kappas...
output sensorin toinen johto kiertynyt ja paljas!
(Sensori Aiemmin vaihdettu käsikopelolla, joten vika jäänyt huomaamatta, kun ei käsissä ole silmiä, p...seessö on, muttei silläkään näe)
Auki olevan sisälokasuojan kautta liitin kouraan ja toteamaan, että toinen johto kuoriutunut tyvestä paljaaksi ja toisen kuori tyhjä noin puolen sentin matkalta, aivan liittimen tyvestä. Sivarit käteen ja ehjältä pätkältä ”naps. Mistäs löydän samanlaisen liittimen tähän hätään?
No just. Toisesta voikusta purettiin just egr ja siitähän jäi samannäköinen liitin. Löytyy, mutta liitin on ns vääränkätinen. Pähkät! Haitat irti liittimestä ja egr liittimeen jätetyt johdonpätkät sisälle outputsensorin liittimeen. Johtoihin jatkot abiko kutistesukilla, lämmitys ja liitin paikoilleen.
Kaikkien osien kasaus ja koeajolle. Jo peruuttaessa huomaan, että nopeusmittari toimii.
Ei muuta kuin D silmään. Ykkönen, kakkonen, kolmonen... kaikki toimii kuten kuuluukin.
Problem solved.

Auto pesuun ja kevyt vahaus. 17vanteet alle ja kylille. Nahkapenkki hiostaa just sopivasti pers...ttä, vaikka ilmastointi jäädyttääkin rään viiksiin ja partaan. Kyllä proletaarin nyt kelpaa.

Kiitos kaikille mukana eläneille.

Palataan, kun ongelmia taas ilmenee, eli aika pian.

Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 71
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#5

Viesti Kirjoittaja Subbe99 » Ti Kesä 02, 2020 9:16 am

Eläs ny. Täs on vuosi menty ilman ongelmia. :D

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa