EGR poisto + tulppaus / 3,3L VP GV

Autosähköön liittyvä yleinen keskustelu
Ristikolmonen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 10:26 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Ristikolmonen »

Moi
Eipä tunnu löytyvän vastausta tuolla GV palstalla, joten kokeillaan täältä...

Potilas:
-01 GV 3,3l v6 AWD
Vin koodin 11;sta kirjain U

Oire:
Moottorin vikavalo palaa.
Mittaristosta koodi 1634, testerillä p0403 -> egr -> on nollattu -> parin päivän ajon jälkeen valo syttyy uudelleen

Tähän mennessä muuta:
Egr irrotettu, putsattu, herkistetty, sekä alipainekello purettu ja putsattu -> akkuirti nollaus -> muutama kilometri ja valo syttyy uudelleen

HUOM: nyt en siis kysy, onko EGR tarpeellinen vai ei, vaan etsin tietoa miten sen saa poistettua käytöstä + vikavalon mittaristosta sammumaan.

Tiedossa muita mahdollisia aiheuttajia samalle koodille:
- vuotava suutin, tai oikeammin suuttimen tiiviste (ei tutkittu vielä, koska ei käyntihäiriöitä)
- haljennut alipaineletku (kellolle tuleva t-haara hapristuu, tutkittu, ei murtumia tms)
- tulpat (ajettu 45tkm, ei vaihdettu vielä, koska käyntihäiriöitä ei ole)

Nyt siis viisaammat, mielellään yv:nä:
- ko koodille muita tutkintalinjoja
- neuvoja egr poistamiseksi (tarkempi vin koodi yv:nä, jos joku haluaa nähdä vaivaa / antaa neuvoja)

BTW: GV palstalla Subbe99:n englanninkielinen postaus, josta en oikein saanyt kiinni

Ei tuo egr:n hinta (n puolitoista) maata kaada, mutta mieluusti tutkisin ensin kaiken mahdollisen poissulkevan ja mielelläni sulkisin koko putiikin pysyvästi.

Viisaammat vastannee ja toive YV:nä (kuten jo mainittua)


YT Per/A Oulu
Ristikolmonen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 10:26 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Ristikolmonen »

Ristikolmonen kirjoitti: Ti Huhti 28, 2020 11:27 am Moi
Eipä tunnu löytyvän vastausta tuolla GV palstalla, joten kokeillaan täältä...

Potilas:
-01 GV 3,3l v6 AWD
Vin koodin 11;sta kirjain U
Moottorikoodi EGA (valmistuspvm 28.05.2001)

Oire:
Moottorin vikavalo palaa.
Mittaristosta koodi 1634, testerillä p0403 -> egr -> on nollattu -> parin päivän ajon jälkeen valo syttyy uudelleen

Tähän mennessä muuta:
Egr irrotettu, putsattu, herkistetty, sekä alipainekello purettu ja putsattu -> akkuirti nollaus -> muutama kilometri ja valo syttyy uudelleen

HUOM: nyt en siis kysy, onko EGR tarpeellinen vai ei, vaan etsin tietoa miten sen saa poistettua käytöstä + vikavalon mittaristosta sammumaan.

Tiedossa muita mahdollisia aiheuttajia samalle koodille:
- vuotava suutin, tai oikeammin suuttimen tiiviste (ei tutkittu vielä, koska ei käyntihäiriöitä)
- haljennut alipaineletku (kellolle tuleva t-haara hapristuu, tutkittu, ei murtumia tms)
- tulpat (ajettu 45tkm, ei vaihdettu vielä, koska käyntihäiriöitä ei ole)

Nyt siis viisaammat, mielellään yv:nä:
- ko koodille muita tutkintalinjoja
- neuvoja egr poistamiseksi (tarkempi vin koodi yv:nä, jos joku haluaa nähdä vaivaa / antaa neuvoja)

BTW: GV palstalla Subbe99:n englanninkielinen postaus, josta en oikein saanyt kiinni

Ei tuo egr:n hinta (n puolitoista) maata kaada, mutta mieluusti tutkisin ensin kaiken mahdollisen poissulkevan ja mielelläni sulkisin koko putiikin pysyvästi.

Viisaammat vastannee ja toive YV:nä (kuten jo mainittua)


YT Per/A Oulu
Subbe99
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#3

Viesti Kirjoittaja Subbe99 »

Englanninkielinen ohje lähtee siitä perustasta, että pitää olla asianmukainen ohjelmointilaite, jolla EGR:n voi poistaa järjestelmästä.
Tämän jälkeen voit suorittaa ohjeen mukaisen tulppauksen.
Esim. US Centerillä loimaalla on Chryslerin ohjelmointi ja päivityslaitteet.
Ristikolmonen
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 10:26 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Ristikolmonen »

Kiitos Subbe.
Ehdin jo syventää tietouttani interwebin ihmeellisessä maailmassa ja näinhän se tosiaan menee.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija