Automaattisen sammutuksen rele (ASD)
-
- Jäsen
- Viestit: 13
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 10:50 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: LeBaron
- Vuosimalli: 1992
- Iskutilavuus: 3.0 V6
- Viesti:
#1
Onko muilla kokemuksia kyseisestä releestä? Itelleni tuli vaihdettavaksi tuohon turbo Paroniin, kun rupes hyytymään kesken ajon eikä lopulta enää jaksanut moottori pyöriä ollenkaan, elikkä ei saanut enää bensaa. No tankki irti pumpun vaihdon toivossa, mutta kävikin ilmi, että pa-pumppu toimii! Siinäpä sitten nettiin ja ottamaan asioista selvää niin törmäsin sellaiseen kummajaiseen kuin Automatic Shutdown Relay.. Ja tämä rele kuulemma ohjaa auton virtalähdettä, sytytyspuolaa, pa-pumpun sähköjä ja ruiskusuuttimia! Niin, että tuossako se vika nyt sitten loppujen lopuksi on? Olisikin, itse rele nimittäin ei maksanut merkkiliikkeen kautta tilattuna kuin parikymppiä! Ja rele sijaitsee konepellin alla kuskinpuolen lokasuojan vieressä.. Relettä nyt odotellaa, ensiviikon alussa pitäisi tulla ja toivotaan parasta, että vika on vain siinä
Chrysler LeBaron 3.0 V6 '92
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC '89
---------------------------------------------
Ex: Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD '02
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC '89
---------------------------------------------
Ex: Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD '02
#2
Toiminta noin lyhykäisyydessään...(englanniksi)
Automatic Shutdown Relay (ASD); the idea is to shut off fuel pressure and the ignition systems when the key is turned off to prevent fires, dieseling, and other problems.
The ASD relay is closed (allowing power to flow through it) when the ignition is first turned on. If the signal from the ignition reference is lost while the engine is running, or if the turbo boost pressure reaches and exceeds the over boost cut-off point, the logic module cuts power to the ASD, which in turn removes power from the fuel pump, ignition coil, injectors and those parts of the power module. This causes the engine to shut down.
http://www.allpar.com/fix/codes/sensors ... tdown.html
Automatic Shutdown Relay (ASD); the idea is to shut off fuel pressure and the ignition systems when the key is turned off to prevent fires, dieseling, and other problems.
The ASD relay is closed (allowing power to flow through it) when the ignition is first turned on. If the signal from the ignition reference is lost while the engine is running, or if the turbo boost pressure reaches and exceeds the over boost cut-off point, the logic module cuts power to the ASD, which in turn removes power from the fuel pump, ignition coil, injectors and those parts of the power module. This causes the engine to shut down.
http://www.allpar.com/fix/codes/sensors ... tdown.html
-
- Jäsen
- Viestit: 13
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 10:50 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: LeBaron
- Vuosimalli: 1992
- Iskutilavuus: 3.0 V6
- Viesti:
#3
Näyttää olevan melkosen tärkeä rele!
Chrysler LeBaron 3.0 V6 '92
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC '89
---------------------------------------------
Ex: Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD '02
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC '89
---------------------------------------------
Ex: Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD '02
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa