GV 1997 3.8 hylättiin päästöistä...

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#11

Viesti Kirjoittaja juss »

Sekaannusta kylvää se että joissakin v6 koneissa on molemmalla puolella oma anturi ja näin ollen myös yleisessä vikakoodilistassa näky molemmat - anturi 1 ja 2 . Vikakoodin 21 kuvauksessa oleva anturi 2 ei ole se mikä on KATI-in jälkeen. Voyassa sitä anturia 2 ei oo...
Se mika on KAT-in jälkeen on täysin eri asia ja myös tehtävä on eri.
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
MacFastela
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2015 5:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: GV
Vuosimalli: 1997
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: LE AWD

#12

Viesti Kirjoittaja MacFastela »

gw97 kirjoitti:
juss kirjoitti:
Sitten tulee koodi 21, eli viittaa oxygen sensoriin mutta kertonee vain olevan laihalla tai rikkaalla. Ei varsinaisesti anturin viasta?
21 - Lämmitetty happitunnistin - virtapiirin toimintahäiriö/virheellinen signaali/jännite alhainen/korkea
Eli anturi voi olla entinen.
Tai mahdollisesti johdin / liitin vikaa.
Jos olisi tuurilla johdin / liitin vika niin poistuuko vikakoodi muistista tilanteen korjautuessa?? Ei viitteis turhaan käytellä montaa kertaa pakokaasumittauksissa...
Chrysler Grand Voyager LE 3.8 AWD
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#13

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Kyllä ton ikäsessä vikakoodi poistuu kun vika korjataan ja vika kuitataan testerillä/obd lukijalla TAI otetaan miinuskaapeli irti vaikka vartiksi. Jos vika on päällä senkin jälkeen niin kyl se koodi tulee uudestaan...
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#14

Viesti Kirjoittaja turboapc »

luulisin vahvasti niin että kun vika korjataan poistuu myös vikavalo mutta ei toki heti vaan vaatii tietyn ajan/matkan/kerran ilman vikaa ja auto ei polta enää vikavaloa
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
MacFastela
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2015 5:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: GV
Vuosimalli: 1997
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: LE AWD

#15

Viesti Kirjoittaja MacFastela »

turboapc kirjoitti:luulisin vahvasti niin että kun vika korjataan poistuu myös vikavalo mutta ei toki heti vaan vaatii tietyn ajan/matkan/kerran ilman vikaa ja auto ei polta enää vikavaloa
Vikavalohan ei siis pala nytkään. Vaikka antaa keydancella sen koodin 21
Chrysler Grand Voyager LE 3.8 AWD
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#16

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Joo kaikki vikakoodit ei näy vikavalojen muodossa. Jos nyt mainitsen vielä oman pulkkani niin mulla on siihen tehtaan servicemanuaali ja siinä on mainittu koodit mitkä polttaa vikavaloa ja mitkä ei.

Ja samaisesta pulkasta ei vikakoodit poistu issekseen vaan pitää kuitata jotenkin, kun vika on korjattu. Mut voihan näissä olla eroja mallien kesken.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#17

Viesti Kirjoittaja turboapc »

katoppa ku en taas lukenut oikein :D
Vikavalo voi poistua mutta yleensä vikamuistiin jää jälki..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#18

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Ei jää, jos vika korjataan ja otetaan akunkenkä vartiksi irti. Ei-aktiiviset sinne voi jäädä jos niitä ei jotenkin kuitata, ja akun irrotus riittää. Ainakin kysyjän -97 mallissa.

Mun anti oli tästä aiheesta tässä. :D
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#19

Viesti Kirjoittaja turboapc »

akun kengän ku irroittaa niin yleensähän nuo tyhjenevät (paitsi turvallisuuteen liittyvät viat)

mutta onkos topicin aloittaja saanut imu/putkivuodon metsästettyä?
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
MacFastela
Jäsen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2015 5:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: GV
Vuosimalli: 1997
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: LE AWD

#20

Viesti Kirjoittaja MacFastela »

turboapc kirjoitti:akun kengän ku irroittaa niin yleensähän nuo tyhjenevät (paitsi turvallisuuteen liittyvät viat)

mutta onkos topicin aloittaja saanut imu/putkivuodon metsästettyä?
Pikaisella tutkimisella ei ole mitään selvinnyt vielä...
Chrysler Grand Voyager LE 3.8 AWD
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa