automaattilaatikko öljyjen 100% vaihto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#31
laatikko öljyt vaihdettu.hintaa tuli moottori+laatikko (laatikko suodatin ja tiiviste oli omasta takaa motonetista ostettu)166e eli kaikenkaikkiaan about 200e.aikaa meni about tunti.ainut mikä pisti silmään,kuitissa lukee ATF BG universal,eli odotetaanko nyt vaan et milloin laatikko sanoo morjens maksaa kummiskin 14,90 litra että ei kait se mitään sekundaa ole?voihan vittulanväki jos meni viturallee aikanaan vanhasta vojasta 2 laatikkoa hajos ja ei kiinnosta tehdä yhtään laatikkoremonttia enää.
#32
Ei se tolla Chryslerin listalla oo...
http://centerforqa.com/chrysler/licensed-atf4-brands
mut väittävät ainakin itse sopivaks...
http://bglsi.com/bgproducts_Oklahoma_Te ... _29_13.pdf
tosin on päässyt tolle Chryslerin listalle...(Ei lisensoidut ATF4 brandit)
http://centerforqa.com/chrysler/nonlicensed-atf4-brands
Therefore, they are NOT approved and NOT recommended for vehicles where ATF+4® is specified.
-------------------------------------
Frequently Asked Questions (centerforqa)
My mechanic didn’t use ATF+4® when changing my transmission fluid. What should I do?
To ensure you have removed most or all of the existing ATF, it is recommended that you perform a total of three (3) changes using ATF+4®. It is further recommended that you do not mix ATF+4® with another automatic transmission fluid (ATF).
http://centerforqa.com/chrysler/licensed-atf4-brands
mut väittävät ainakin itse sopivaks...
http://bglsi.com/bgproducts_Oklahoma_Te ... _29_13.pdf
tosin on päässyt tolle Chryslerin listalle...(Ei lisensoidut ATF4 brandit)
http://centerforqa.com/chrysler/nonlicensed-atf4-brands
Therefore, they are NOT approved and NOT recommended for vehicles where ATF+4® is specified.
-------------------------------------
Frequently Asked Questions (centerforqa)
My mechanic didn’t use ATF+4® when changing my transmission fluid. What should I do?
To ensure you have removed most or all of the existing ATF, it is recommended that you perform a total of three (3) changes using ATF+4®. It is further recommended that you do not mix ATF+4® with another automatic transmission fluid (ATF).
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#33
tää on just tätä kun kaikki pitäis tehdä itse.no,tuolla listalla alaspäin kun selaa lukee (keskimmäisessä)näin:
Added these ATF PN’s to Chrysler/Mopar:
- 68157995AA
- 68157995AB
nelisen litraa tota sinne meni,et ei kait se nyt laatikkoa säre?tarkottaako toi ettei ole lisensoitu mut kummiskin mahdollisesti käy?
täytyykö sinne nyt sit huomenna soittaa ja sanoa et koneellisesti 100% kaikki uusiksi?
Added these ATF PN’s to Chrysler/Mopar:
- 68157995AA
- 68157995AB
nelisen litraa tota sinne meni,et ei kait se nyt laatikkoa säre?tarkottaako toi ettei ole lisensoitu mut kummiskin mahdollisesti käy?
täytyykö sinne nyt sit huomenna soittaa ja sanoa et koneellisesti 100% kaikki uusiksi?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#35
soittelin tänään merkki liikkeeseen,ja sanoivat että vaikka olis esim.atf4 ilman plussaa,ei rikkoontumisen vaaraa onneksi ole,saattaa pitemmän päälle tehdä sellasta että vaihteet nytkäyttää tai vastaavasti "luistaa"vaihdettaessa,se plus on jokin lisäaine minkä laatikko vaatii.sitten soitin liikkeeseen jossa öljyt vaihdettiin ja siellä vannotettiin että täyttää 4+vaatimukset,on jenkkiautoihin tarkoitettu öljy.ei auta kun toivoa että näin on ja tarkkailla ettei oireita tule,ja jos tulee niin uusintakierros. tosiaan tuota moparin luetteloa katsoo,se on laadittu 2011 ja öljynvalmistaja lisännyt omaan luetteloon chryslerin 2013...eli nyt ei auta kuin ajella seuraavat 48000km
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: gv
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: se
#36
ny on keväinen offensiivi suoritettu.. moottoriöljyt (mobil 1) ja suodin, 60 egee, ja toiseen firmaan vaihteistoöljyt (ATF+4) ja suodin ja tiivisteet 154egee. kaikki sujuvasti, sovitussa järjestyksessä. kerrostalo asukkaan unelma.
tyytyväisenä poistui ryslerin omistaja paikalta.. silloinhan kai kaupan kaikki osapuolet on tyytyväisiä.
tyytyväisenä poistui ryslerin omistaja paikalta.. silloinhan kai kaupan kaikki osapuolet on tyytyväisiä.
#37
Askiöljyt tänään vaihdettu 3.3litrakseen.
Öljyä meni suodattimen kanssa 5L.
Mag atf+4 laitoin.
Suodatin on aika rimpula. Meinaa pudota paikoiltaan ennenkuin saa edes öljypohjan paikoilleen. Aika keksintö koko laitos.
Itse vaihtotapahtumat muuttuivat pehmeimmiksi.
Vanhoilla öljyillä menty muka 60Tom. Öljypohjan magneetti aivan täynnä moskaa ja olisi lopettanut keräämisen juuri.
Öljyä meni suodattimen kanssa 5L.
Mag atf+4 laitoin.
Suodatin on aika rimpula. Meinaa pudota paikoiltaan ennenkuin saa edes öljypohjan paikoilleen. Aika keksintö koko laitos.
Itse vaihtotapahtumat muuttuivat pehmeimmiksi.
Vanhoilla öljyillä menty muka 60Tom. Öljypohjan magneetti aivan täynnä moskaa ja olisi lopettanut keräämisen juuri.
#38
Kyllä sen sudin pitäisi napsahtaa kohdilleen. Onko mahdollisesti jäänyt vanha o-rengas laatikkoon kiinni? Jos niitä on 2 peräkkäin niin ei välttämättä asetu. Suodattimen asennuksessa pitää käyttää vähän voimaa että napsahtaa.
Kyllä se magneetti sitä töhnää imuroi yllättävän paljon, siihen muodostuu piikkisika.
Kyllä se magneetti sitä töhnää imuroi yllättävän paljon, siihen muodostuu piikkisika.
#39
Vaihdoin eilen lootaöljyt myös omaan rysleriin. Ja kyllähän se suti tosiaan vähän siellä helisee vaikka olisi kohdillaankin, muistin et se on ihan "kiinteästi" kiinni mut muistin sit väärin. Ja sutin kaulalla on vaan 1 o-rengas.
Viime vaihdosta on reilut 2 vuotta ja kun otin öljypohjaa irti niin kaikki ruuvit oli liki sormikireydessä, jäiköhän multa viimeksi jälkikiristys tekemättä... Korkkitiiviste sen melkein vaatii, ei saa käyttää liikaa momenttia kiristyksessä tai tivari hajoo. Ei ollut kyllä vuotanutkaan kun olin laittanut ohuen kalvon hylomaaria tiivisteen molemmin puolin, se irtosikin nätisti kokonaisena, se on hyvää shittiä. Vaikka on ne öljypohjat kuivana pysynyt ilman sitäkin.
Vanha öljy oli ihan hyvän väristä eikä haissut palaneelle, magneetissa ohut nukkakerros.
Oli muuten Motonetin suodatinpaketissa öljypohjan tiiviste mukana (kumia) mutta sen huomasin vasta kun öljypohja oli jo kiinni, korkki välissä.
Viime vaihdosta on reilut 2 vuotta ja kun otin öljypohjaa irti niin kaikki ruuvit oli liki sormikireydessä, jäiköhän multa viimeksi jälkikiristys tekemättä... Korkkitiiviste sen melkein vaatii, ei saa käyttää liikaa momenttia kiristyksessä tai tivari hajoo. Ei ollut kyllä vuotanutkaan kun olin laittanut ohuen kalvon hylomaaria tiivisteen molemmin puolin, se irtosikin nätisti kokonaisena, se on hyvää shittiä. Vaikka on ne öljypohjat kuivana pysynyt ilman sitäkin.
Vanha öljy oli ihan hyvän väristä eikä haissut palaneelle, magneetissa ohut nukkakerros.
Oli muuten Motonetin suodatinpaketissa öljypohjan tiiviste mukana (kumia) mutta sen huomasin vasta kun öljypohja oli jo kiinni, korkki välissä.
#40
Mullakin vanha korkkitiivari ja ihan irti jokainen pultti.
Nyt kumitiivari tilalla.
Mulla korkkitiiviste oli päästänyt hiukan öljyä läpitte. Jos tuolla olis ajellu vielä pitkään niin joku päivä ja tietysti reissunpäällä olis laatikosta tulleet öljyt pihalle.
Sit oliskin saanu uusia koko askin eli auto olisi mennyt varaosiksi..
Tarkistakaa siis öljypohjienne kireydet !!
Nyt kumitiivari tilalla.
Mulla korkkitiiviste oli päästänyt hiukan öljyä läpitte. Jos tuolla olis ajellu vielä pitkään niin joku päivä ja tietysti reissunpäällä olis laatikosta tulleet öljyt pihalle.
Sit oliskin saanu uusia koko askin eli auto olisi mennyt varaosiksi..
Tarkistakaa siis öljypohjienne kireydet !!
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa