2.0i ei käy kunnolla
-
- Jäsen
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Neon
- Vuosimalli: 1998
- Iskutilavuus: 2.0
- Varustetaso: LE
#1
Moro!
tuommoista vikaa olis 1998 vuosimallia olevas Neonis, et se lähtee käymään hyvin, mutta tarkemmin kuuneltaessa pakoputkesta kuuluu tyhjäkäynnillä pientä pamahtelua, oli kone sitten kylmä tai kuuma.
Jos polkasee kaasua, kuulostaa siltä et se tukehtuis ja sitten kuuluu 1-3 selvää vähän isompaa pamahdusta pakoputkessa. Ajettaessa ihan pintakaasulla ja kun painaa ihan hieman poljinta, auto toimii aivan moitteettomasti, mutta jos painaa vielä enemmän,se alkaa kuulostaa et tukehtuis ja taas tulee 1-3 selvää paukkua. Välillä täryyttää, jos kylmällä koneella alkaa liikkumaan, ja se hyytyy siihen, mutta ei kuitenkaa sammu.
Imansuodin+tulpat vaihdettu ennen talvea, ja tällä juuri tämän viikon torstaina putsasin tulpat uudellee ja huomasin, että 1. ja 4. pytyn tulpat märkänä öljystä, 2. ja 3. pyttyjen tulpat oli normin näköset.
Lähinnä kyselisin, että missä vika/mistä etsiä vikaa, kun en viittis hajottaa katalysaattoria paukuttelun takia.
Tarkemmat tiedot autosta löytyy signaturesta.
tuommoista vikaa olis 1998 vuosimallia olevas Neonis, et se lähtee käymään hyvin, mutta tarkemmin kuuneltaessa pakoputkesta kuuluu tyhjäkäynnillä pientä pamahtelua, oli kone sitten kylmä tai kuuma.
Jos polkasee kaasua, kuulostaa siltä et se tukehtuis ja sitten kuuluu 1-3 selvää vähän isompaa pamahdusta pakoputkessa. Ajettaessa ihan pintakaasulla ja kun painaa ihan hieman poljinta, auto toimii aivan moitteettomasti, mutta jos painaa vielä enemmän,se alkaa kuulostaa et tukehtuis ja taas tulee 1-3 selvää paukkua. Välillä täryyttää, jos kylmällä koneella alkaa liikkumaan, ja se hyytyy siihen, mutta ei kuitenkaa sammu.
Imansuodin+tulpat vaihdettu ennen talvea, ja tällä juuri tämän viikon torstaina putsasin tulpat uudellee ja huomasin, että 1. ja 4. pytyn tulpat märkänä öljystä, 2. ja 3. pyttyjen tulpat oli normin näköset.
Lähinnä kyselisin, että missä vika/mistä etsiä vikaa, kun en viittis hajottaa katalysaattoria paukuttelun takia.
Tarkemmat tiedot autosta löytyy signaturesta.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
-
- Jäsen
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Neon
- Vuosimalli: 1998
- Iskutilavuus: 2.0
- Varustetaso: LE
#2
Lisäystä edelliseen:
vaihdettu juuri bensafiltteri ,mutta nytte vaan sahaa eikä edes lupaa mitään. On painettu jakotukis olevaa ilmausventtiiliä ja jotaki se pöräytti pihalle, kunnes aina sahates vähän purskautti bensaa pihalle.
vaihdettu juuri bensafiltteri ,mutta nytte vaan sahaa eikä edes lupaa mitään. On painettu jakotukis olevaa ilmausventtiiliä ja jotaki se pöräytti pihalle, kunnes aina sahates vähän purskautti bensaa pihalle.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
-
- Jäsen
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Neon
- Vuosimalli: 1998
- Iskutilavuus: 2.0
- Varustetaso: LE
#5
Nonnin, taidame olla lähempänä ratkaisua..
Elikkäs nyt saatiin vihdoin auto käymään ittekseen ja annettiin sen lämmetä, tosin nyt ei possautellu imusarjassa mutta silti kuului epämääräistä pamahtelua äänenvaimentimesta, sekä öljyä tuli aika kiitettävästi kun vähän polkaisi, mutta sekin on nyt tiessään eli eipä sieltä mitään tuu ulos.
Nyt vain on se, että pitäis kaasu saada tottelemaan paremmin. Ihan rauhallisella painamisella saa hyvinkin 5.5 tonniin kierrätettyä, ja jos sen jälkeen vähäänkään painaa enemmän, se alkaa tukehtua. Ja myös kun pumppas 2-4 kertaa jarrua, niin tippui kierrokset 250:llä 950 kierroksen hujakoilta.
Mitenkä näissä soppakoneis on kaasu toteutettu? Onko se sähköllä vai meneekö alipaineletkuja yms. vi sekä että? Leima loppunu yli kuukausi sitten, joten ajattelin jos alipaineletkuissa on joku vuoto, niin äkkiäkös jesarilla sen pienen reiän paikkaa. On nimim. ennenkin alipineletkuista paikkailtu pikkureikiä jesarilla.
Elikkäs nyt saatiin vihdoin auto käymään ittekseen ja annettiin sen lämmetä, tosin nyt ei possautellu imusarjassa mutta silti kuului epämääräistä pamahtelua äänenvaimentimesta, sekä öljyä tuli aika kiitettävästi kun vähän polkaisi, mutta sekin on nyt tiessään eli eipä sieltä mitään tuu ulos.
Nyt vain on se, että pitäis kaasu saada tottelemaan paremmin. Ihan rauhallisella painamisella saa hyvinkin 5.5 tonniin kierrätettyä, ja jos sen jälkeen vähäänkään painaa enemmän, se alkaa tukehtua. Ja myös kun pumppas 2-4 kertaa jarrua, niin tippui kierrokset 250:llä 950 kierroksen hujakoilta.
Mitenkä näissä soppakoneis on kaasu toteutettu? Onko se sähköllä vai meneekö alipaineletkuja yms. vi sekä että? Leima loppunu yli kuukausi sitten, joten ajattelin jos alipaineletkuissa on joku vuoto, niin äkkiäkös jesarilla sen pienen reiän paikkaa. On nimim. ennenkin alipineletkuista paikkailtu pikkureikiä jesarilla.
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
#6
Oliskohan kaasuläpän asentotunnistimessa vikaa, elikkäs TPS-sensor, täällä kotimaisella kielellä selostettua: http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/ ... =11&t=4156
Antaako vikakoodeja?
Antaako vikakoodeja?
-
- Jäsen
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Neon
- Vuosimalli: 1998
- Iskutilavuus: 2.0
- Varustetaso: LE
#7
Vikakoodeista ei hajuakaan, kun ei yksikään ylimääräinen valo pala, kun auto käy.
Tosin jos jollakin on PPDF:nä tai nettisivua yms. missä olis lueteltu tän mallisen Chryslerin vikakoodit niin voisi olla apua, jos Motonetistä/Biltemasta käväsis hakees perus koodilukijan.
Tuota TPS:ssä vois kattella, jos siitä lötyis vikaa. Kerron tuloksista myöhemmin
Tosin jos jollakin on PPDF:nä tai nettisivua yms. missä olis lueteltu tän mallisen Chryslerin vikakoodit niin voisi olla apua, jos Motonetistä/Biltemasta käväsis hakees perus koodilukijan.
Tuota TPS:ssä vois kattella, jos siitä lötyis vikaa. Kerron tuloksista myöhemmin
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
#8
Kaikki koodit ei sytytä vikavaloa. Koita keydancellä, eli virrat päälle-pois-päälle, pois ja päälle. Jätä siihen. Tämä viiden sekunnin sisään. SES valo alkaa vilkkuun sarjoissa. esim blinkblink----tauko----blink. = 21. Ja sillee...
Juutuupaviteo aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=Whd42v0jkVY
Juutuupaviteo aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=Whd42v0jkVY
-
- Jäsen
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maalis 28, 2015 4:55 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Neon
- Vuosimalli: 1998
- Iskutilavuus: 2.0
- Varustetaso: LE
#9
1-2 ja 5-1 näytti tulevan
12: Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 key-on cycles
51: Fuel system lean
51 on et se käy laihlla, oisko lambda-anturi kenties? entä mitä toi 12 tarkottaa? Virta katkastu tietokoneelle 50 viimeisen vimen käännön ON-asentoon aikana?
12: Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 key-on cycles
51: Fuel system lean
51 on et se käy laihlla, oisko lambda-anturi kenties? entä mitä toi 12 tarkottaa? Virta katkastu tietokoneelle 50 viimeisen vimen käännön ON-asentoon aikana?
1998 Chrysler Neon 2.0i 16V automatic
#10
12 ei ole varsinainen vikakoodi, akku on ollut irti viimeisten 50 startin aikana.
En osaa sanoa 51:stä mitään mut pikasella kuuklauksella voisi viitata esim alipainevuotoon, tai matalaan bensanpaineisiin eli gasopumppu ehtoopuolella. Oireetkin vois viitata siihen suuntaan. Mutta älä mun diagnoosin perusteella varaosakaupoille lähde.
En osaa sanoa 51:stä mitään mut pikasella kuuklauksella voisi viitata esim alipainevuotoon, tai matalaan bensanpaineisiin eli gasopumppu ehtoopuolella. Oireetkin vois viitata siihen suuntaan. Mutta älä mun diagnoosin perusteella varaosakaupoille lähde.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa