Voyager 1999
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: gv
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: se
#4
sanaakaan en tuubi videosta tajuu, mutta puhutaankohan nyt tuosta "blend door" moottorista? ..eikös se ole siinä samassa muovi hässäkässä, missä varsinainen puhaltimen moottorikin??
-tuossa setä näyttää viel korjaavan/purkavan osan.. ??????????
https://www.youtube.com/watch?v=PJXGAEjur34
-tuossa setä näyttää viel korjaavan/purkavan osan.. ??????????
https://www.youtube.com/watch?v=PJXGAEjur34
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: gv
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: se
#9
jotensakin tuntuu, että putosin nyt lopullisesti kärryiltä?
tuommoisen polttomoottorilla kulkevan nestejäähdytteisen kulkuneuvon lämmityslaitteen toimintahan on pääpiirteissään seuraavanlainen:
lämmityslaite on koteloitu omaan yksikköönsä, ja siihen on sijoitettu puhallin. samaan yksikköön on sijoitettu lämmityslaitteen kenno, jossa kiertää sama jäähdytysneste, kun auton moottorissakin, eli kenno on lämmin/kuuma.
lisäks tuossa systeemissä on "x" määrä ilmaläppiä, osaa liikutellään ohjailemalla vivuista/nappuloista jolloin saadaan ilmaa virtaamaan ajoneuvon kabiiniin halutuista suuttimista. nämä läpät sijaitsevat järjestelmän ns."painepuolella", eli puhaltimen jälkeen. lämmityslaitteen kenno sijaitsee järjestelmässä myös tällä puolella.
lämpötilaa taas kontrolloidaan siten, että joko kaikki ilma puhalletaan kuuman kennon läpi, jolloin kabiiniin virtaa kuumaa ilmaa. viileämpää sitte tulee, kun ilmavirtaan lisätään haluttu määrä ulkoa vedettyä kylmää ilmaa, ja kun halutaan kokonaan kylmää, kenno ohitetaan sulkemalla läppä, ja ohjaamalla kabiiniin ilmaa ohi kennon.
sun tapauksessa uskoisin, että vika on siinä, ettei tuolla puhaltimen kotelossa joku ilmäläpistä sulkeudu, ja täs autos tuota systeemiä pyörittää alkeellinen tietokone, joka ohjaa noiden läppien sähkömoottoreita, eli arvaan, että, joko joku läppä on jumissa, tai sitten joku sähkömoottoreista on p*skana.
jos siel on sitte jotain lämpövastuksia, muuallakin, kun puhaltimen moottorin etuvastuksessa, jolla taas säädetään itse puhaltimen pyörintä nopeutta, jos vastus toimii, kaikki puhaltimen asennot toimii, jos ei, vaan korkein nopeus toimii, jollei sekään toimi, on puhallin p*skana.. mutta sun kabiiniinhan ilmaa virtaa, vaikkakin vain kuumaa?
mut tosiaan, jos jollain on parempaa tietoo vojan lämmityslaitteen sielunelämästä, niin saa toki jakaa, ja ruoskii tän sonnan jauhajan
tuommoisen polttomoottorilla kulkevan nestejäähdytteisen kulkuneuvon lämmityslaitteen toimintahan on pääpiirteissään seuraavanlainen:
lämmityslaite on koteloitu omaan yksikköönsä, ja siihen on sijoitettu puhallin. samaan yksikköön on sijoitettu lämmityslaitteen kenno, jossa kiertää sama jäähdytysneste, kun auton moottorissakin, eli kenno on lämmin/kuuma.
lisäks tuossa systeemissä on "x" määrä ilmaläppiä, osaa liikutellään ohjailemalla vivuista/nappuloista jolloin saadaan ilmaa virtaamaan ajoneuvon kabiiniin halutuista suuttimista. nämä läpät sijaitsevat järjestelmän ns."painepuolella", eli puhaltimen jälkeen. lämmityslaitteen kenno sijaitsee järjestelmässä myös tällä puolella.
lämpötilaa taas kontrolloidaan siten, että joko kaikki ilma puhalletaan kuuman kennon läpi, jolloin kabiiniin virtaa kuumaa ilmaa. viileämpää sitte tulee, kun ilmavirtaan lisätään haluttu määrä ulkoa vedettyä kylmää ilmaa, ja kun halutaan kokonaan kylmää, kenno ohitetaan sulkemalla läppä, ja ohjaamalla kabiiniin ilmaa ohi kennon.
sun tapauksessa uskoisin, että vika on siinä, ettei tuolla puhaltimen kotelossa joku ilmäläpistä sulkeudu, ja täs autos tuota systeemiä pyörittää alkeellinen tietokone, joka ohjaa noiden läppien sähkömoottoreita, eli arvaan, että, joko joku läppä on jumissa, tai sitten joku sähkömoottoreista on p*skana.
jos siel on sitte jotain lämpövastuksia, muuallakin, kun puhaltimen moottorin etuvastuksessa, jolla taas säädetään itse puhaltimen pyörintä nopeutta, jos vastus toimii, kaikki puhaltimen asennot toimii, jos ei, vaan korkein nopeus toimii, jollei sekään toimi, on puhallin p*skana.. mutta sun kabiiniinhan ilmaa virtaa, vaikkakin vain kuumaa?
mut tosiaan, jos jollain on parempaa tietoo vojan lämmityslaitteen sielunelämästä, niin saa toki jakaa, ja ruoskii tän sonnan jauhajan
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija