automaatti öljyn tarkistus ongelma

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Ocelot
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: To Touko 14, 2015 9:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: SE

#1

Viesti Kirjoittaja Ocelot »

Tästä ollut asiaa paljon mutta itsellä ilmennyt nyt seuraava kysymys. Luultavasti olin ajanut laatikko hieman kuivana kun alkoi nykimään ja tökkimään tosi rajusti maantie ajossa.
Öljytikussa ei indikaattoripisteet kastuneet joten oletin öljyn olevan vähissä sai myös aikaan vikakoodin P0700. Viaksi löytyi kuskin puolen eturenkaan takana oleva vaihelaatikon kotelo joka oli vuotanut tipoittain. nyt tämä on korjattu ja tiivistetty uudestaan. Laitoin myös samanverran uutta mopar öljyä takaisin mitä tuli vanhaa ulos.

Nyt sitten sellainen että en saa selvää lukua öljytikusta. Olen kaikki ohjeet ja service manualit lukenut asiasta mutta kylmänä ja kuumana sama homma että välillä kastuu tikusta ala piste, sitten alhaalta ja ylhäältä mutta väli tyhjä ja välillä kastuu koko tikku ylikin pisteiden. Myös yrttänyt kuvia ja videoita etsiä asiasta.

Ohjeen mukaan olen pitänyt joutokäyntiä ja auto kuumana tai kylmänä, ja vaihteet läpi P asentoon. Siispä, kuuluko tuosta tikusta jos esim katsotaan HOT rajaa niin kastua kaikki alapisteet vai miten tätä oikein luetaan, kokeillut tikkua eriasennoissa jne. Auto vielä vähän nykii ajossa ja isompi vaihde ryntää nykäisten päälle, ei kuitenkaan niin pahasti kuin alussa. Akkua myös käytetty irti. Vikakoodia ei ole ilmestynyt.
Pelottaa lähinnä tuo yli täyttö koska aiheuttaa samoja oireita kuin vajaallakin öljyllä vai täytyykö varautua jo laatikko remonttiin?

Auto: Chrysler Grand Voyager RG 3.3 2006
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#2

Viesti Kirjoittaja turboapc »

varaudu vaihteistoremonttiin..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Mopar
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: La Helmi 14, 2015 9:59 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Mopar »

Olen pelastanut monta laatikkoa lisäämällä sinne oikean määrän oikeaa öljylaatua (tässä tapauksessa Mopar+4). Automaattilaatikko on varmatoiminen, kun tietää miten sen kanssa toimitaan. DSG-laatikot ovat aiheuttaneet jonkinlaisen hysterian tällekin puolelle. Ihan turhaan.
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#4

Viesti Kirjoittaja mahil »

Ocelot kirjoitti:Tästä ollut asiaa paljon mutta itsellä ilmennyt nyt seuraava kysymys. Luultavasti olin ajanut laatikko hieman kuivana kun alkoi nykimään ja tökkimään tosi rajusti maantie ajossa.
Öljytikussa ei indikaattoripisteet kastuneet joten oletin öljyn olevan vähissä sai myös aikaan vikakoodin P0700. Viaksi löytyi kuskin puolen eturenkaan takana oleva vaihelaatikon kotelo joka oli vuotanut tipoittain. nyt tämä on korjattu ja tiivistetty uudestaan. Laitoin myös samanverran uutta mopar öljyä takaisin mitä tuli vanhaa ulos.

Nyt sitten sellainen että en saa selvää lukua öljytikusta. Olen kaikki ohjeet ja service manualit lukenut asiasta mutta kylmänä ja kuumana sama homma että välillä kastuu tikusta ala piste, sitten alhaalta ja ylhäältä mutta väli tyhjä ja välillä kastuu koko tikku ylikin pisteiden. Myös yrttänyt kuvia ja videoita etsiä asiasta.

Ohjeen mukaan olen pitänyt joutokäyntiä ja auto kuumana tai kylmänä, ja vaihteet läpi P asentoon. Siispä, kuuluko tuosta tikusta jos esim katsotaan HOT rajaa niin kastua kaikki alapisteet vai miten tätä oikein luetaan, kokeillut tikkua eriasennoissa jne. Auto vielä vähän nykii ajossa ja isompi vaihde ryntää nykäisten päälle, ei kuitenkaan niin pahasti kuin alussa. Akkua myös käytetty irti. Vikakoodia ei ole ilmestynyt.
Pelottaa lähinnä tuo yli täyttö koska aiheuttaa samoja oireita kuin vajaallakin öljyllä vai täytyykö varautua jo laatikko remonttiin?

Auto: Chrysler Grand Voyager RG 3.3 2006
Eli toimitanperiaate on seuraava vaihteistoöljyssä.

Eli aamulla kun tarkistat öljyt kylmästä autosta niin öljyn tulee olla cold merkissä ja kun olet ajanut esim puolituntia öljyn pinta on noussut hot puolelle kahden reiän välille. Tällöin öljyn pinta on noussut joten tikun alaosa tulee olla märkä.
Öljy tarkistetaan kylmänä ja lämpimänä siten että auto laitetaan känytiin ja käydään vaihdekahvalla kaikki vaihteet läpi ja palataan takaisin P asentoon. Tämän jälkeen tarkistetaan öljyn määrä mittatikusta. Vaihteiston nykyminen saattaa olla merkki, että jotain kerkesi mennä rikki kun ajelit vähäsellä öljy määrällä.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 1 vierailija