Automaattilaatikko vika

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
vija
Jäsen
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 9:05 pm

#11

Viesti Kirjoittaja vija »

Huonosti tuntuu vastauksia tippuvan, eikö kellään ole sattunut samantyyppistä vikaa vai mikä lie syynä :cry:

Pikku avain tanssilla sain mittaristoon vikakoodin p 0700, mikä kai viittaisi vaihteiston tietokoneeseen.
Ei olla vielä muiden kiireiden takia kokeiltu vikakoodin lukua lukijalla jos se antaisi tarkempaa tietoa, eikä senkään takia olla vielä viitsitty nollata koko systeemiä.
Toinen vikakoodi oli p 0645 johtuisiko ilmastoinnin vajauksesta, ilmastointi kuitenkin tuntuisi toimivan

Tekisi mieli kokeilla ensin toista laatikon boxia mutta kun käsillä ei ole kuin vanhempi 3.3 ja lieneekö siinä kuinka paljon eroa
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#12

Viesti Kirjoittaja turboapc »

turboapc kirjoitti:öljypohjan kun käyttää pois niin voidaan jo todeta että onko muutakin rikki kuin kitkapinnat.
katso mitä se on syönyt. ei välttämättä öljyt mene tummiksi ja haise palaneelle jos massalevyt jostain syystä kuluneet..
oireet täsmäisi hyvin..
minä kannatan edelleen tätä :D
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
vija
Jäsen
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 9:05 pm

#13

Viesti Kirjoittaja vija »

Nostetaampa vanhaa aihetta ylös.

Pikkuhiljaa aletaan oikeasti kaivaa laatikkovikaa esiin, nyt luettu vikakoodit laatikon osalta ja tulos p0700, p0715 ja p0720.
Onko noista kellään tarkempaa valistunutta vastausta.
Uusi laatikko ja boxi tallissa ja seuraavaksi alettava miettiä mistä alkaisi. Ei viitsisi turhaan purkaa koko paskaa jos vika edelleenkin joku sähköpuolen juttu.

P0700 Vaihteisto järjestelmä (MIL Pyyntö) huonosti
P0715 Syöttö / Turbine Nopeus Sensori Toimintahäiriö
P0720 nopeus anturipiirissä Toimintahäiriö

Nopeusanturia vois kokeilla toisesta laatikosta mutta liittyykö tuo p0715 samaan anturiin?

Voikohan laatikossa olla sellaista sähköistä vikaa että se hajottaisi ohjainboxia jos sen vaihtoa kokeilis alkuun
Tousta
Ylläpito
Ylläpito
Viestit: 208
Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2005

#14

Viesti Kirjoittaja Tousta »

Todennäköisesti tuo vaihteiston vikakoodi johtuu tuon nopeusanturin toimimattomuudesta. Kannattaa aloittaa halvimmasta päästä, anturin liittimien putsaaminen kannattaa ainakin aluksi koittaa
2.4 L 2005 Sebring
vija
Jäsen
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 9:05 pm

#15

Viesti Kirjoittaja vija »

Väliaikatietoa vaihteistoprojektista :evil:

Kokeiltiin vaihtaa ne kaksi anturia toisesta laatikosta, ei apua.
Toinen lauhduttimen öljyletku irti ja käyntiin, öljyä tuli joten pumppu ainakin lienee ehjä.
Uusi vikakoodi vanhojen lisäksi p0760, viitannee solenoidiboxiin ja kaiketi myös öljyn vähyys voi tehdä tuon.

Onko vanhemmassa 2001, kuitenkin samaa korimallia, erilainen tuo vaihteiston boxi. Vanhemmassa, minkä sain, oli vain yksi liitin ja omassani liittimiä oli neljä ??
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#16

Viesti Kirjoittaja mahil »

Oletteko käyttänyt laatikon öljypohjaa auki ja katsonut mitä siellä on?
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
vija
Jäsen
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 9:05 pm

#17

Viesti Kirjoittaja vija »

Laatikkoa ei ole aukaistu, eikä toistaiseksi aukaistakaan. Epäilys olis aika vahva että vika olis kuitenkin ohjainyksikössä, tiedä häntä sitten :o

Onko kellään tietoo onko 03-04 mallissa vaihteiston ohjausyksikkö vaihtanut paikkaa tai sitten yhdistetty ruiskutusyksikköön. Sellainen neli-liittiminen boxi nimittäin löytyy kuskin puolen etupyörän edestä, missä aikaisemmissa ollut vaihteiston yksiliittiminen yksikkö.
Jos vaihtanut paikkaa niin missä helvetissä se nyt sitten majailis :?
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#18

Viesti Kirjoittaja turboapc »

turboapc kirjoitti:
turboapc kirjoitti:öljypohjan kun käyttää pois niin voidaan jo todeta että onko muutakin rikki kuin kitkapinnat.
katso mitä se on syönyt. ei välttämättä öljyt mene tummiksi ja haise palaneelle jos massalevyt jostain syystä kuluneet..
oireet täsmäisi hyvin..
minä kannatan edelleen tätä :D
:idea:
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#19

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Niinkuin edellä jo mainittiin, ilman sähköjä vaihtaa kakkoselle asti ja silloin pakki toimii myös. Laatikkoja saa purkaamoilta, eikä hinnat päätä huimaa.
pikkupete
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 1
Liittynyt: La Elo 08, 2015 2:52 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 1992
Iskutilavuus: 3.3 V6

#20

Viesti Kirjoittaja pikkupete »

Osaako joku sanoo mistä lähtis vikaa ettii kun ei P-vaihde toimi tai siis ei lukitse? Vm92 voyager 3.3
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 2 vierailijaa