käsijarru poljin menee pohjaan *ratkottu*
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#1
tuli laitettua käppäri kuntoon 02 kyseessä.eli linkut+tähtipyörä irti,herkistelyt/rasvaukset.sen jälkeen kengät laahaamaan rumpua vasten ja vähän irti.levyt on uuden karheat ja kengissä pintaa reilusti jäljellä.se vaan ihmetyttää että kun poljin menee lattiaan asti,onko vaijerit venyny niin paljon?käppäri kyllä pitää kun sen runttaa pohjaan,kokeiltu on 45 astetta jyrkässä mäessä vapaalla,molemmin päin.eli nyt en aio tehdä asialle enmpää koska katsastus tuskin siitä jää.mutta kun kaikki kondiksessa,kuuluuko mennä pohjaan asti vai puoleenväliin?
Viimeksi muokannut masiina, Ma Loka 24, 2016 1:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#2
Jos seisontajarrussa 70% liikeraja kahvassa/polkimessa ylittyy, niin tulee huomautus. Menee kyllä leimasta läpi, jos seisontajarru muuten kunnossa. Voyagerin seisontajarrun käyttö on kyllä jo lähtökohtaisesti niin epämääräistä, että jos muuten toimii, niin ok. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#4
mulla tosiaan pitää todella jyrkässä mäessä mutta poljin menee lattiaan,en sitten tiedä miten ne rullat asemalla reagoi,kunhan menevät lukkoon pitäisi riittää...
eipä taida muita vaihtoehtoja sitten enää olla kuin vaijerien vaihto?sekin vielä kun käppäriä ei tule käytettyä kuin mäessä niin ei kait ne nyt noin vaan venykkään,vai?!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#5
Oletteko tarkastaneet, onko säätö käytetty loppuun vai onko vielä säätövaraa? Jos on säätövaraa, niin silloin automaattisäätö ei toimi, eli "kellojousi" ei kiristä vaijereita, jolloin vika ei välttämättä poistu vaijereita vaihtamalla.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#6
mitä kellojousta tarkoitat?kengissä ei ole automaattisäätöä ja varaa ei ole enää kiristää kenkiä,muuten laahaa.ja vaijereissahan ei käsittääkseni ole uudempi koppasessa säätöä?vanhakoppasessa on nuo molemmat... ![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
#7
Eipä ole auto kotona, että voisin tutkia, niin heittelen vain ulkomuistista. Eikös siinä jarrupolkimen keskiössä ole sellainen kellojousi, jonka tehtävänä on vetää vaijereista löysät pois, eli vaijerien automaattisäätö. Kun poljin vapautetaan, niin jousi vetää löysät pois, jos mekanismi jumittaa, niin jousi ei jaksa vetää vaijereita kireälle. Missä vuosimalleissa on automaattisäätö, sitä en tiedä, mutta jos ei ole automaattisäätöä, niin silloin on kaiketi käsisäätö.
#8
Heip.
Noin niin kuin sivusta huutelijana... =)
Tuon käsijarrun anatomiaan olikin (ärsyttävästi editoitu) juutuubi linkki, josta tuon toiminta selviää.Löytyy nimellä: Emergency Brake Pedal Assembly & Stuck Brake Cable
Noin niin kuin sivusta huutelijana... =)
Tuon käsijarrun anatomiaan olikin (ärsyttävästi editoitu) juutuubi linkki, josta tuon toiminta selviää.Löytyy nimellä: Emergency Brake Pedal Assembly & Stuck Brake Cable
Grand Voyager 3.3LE 1996
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#9
[quote="Gmies"]Eipä ole auto kotona, että voisin tutkia, niin heittelen vain ulkomuistista. Eikös siinä jarrupolkimen keskiössä ole sellainen kellojousi, jonka tehtävänä on vetää vaijereista löysät pois, eli vaijerien automaattisäätö. Kun poljin vapautetaan, niin jousi vetää löysät pois, jos mekanismi jumittaa, niin jousi ei jaksa vetää vaijereita kireälle. Missä vuosimalleissa on automaattisäätö, sitä en tiedä, mutta jos ei ole automaattisäätöä, niin silloin on kaiketi käsisäätö.[/quo
ensimmäisen sukupolven vojassa eli siinä kenkälaatikossa on automaatti säätö ainakin rumpujarruissa,niihin vissiin edes levyjä saannut taakse?!+auton alla on vaijereille vielä erikseen säätö,voi kirrata ja löysätä vaijeria.täytyy tutkia toi polkimen jousi systeemi![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
ensimmäisen sukupolven vojassa eli siinä kenkälaatikossa on automaatti säätö ainakin rumpujarruissa,niihin vissiin edes levyjä saannut taakse?!+auton alla on vaijereille vielä erikseen säätö,voi kirrata ja löysätä vaijeria.täytyy tutkia toi polkimen jousi systeemi
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#10
juu,no nyt mä ehkä tajuan mistä kyse,eli jos kellojousi ei kiristä vaijereita polkimessa kun sen vapauttaa,niin vaijerit on jo valmiiksi vähän löysällä,ja kenkien säätö ei käytännössä auta.niin se varmaan on,koska mun mielestä se pitäisi ottaa jo puolesta välistä jos kaikki kondiksessa.siis pedaalia tutkimaanGmies kirjoitti:Eipä ole auto kotona, että voisin tutkia, niin heittelen vain ulkomuistista. Eikös siinä jarrupolkimen keskiössä ole sellainen kellojousi, jonka tehtävänä on vetää vaijereista löysät pois, eli vaijerien automaattisäätö. Kun poljin vapautetaan, niin jousi vetää löysät pois, jos mekanismi jumittaa, niin jousi ei jaksa vetää vaijereita kireälle. Missä vuosimalleissa on automaattisäätö, sitä en tiedä, mutta jos ei ole automaattisäätöä, niin silloin on kaiketi käsisäätö.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa