käsijarru poljin menee pohjaan *ratkottu*

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#1

Viesti Kirjoittaja masiina »

tuli laitettua käppäri kuntoon 02 kyseessä.eli linkut+tähtipyörä irti,herkistelyt/rasvaukset.sen jälkeen kengät laahaamaan rumpua vasten ja vähän irti.levyt on uuden karheat ja kengissä pintaa reilusti jäljellä.se vaan ihmetyttää että kun poljin menee lattiaan asti,onko vaijerit venyny niin paljon?käppäri kyllä pitää kun sen runttaa pohjaan,kokeiltu on 45 astetta jyrkässä mäessä vapaalla,molemmin päin.eli nyt en aio tehdä asialle enmpää koska katsastus tuskin siitä jää.mutta kun kaikki kondiksessa,kuuluuko mennä pohjaan asti vai puoleenväliin?
Viimeksi muokannut masiina, Ma Loka 24, 2016 1:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#2

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Jos seisontajarrussa 70% liikeraja kahvassa/polkimessa ylittyy, niin tulee huomautus. Menee kyllä leimasta läpi, jos seisontajarru muuten kunnossa. Voyagerin seisontajarrun käyttö on kyllä jo lähtökohtaisesti niin epämääräistä, että jos muuten toimii, niin ok. :lol:
Satu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6

#3

Viesti Kirjoittaja Satu »

Minulla menee myös pohjaan, mutta ei se kyllä paikallaankaan pidä paitsi tasasella
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#4

Viesti Kirjoittaja masiina »

mulla tosiaan pitää todella jyrkässä mäessä mutta poljin menee lattiaan,en sitten tiedä miten ne rullat asemalla reagoi,kunhan menevät lukkoon pitäisi riittää... :roll: eipä taida muita vaihtoehtoja sitten enää olla kuin vaijerien vaihto?sekin vielä kun käppäriä ei tule käytettyä kuin mäessä niin ei kait ne nyt noin vaan venykkään,vai?!
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Oletteko tarkastaneet, onko säätö käytetty loppuun vai onko vielä säätövaraa? Jos on säätövaraa, niin silloin automaattisäätö ei toimi, eli "kellojousi" ei kiristä vaijereita, jolloin vika ei välttämättä poistu vaijereita vaihtamalla.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#6

Viesti Kirjoittaja masiina »

mitä kellojousta tarkoitat?kengissä ei ole automaattisäätöä ja varaa ei ole enää kiristää kenkiä,muuten laahaa.ja vaijereissahan ei käsittääkseni ole uudempi koppasessa säätöä?vanhakoppasessa on nuo molemmat... :?
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Eipä ole auto kotona, että voisin tutkia, niin heittelen vain ulkomuistista. Eikös siinä jarrupolkimen keskiössä ole sellainen kellojousi, jonka tehtävänä on vetää vaijereista löysät pois, eli vaijerien automaattisäätö. Kun poljin vapautetaan, niin jousi vetää löysät pois, jos mekanismi jumittaa, niin jousi ei jaksa vetää vaijereita kireälle. Missä vuosimalleissa on automaattisäätö, sitä en tiedä, mutta jos ei ole automaattisäätöä, niin silloin on kaiketi käsisäätö.
Dewlin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 9:25 am

#8

Viesti Kirjoittaja Dewlin »

Heip.

Noin niin kuin sivusta huutelijana... =)
Tuon käsijarrun anatomiaan olikin (ärsyttävästi editoitu) juutuubi linkki, josta tuon toiminta selviää.Löytyy nimellä: Emergency Brake Pedal Assembly & Stuck Brake Cable
Grand Voyager 3.3LE 1996
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#9

Viesti Kirjoittaja masiina »

[quote="Gmies"]Eipä ole auto kotona, että voisin tutkia, niin heittelen vain ulkomuistista. Eikös siinä jarrupolkimen keskiössä ole sellainen kellojousi, jonka tehtävänä on vetää vaijereista löysät pois, eli vaijerien automaattisäätö. Kun poljin vapautetaan, niin jousi vetää löysät pois, jos mekanismi jumittaa, niin jousi ei jaksa vetää vaijereita kireälle. Missä vuosimalleissa on automaattisäätö, sitä en tiedä, mutta jos ei ole automaattisäätöä, niin silloin on kaiketi käsisäätö.[/quo

ensimmäisen sukupolven vojassa eli siinä kenkälaatikossa on automaatti säätö ainakin rumpujarruissa,niihin vissiin edes levyjä saannut taakse?!+auton alla on vaijereille vielä erikseen säätö,voi kirrata ja löysätä vaijeria.täytyy tutkia toi polkimen jousi systeemi :roll:
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#10

Viesti Kirjoittaja masiina »

Gmies kirjoitti:Eipä ole auto kotona, että voisin tutkia, niin heittelen vain ulkomuistista. Eikös siinä jarrupolkimen keskiössä ole sellainen kellojousi, jonka tehtävänä on vetää vaijereista löysät pois, eli vaijerien automaattisäätö. Kun poljin vapautetaan, niin jousi vetää löysät pois, jos mekanismi jumittaa, niin jousi ei jaksa vetää vaijereita kireälle. Missä vuosimalleissa on automaattisäätö, sitä en tiedä, mutta jos ei ole automaattisäätöä, niin silloin on kaiketi käsisäätö.
juu,no nyt mä ehkä tajuan mistä kyse,eli jos kellojousi ei kiristä vaijereita polkimessa kun sen vapauttaa,niin vaijerit on jo valmiiksi vähän löysällä,ja kenkien säätö ei käytännössä auta.niin se varmaan on,koska mun mielestä se pitäisi ottaa jo puolesta välistä jos kaikki kondiksessa.siis pedaalia tutkimaan :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa