300C - Jarrusatulat eteen, mistä?

300C, 300M..
Craisumies
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 1:50 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Craisumies »

Moikka,
Mulla on 2006 Sedan 300CRD eli diesel-malli. Kävin eilen vaihdattamassa jarrupalat ja siinä samalla huomattiin että jarrusylinterit pitäis uusia kummallekin puolelle eteen.
Mistä niitä saa edullisesti, onko ideoita? Jenkeissä olis tietty vaikka mitä ja halvalla mutta kun olis kiirus....
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
jankro
Jäsen
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: La Loka 04, 2014 9:50 pm
Merkki: Chrysler
Malli: 300C
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.5

#2

Viesti Kirjoittaja jankro »

Kokeile Saksan eBay www.ebay.de

Tosin Rock Autosta jenkeistä tulee muutamassa päivässä kotiovelle ;-)

-J-
Craisumies
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 1:50 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Craisumies »

Kiitos vinkistä. Nyt itse ongelmaan eli HELP!:
vaihdatin uudet jarrupalat eteen, jonka jälkeen jarrut on alkaneet jumiutumaan eli hirttämään kiinni välillä. Huomaan sen siitä kun auto alkaa täristämään ja vanne sekä jarruevy kuumenee. No vein sitten korjaamolle ja pojat purkivat satulat ja irrottivat männät/hioivat/putsasivat ja rasvasivat ne. Myös tappeihin suihkutettiin jotain..
No, ongelma esiintyy edelleenkin näiden toimenpiteiden jälkeen. Eli onko onko uudet jarrusatulat ratkaisu tähän ongelmaan vai voiko vika olla jossain muualla ja jos niin missä??

Ja sitten vielä... Jos on tiedosssa joku korjaaja pääkaupunkiseudulla, joka tuntee erityisen hyvin 300C:n niin saa laittaa yhteystietoja kiitos.
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Onko siinä "Phenolic" männät satuloissa? Eli sellaset muovintapaset. Ne turpoo jostain syystä vuosien saatossa ja tekee juuri tuota. Mä en sitä uskonut ensin kun roplasin ratuksen jumittavia jarruja moneen kertaan, ennen kuin sit viisaammat sanoi että vaihda ne männät. Uudet muoviset kestää kyllä pitkään, sen takia niitä ei tarvi välttää, jos ei metallisia saa.
Craisumies
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 1:50 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Craisumies »

Juu oli sellaiset muoviset männät. Eli voisko toi parantua pelkillä mäntien vaihdolla? Vissiin halvempi vaihtoehto verrattuna uusteen satulaan?
Tuli vaan mieleen, että auto on ostettu kuukausi sitten liikkeestä, jotenkin menisköhän toi satuolaongelma mahdolisesti käytetyn auton "virhevastuun/takuun" piikkiin?
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#6

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Juu kyllä se jumittelu on niitten muovimäntien ominaisuus, mä vaihtasin vaan ne.

Täältä mä ostin osat omaan pulkkaan:

http://www.southwesttrade.fi/
Tramppa
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Loka 06, 2014 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Stratus
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 2,5 V6

#7

Viesti Kirjoittaja Tramppa »

Aikanaan Stratukseen vaihtelin juurikin nuo keraamiset männät uusiin.

Samalla uudet kumit ja tiivisteet, sekä jarrunesteet.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa