Voyager 3.3L -02 ohjaustehostin
#1
Moikka, ajelen -02 3.3L voyagerilla ja ohjaustehostin pitää ulinaa. Ohjaustehostimen öljyt on vaihdettu, mutta ulina jäi. Voisin vaihtaa tuon ohjaustehostimen pumpun, kun siitäkin tullut lueskeltua, että laakeri menee ja katkeaa koko akseli, mutta esim. rockautossa myydään paria eri mallia pumppuja. EU-markkinoille suunnattu maksaa vajaat 300e ja jenkkimarkkinoille suunnattu 50-100e. Onko nyt näin, että pitää tilata tuo kalliimpi vai käykö jenkkimallinen eu-autoon? Samaan remppaan menisi sitten hihnan kiristäjän vaihto, kun sekin kilisee aikalailla.
#3
Säiliötä en ottanut irti, mutta pariin kertaan tuli huuhdeltua koko systeemi. Ja uusi öljy on tuota mag1-öljyä (motonet tuotenumero 59-0204). Ehkä se pitää vielä kokeilla tuota moparia jos saisi sillä hiljaiseksi.
Jos nyt remppaan pitää ryhtyä, niin löytyisikö joltain tietoa tuosta jenkki<->eu ohjaustehostimen pumpun yhteensopivuudesta? Käykö jenkkiosa eu-autoon? Kuvista pääteltynä osat näyttää aivan identtisiltä.
Jos nyt remppaan pitää ryhtyä, niin löytyisikö joltain tietoa tuosta jenkki<->eu ohjaustehostimen pumpun yhteensopivuudesta? Käykö jenkkiosa eu-autoon? Kuvista pääteltynä osat näyttää aivan identtisiltä.
#4
Itselläni samankaltainen ongelma. Tein eilen pidemmän reissun ja maantienopeudessa yhtäkkiä alkoi tehostin huutaa. Pääsin pikahuoltoon missä laitettiin uudet nesteet ja vaiva katosi loppumatkaksi n. 400km. Tänään taas tehostaja vonkuu kylmänä ja välillä ohjauspyörässä tuntuu "resonanssia" tai paremminkin lievää vastusta rattia käännellessä. Tänään sitten kiinnitin huomiota siihen että ohjaustehostimen nestesäiliössä on jo tyhjäkäynnillä melkonen hulina. Neste siis "lainehtii" reilusti. Liittyykö tämä mahdollisesti tähän ongelmaan kun aiemmin en oo tuollaista huomannu? Auto -07 3.3.
#5
Siis puhdistitko sihdin, kuten "Silversebring" tuolla aikaisemmin ehdotteli? Siivilän pitää olla puhdas. Täällä on ollut jo monet kerrat juttua tuosta siivilän puhdistuksesta ... mikä siinä on niin vaikeaa?jtrx kirjoitti:Säiliötä en ottanut irti, mutta pariin kertaan tuli huuhdeltua koko systeemi. Ja uusi öljy on tuota mag1-öljyä (motonet tuotenumero 59-0204). Ehkä se pitää vielä kokeilla tuota moparia jos saisi sillä hiljaiseksi.
Jos nyt remppaan pitää ryhtyä, niin löytyisikö joltain tietoa tuosta jenkki<->eu ohjaustehostimen pumpun yhteensopivuudesta? Käykö jenkkiosa eu-autoon? Kuvista pääteltynä osat näyttää aivan identtisiltä.
Mikäli siivilä on tukkeutunut, pumppu ei saa nestettä, kavitoi, eikä tehostin toimi kuin pätkittäin ja pumppu tosiaan jossain vaiheessa on loppu.
#7
No juu, pönttö on nyt irroitettu, putsattu ja huuhdeltu ja siitä huolimatta tuo ulisee. Vaikeasta puheen ollen, oli muuten aikamoinen taistelu saada tuo taaempi letku irti säiliöstä. Tuntuu ulisevan kylmänä aika runsaasti, mutta hiljenee kun lämpenee. Kokeilen moparin öljyä kunhan saan sitä jostain käsiini. Biltemakin näköjään myy ATF-U merkinnällä varustettua öljyä joka täyttää Chrysler ATF/ATF 3+/ATF 4+ -vaatimukset. Ehkäpä sitäkin voisi kokeilla.Gmies kirjoitti: Siis puhdistitko sihdin, kuten "Silversebring" tuolla aikaisemmin ehdotteli? Siivilän pitää olla puhdas. Täällä on ollut jo monet kerrat juttua tuosta siivilän puhdistuksesta ... mikä siinä on niin vaikeaa?
Mikäli siivilä on tukkeutunut, pumppu ei saa nestettä, kavitoi, eikä tehostin toimi kuin pätkittäin ja pumppu tosiaan jossain vaiheessa on loppu.
#8
Redlinen PowerSteeringFluid on myös hyvä valinta. Löytyy esim Motonetista.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590030/ ... oljy-946ml
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590030/ ... oljy-946ml
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa