Voyager 3.3L -02 ohjaustehostin

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
jtrx
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Loka 02, 2015 1:22 pm

#1

Viesti Kirjoittaja jtrx »

Moikka, ajelen -02 3.3L voyagerilla ja ohjaustehostin pitää ulinaa. Ohjaustehostimen öljyt on vaihdettu, mutta ulina jäi. Voisin vaihtaa tuon ohjaustehostimen pumpun, kun siitäkin tullut lueskeltua, että laakeri menee ja katkeaa koko akseli, mutta esim. rockautossa myydään paria eri mallia pumppuja. EU-markkinoille suunnattu maksaa vajaat 300e ja jenkkimarkkinoille suunnattu 50-100e. Onko nyt näin, että pitää tilata tuo kalliimpi vai käykö jenkkimallinen eu-autoon? Samaan remppaan menisi sitten hihnan kiristäjän vaihto, kun sekin kilisee aikalailla.
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Mag1 ohjaustehostinneste piti meteliä kahdessa ryslerissä, toiseen laitettiin aateeähvää ja toiseen Redlinen PSF:ää. Molemmat hiljeni.
jtrx
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Loka 02, 2015 1:22 pm

#3

Viesti Kirjoittaja jtrx »

Säiliötä en ottanut irti, mutta pariin kertaan tuli huuhdeltua koko systeemi. Ja uusi öljy on tuota mag1-öljyä (motonet tuotenumero 59-0204). Ehkä se pitää vielä kokeilla tuota moparia jos saisi sillä hiljaiseksi.

Jos nyt remppaan pitää ryhtyä, niin löytyisikö joltain tietoa tuosta jenkki<->eu ohjaustehostimen pumpun yhteensopivuudesta? Käykö jenkkiosa eu-autoon? Kuvista pääteltynä osat näyttää aivan identtisiltä.
elmeri
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: To Loka 08, 2015 6:39 pm

#4

Viesti Kirjoittaja elmeri »

Itselläni samankaltainen ongelma. Tein eilen pidemmän reissun ja maantienopeudessa yhtäkkiä alkoi tehostin huutaa. Pääsin pikahuoltoon missä laitettiin uudet nesteet ja vaiva katosi loppumatkaksi n. 400km. Tänään taas tehostaja vonkuu kylmänä ja välillä ohjauspyörässä tuntuu "resonanssia" tai paremminkin lievää vastusta rattia käännellessä. Tänään sitten kiinnitin huomiota siihen että ohjaustehostimen nestesäiliössä on jo tyhjäkäynnillä melkonen hulina. Neste siis "lainehtii" reilusti. Liittyykö tämä mahdollisesti tähän ongelmaan kun aiemmin en oo tuollaista huomannu? Auto -07 3.3.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Gmies »

jtrx kirjoitti:Säiliötä en ottanut irti, mutta pariin kertaan tuli huuhdeltua koko systeemi. Ja uusi öljy on tuota mag1-öljyä (motonet tuotenumero 59-0204). Ehkä se pitää vielä kokeilla tuota moparia jos saisi sillä hiljaiseksi.
Jos nyt remppaan pitää ryhtyä, niin löytyisikö joltain tietoa tuosta jenkki<->eu ohjaustehostimen pumpun yhteensopivuudesta? Käykö jenkkiosa eu-autoon? Kuvista pääteltynä osat näyttää aivan identtisiltä.
Siis puhdistitko sihdin, kuten "Silversebring" tuolla aikaisemmin ehdotteli? Siivilän pitää olla puhdas. Täällä on ollut jo monet kerrat juttua tuosta siivilän puhdistuksesta ... mikä siinä on niin vaikeaa? :shock:
Mikäli siivilä on tukkeutunut, pumppu ei saa nestettä, kavitoi, eikä tehostin toimi kuin pätkittäin ja pumppu tosiaan jossain vaiheessa on loppu.
elmeri
Jäsen
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: To Loka 08, 2015 6:39 pm

#6

Viesti Kirjoittaja elmeri »

Huljuttelin niin monesti nestesäiliön että likaa ei enää irronnut. Vieläkin tuntuu ajoittain naukuvan tuo tehostaja.. nesteen pinta ja laatu ok.
jtrx
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Loka 02, 2015 1:22 pm

#7

Viesti Kirjoittaja jtrx »

Gmies kirjoitti: Siis puhdistitko sihdin, kuten "Silversebring" tuolla aikaisemmin ehdotteli? Siivilän pitää olla puhdas. Täällä on ollut jo monet kerrat juttua tuosta siivilän puhdistuksesta ... mikä siinä on niin vaikeaa? :shock:
Mikäli siivilä on tukkeutunut, pumppu ei saa nestettä, kavitoi, eikä tehostin toimi kuin pätkittäin ja pumppu tosiaan jossain vaiheessa on loppu.
No juu, pönttö on nyt irroitettu, putsattu ja huuhdeltu ja siitä huolimatta tuo ulisee. Vaikeasta puheen ollen, oli muuten aikamoinen taistelu saada tuo taaempi letku irti säiliöstä. Tuntuu ulisevan kylmänä aika runsaasti, mutta hiljenee kun lämpenee. Kokeilen moparin öljyä kunhan saan sitä jostain käsiini. Biltemakin näköjään myy ATF-U merkinnällä varustettua öljyä joka täyttää Chrysler ATF/ATF 3+/ATF 4+ -vaatimukset. Ehkäpä sitäkin voisi kokeilla.
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#8

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Redlinen PowerSteeringFluid on myös hyvä valinta. Löytyy esim Motonetista.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590030/ ... oljy-946ml
ihka
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2014 5:22 am

#9

Viesti Kirjoittaja ihka »

Eikö toi "resonointi" ole enemmän ominaisuus kuin vika ?
Takuuaikana oli joku kamppis jossa noita tehostimen letkuja muuteltiin jos ratti resonpi paikoillaan pyörittäessä vai olenko unen nähnyt ?
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#10

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa