Chrysler Voyager -06 ilmastointilaite ei puhalla
#1
Viime talvena oli ilmastointilaitteen kans sellaane ongelma et se pöhöji kokoajan eikä säätö siihen toiminut vaikka kuinka ruuvaali --> etuvastuksen vaihtamalla ongelma hävis.
Mutta nyt o sellaanen ongelma ettei tuu mitään ilmaa vaan se o täysin mykkä (siis valot palaa ja numerot kyl vaihtuu), eli puhallin ei pyöri millään nopeudella. Vanhalla foorumilla tästäkin oli juttua mut en ny muista mikä oli ratkaasu ?
Mutta nyt o sellaanen ongelma ettei tuu mitään ilmaa vaan se o täysin mykkä (siis valot palaa ja numerot kyl vaihtuu), eli puhallin ei pyöri millään nopeudella. Vanhalla foorumilla tästäkin oli juttua mut en ny muista mikä oli ratkaasu ?
#2
Jees, tilailin taas uuden etuvastuksen/nopeusäätöyksikön (mikä lie), Saksanmaalta RBS Handelilta 29€ + toimituskulut 14€ :
http://eshop.rbs-handel.de/en/catalog/product/2295/
--> viikko tilauksesta, paketti kotona ja taas kiesi kunnos.
Autokeskuskin myy samaa palikkaa hintaan 115 €
Taidan tehdä vielä uuden tilauksen ja ottaas näitä samoja muutaman kappaleen varastoon pahanpäivän varalle.
http://eshop.rbs-handel.de/en/catalog/product/2295/
--> viikko tilauksesta, paketti kotona ja taas kiesi kunnos.
Autokeskuskin myy samaa palikkaa hintaan 115 €
Taidan tehdä vielä uuden tilauksen ja ottaas näitä samoja muutaman kappaleen varastoon pahanpäivän varalle.
#6
Siis kannattaa ensiksi varmistaa, että vika on nimenomaan puhallinmoottorissa, vaihto on varmaankin niin iso operaatio, ettei kannata turhanpäiten työstää.
Sulake ehjä, ohjausmoduli ehjä, lämpötilakontrolli ehjä, tuo edellä mainittu etuvastus ehjä jne.
Sulake ehjä, ohjausmoduli ehjä, lämpötilakontrolli ehjä, tuo edellä mainittu etuvastus ehjä jne.
#7
Saattaapi vastaus tulla vähän myöhässä, mutta joillekin myöhemmille ongelmatapauksille vihjettä.
Itellä kävi sama homma pakkasilla. Etupuhallin lopetti toimimasta. Takapuhallin toimi kuitenkin. Yleismittari kouraan ja testaamaan kulkeeko jännite vastukselle/säätimelle hanskalokeron takana. Jos tulee sähköä, seuraavaksi mittaus jatkuuko samaselta yksiköltä moottorille. Jos jatkuu vastus/säädin luultavammin ehjä. No, itse sitten kiroilin että puhallin pa..ana kun sähkö kulki Mutta onneksi sitten tajusin mennä vaihtamaan takapuhaltimen releen etupuhaltimen releen paikalle ja kas kummaa, puhallin pelitti taas. Eli ei muutakuin releen ostoon.... 5 egee ja molemmat puhaltimet toimii normaalisti. Eli kannattaa sen sulakkeen lisäksi katella myös releet etuboxista ennenkuin lähtee osteleen uutta puhallinta. Puhaltimen rele ainakin -01 Rg:ssä on ihan normaali lisävalojen rele jota löytyy melkein paikallisesta alepasta
Itellä kävi sama homma pakkasilla. Etupuhallin lopetti toimimasta. Takapuhallin toimi kuitenkin. Yleismittari kouraan ja testaamaan kulkeeko jännite vastukselle/säätimelle hanskalokeron takana. Jos tulee sähköä, seuraavaksi mittaus jatkuuko samaselta yksiköltä moottorille. Jos jatkuu vastus/säädin luultavammin ehjä. No, itse sitten kiroilin että puhallin pa..ana kun sähkö kulki Mutta onneksi sitten tajusin mennä vaihtamaan takapuhaltimen releen etupuhaltimen releen paikalle ja kas kummaa, puhallin pelitti taas. Eli ei muutakuin releen ostoon.... 5 egee ja molemmat puhaltimet toimii normaalisti. Eli kannattaa sen sulakkeen lisäksi katella myös releet etuboxista ennenkuin lähtee osteleen uutta puhallinta. Puhaltimen rele ainakin -01 Rg:ssä on ihan normaali lisävalojen rele jota löytyy melkein paikallisesta alepasta
-
- Jäsen
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Joulu 31, 2014 5:29 am
- Merkki: chrysler
- Malli: town & country
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: touring
#8
Ai niin.
Puhallin oli sökö, uutta tilalle ja toimii.
Paikallisessa liikkeessä oli yks jäljellä 113e. Ite vaihdoin, helppo homma paitsi yks taaimmainen ruuvi tuotti vähän päänvaivaa.
Puhallin oli sökö, uutta tilalle ja toimii.
Paikallisessa liikkeessä oli yks jäljellä 113e. Ite vaihdoin, helppo homma paitsi yks taaimmainen ruuvi tuotti vähän päänvaivaa.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa