Voyageria hankkimassa
#21
Löysin netistä videon missä kuuluu samantapainen ääni kun omastakin jossa ääni kuuluu vain vaihteen ollessa kytkettynä, P ja N asennossa ääni lakkaa. Voisiko kuitenkin olla samainen vapaakytkin laturissa vialla mutta miksi ääntää vain vaiteen ollessa päällä ?
http://m.youtube.com/watch?v=fNp3_11a_WM
http://m.youtube.com/watch?v=fNp3_11a_WM
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Marras 04, 2015 10:50 am
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.3
#22
Tässä käyttämäni poltin Motonetistä. Muoviosan poistin ennen juottamista.
12V/0,5W-polttimopari harmaa muovikanta (T5) 43-2519
http://static4.motonet.fi/img/4/432519/300/432519.jpg
12V/0,5W-polttimopari harmaa muovikanta (T5) 43-2519
http://static4.motonet.fi/img/4/432519/300/432519.jpg
#23
Täytyy ostaa kun käy seuraavan kerran. Onko jollakin kokemusta tuosta laturin vapaapyörän Irroituksesta, lähtiskö ihan pulttipyssyn kanssa irti? Näyttäis olevan ihan pulttikanta pyörässä joten tuollaisen avaimenhan tekaisee itse pultista ja mutterista, ongelmanahan vain on saada laturin akseli pysymään paikoillaan ?
Saksasta tuollainen jo tulossa kun huokealla hinnalla löytyi.
Ohessa mallikuva kytkimestä:
http://m.ebay.com/itm/Alternator-Clutch ... nav=SEARCH
Saksasta tuollainen jo tulossa kun huokealla hinnalla löytyi.
Ohessa mallikuva kytkimestä:
http://m.ebay.com/itm/Alternator-Clutch ... nav=SEARCH
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#25
Vaihteen kun laittaa päälle, kuuluu solenoidiboksista räpisevä ääni ja kuuluu asiaan. Jos ääntä ei kuulu, ei vaihda myöskään kakkosta isommalle, kun on sähköt pois laatikosta ja vikasietotilassa. Olen ajanut parisenkymmentä vuotta Voyagereilla, Caravaneilla ja Town&Countryilla, eikä mistään ole laatikko hajonnut bensakoneen perästä. Kaikilla olen ajanut 500000 ja yli. Ostin tässä muutama vuosi takaperin laatikkovikaisen avosebringin ja toinen laatikko tilalle, kun lähti sopivasti ja baanalle. Tietysti piti kurkata hajonneen laatikon sisään. Yllätys olikin suuri, sillä laatikko olikin täysin ehjä. Jarru- ja kytkinpakat olivat kuin uudet. Vika olikin siinä, että laatikkoa ei ollut huollettu. Laatikko oli todella likainen sisältä ja kanavat olivat aivan tukossa. Mitä tästä itse opin, oli että laatikkoöljyjä pitää vaihtaa mahdollisimman tiheään niin toimii. Pidän itse vaihtovälinä max 60000 kilometriä ja varojen salliessa 40000 kilsaa.
#26
Tämä ääni ei kuulu laatikosta, kyllä se nyt on paikallistettu tuohon laturin vapaakytkimeen, toisessa päässä konetta kuin laatikko. Laatikosta en ole huolissaan, öljyjä on vaihdettu huoltokirjan mukaan säännöllisin välein ja toimiikin loistavasti. Tuo vapaakytkin tosiaan ääntää vain vaihdepäällä kierrosten laskiessa alemmas ja heti 200-300 kierrosta nostaessa ääni lakkaa.
#27
Tuli tutkittua tänään autoa vähän enemmän kun aikaa oli. Pari ongelma kohtaa löytyi lisää, kuskin puolen liukuovi ei lukitu kaukosäätimellä mutta napista menee lukkoon, yrittää kyllä vetää moottorilla mutta nytkähtää vain vähän. Vakionopeudensäädin ei toimi, mittaristoon syttyy kyllä cruisen merkki mutta nopeutta ei pidä eli ei toimi. Mistähän tuon vakkarin toimintaa lähtisi purkamaan..?
#29
jak900 kirjoitti:Tuli tutkittua tänään autoa vähän enemmän kun aikaa oli. Pari ongelma kohtaa löytyi lisää, kuskin puolen liukuovi ei lukitu kaukosäätimellä mutta napista menee lukkoon, yrittää kyllä vetää moottorilla mutta nytkähtää vain vähän. Vakionopeudensäädin ei toimi, mittaristoon syttyy kyllä cruisen merkki mutta nopeutta ei pidä eli ei toimi. Mistähän tuon vakkarin toimintaa lähtisi purkamaan..?
Mulla vakkari on VIELÄKIN kiinni BCM:n vaihdosta jota en vieläkään saa vaihdetuksi. Tosin ongelmia on myös pyyhkijöillä ja harvemmin ajovaloilla, mutta tuon BCM:n vaihdolla pitäis kaikki kkorjaantua. Toivottavasti.
Grand Voyager 3.3LE 1996
#30
Öljypohja näyttää tihkuvan öljyä. Millä silikonilla tuo kannattaa tiivistää? Vanhassa joskus sama homma mutta en millään muista mitä tiivistesilikonia käytin mutta ainakin heitin korkkitiiisteen kokonaan pois ja massaa tilalle ja piti, jotain oranssia saattoi olla väriltään... ? Moottorin lohko takapuoleltaan märkä joten ilmavirta ilmeisesti sotkenut tuolta myös. Chryslerin tapaan tässä puuhaa löytyy mutta auto tästä tehdään
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija