P0740 Chrysler - Torque Converter Clutch Circuit

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
PekuE
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: Limited

#1

Viesti Kirjoittaja PekuE »

Moro!

Minulla on vuoden 2005 Grand Voyager 2.8 crd, jonka automaattilaatikko alkanut vihotella.
Antaa vikakoodin P0740 - Torque Converter Clutch Circuit.
Sytyttää siis moottorin vikavalon, ensimmäisen kerran teki tuon moottoritievauhdissa.
Käytin autoa Tampereen Autokeskuksessa (virhe), jossa vaihdettiin vaihteiston ohjausboksi joka oli heidän mukaansa ottanut kosteutta.
Oireet eivät hävinneet eli edelleen antaa samaa virhekoodia ja hieman täristää noin 40-60km/h nopeudessa. Myös kierroslukumittari tekee pientä heiluntaa välillä.
Vaihteet menee kuitenkin hienosti päälle ja olen autolla ajellut.

Onko muilla ollut samanlaista probleemaa / onko ideoita missä olisi paras automaattilaatikkopaja Pirkanmaan alueella?
Ja onko siis tietoa missä vika?

Terveisin,
Pekka
Vuppe
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 93
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 5:13 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Pätevä jamppa Ylöjärvellä:

http://www.jmgarage.net/

Laatikkoa ei ole tarvinnut korjauttaa mut kaikkee muuta mitä en oo ite osannu/viittiny.
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#3

Viesti Kirjoittaja mahil »

Voisi olla turbiini kytkimen vika kun kierrokset seilaa..
Uus taitaa maksaa päälle kolmehunttia. Kalleinta on vaihtamaminen veikkaisin.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
PekuE
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja PekuE »

Soittelin tuonne JM Garageen ja tuntui tietävän missä vika. Kuulemma tyyppivikaa tässä vaihteistossa.
Turbiinin vaihto edessä, hinnaltaan 1000-1100€.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#5

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Toihan maksaa miltei enemmän kun dodge ramin turbiini. Ja siinä on sentään Cumminssi :shock: -99 2,4 ainakin rockauton hinnoilla pyörii 200-400e välillä. On tainnu tekniikka "vähän" muuttua..

edit: noniin, luin taas väärin. Hinta on siis työn kanssa.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
PekuE
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: Limited

#6

Viesti Kirjoittaja PekuE »

Joo, hinta siis työn kanssa + uudet öljyt ja suodatin.
PekuE
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: Limited

#7

Viesti Kirjoittaja PekuE »

Nyt on auto kunnossa :) Sain vihdoin raahattua auton korjaamolle tämän korjauksen tekemiseksi.
Täytyy antaa täydet pisteet JM Garagelle! Vian aiheuttaja tiedettiin ja se korjattiin kuten luvattiin. Sinne vien jatkossakin autoani..

Kyselin vielä viasta..kyseisen vaihteiston tyyppivika on diesel moottorisissa autoissa turbiinilukon hajoaminen.
Dieselmoottori verrattuna bensiiniversioon käy huomattavasti karkeammin ( 4syl. Diesel = 180ast sytytysväli 6syl bensa = 120ast sytytysväli, dieselissä myös huomattavasti suurempi puristuspaine),sekä vääntömomentti tulee matalammilla kierroksilla.
Turbiinista hajoaa turbiinilukon mäntä kiertosuuntaisten iskujen johdosta.
Uudessa turbiinissa kyseinen mäntä on "päivitettyä" mallia.

Ja kuulemma tämän mallisarjan autoja on tämän vian takia korjattu JM Garagen toimesta kymmeniä, joten vika ei näyttäisi olevan satunnainen.
Kuinkahan moni näistä on ensin käynyt Auto=Arvauskeskuksella vikabingossa? Luulisi nyt merkkikorjaamon tietävän tällaisesta tyyppiviasta (tai sitten vain haluavat rahastaa asiakasta vaikka tietävätkin).
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#8

Viesti Kirjoittaja turboapc »

PekuE kirjoitti: Ja kuulemma tämän mallisarjan autoja on tämän vian takia korjattu JM Garagen toimesta kymmeniä, joten vika ei näyttäisi olevan satunnainen.
Kuinkahan moni näistä on ensin käynyt Auto=Arvauskeskuksella vikabingossa? Luulisi nyt merkkikorjaamon tietävän tällaisesta tyyppiviasta (tai sitten vain haluavat rahastaa asiakasta vaikka tietävätkin).
asian osaavassa korjaamossa (en siis nyt parjaa JM garagea koska pitää myös osata "haistella asiakasta" ja palvella sen mukaan) ei voida sanoa työnvastaanotossa missä vika on, vaikka tästä joku haju vian suhteen olisikin. voi olla paljon muitakin mahdollisia vikapaikkoja joten jos lähdetään arvailemaan ja vika on jossain muualla niin taas ollaan siinä pisteessä että ei osata mitään kun ensin puhuttiin yhtä ja tehtiin toista.

ja jos kirjataan kaiken lisäksi työmääräimelle että asiakkaan puheiden mukaan turbiinin vaihto ja tämä vaihdetaan esim hintaan 1100 euroa ja auto ei tullut kuntoon. missä vika? korjaamossa.. sitten tutkitaan asiaa pari tuntia kun kaikilla on paha mieli ja todetaan esim ohjainlaite tai öljypumppu viallisiksi ja korjataan nämä hintaan esim 1100 euroa. ihanan halpaa ja korjaamo saa hyvät pisteet kun lasku on valtava.

ja yleensä asiakkaat jotka ovat jo valmiiksi sitä mieltä että merkkikorjaamo on rahastuslaitos ja asentajat aivan laiskoja ja surkeita eivät viitsi antaa kunnollista viankuvausta vaikka kuinka kysellään. se vaan on pakko siinä vaiheessa lähteä vian haun suhteen aivan nolla tilanteesta..

jos em mainittu korjaamo kehuu korjanneensa näitä useita kymmeniä arvatkaapa montako on korjattu merkkiliikkeessä. ei välttämättä kuin murto osa tästä.
osa on voinut käydä vianselvityksessä merkkiliikkeessä ja kun vika on selvillä ja hinta-arvio myös niin silloin luonnollisesti valitaan pienempi paja missä on edullisempi hinta.

en tarkoita tällä avautumisella mitään pahaa mutta asioihin on usein monta näkökohtaa :D
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
PekuE
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 2.8
Varustetaso: Limited

#9

Viesti Kirjoittaja PekuE »

Ymmärrän pointtisi, enkä nyt tahdo kommentillani yleistää kaikkia merkkikorjaamoja huonoiksi.
Omalta osaltani tämän vian korjaus ei vain mennyt hyvin. Vian etsintään ja korjauksiin = kokeillaan auttaisiko tämän ja tämän vaihto meni pitkälti yli 2k€ eikä vikaa saatu korjattua.
Loppukommentti merkkikorjaamosta oli vain, "mahdollinen fyysinen vika laatikossa". Seuraavana ehdottivat tehdaskorjatun laatikon hommaamista, joka olisi tehnyt yli 5k€. Ei hel...

Yksi puhelinsoitto JM Garagelle ja kerroin miten auto käyttäytyy -> varma tieto missä vika on ja se kerrottu asiakkaalle niin että OIKEASTI tulee fiilis että nämä kaverit osaa asiansa.
Eikä mitään "tuo tänne niin katotaan" kommentteja.

Mulle vaan tuli tuolta merkkikorjaamon käynneiltä sellainen olo, että on vedetty kuivana 2seen ;) Sori nyt vaan, mutta sinne en autoani vie enää koskaan!
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#10

Viesti Kirjoittaja turboapc »

PekuE kirjoitti:Ymmärrän pointtisi, enkä nyt tahdo kommentillani yleistää kaikkia merkkikorjaamoja huonoiksi.
Omalta osaltani tämän vian korjaus ei vain mennyt hyvin. Vian etsintään ja korjauksiin = kokeillaan auttaisiko tämän ja tämän vaihto meni pitkälti yli 2k€ eikä vikaa saatu korjattua.
Loppukommentti merkkikorjaamosta oli vain, "mahdollinen fyysinen vika laatikossa". Seuraavana ehdottivat tehdaskorjatun laatikon hommaamista, joka olisi tehnyt yli 5k€. Ei hel...

Yksi puhelinsoitto JM Garagelle ja kerroin miten auto käyttäytyy -> varma tieto missä vika on ja se kerrottu asiakkaalle niin että OIKEASTI tulee fiilis että nämä kaverit osaa asiansa.
Eikä mitään "tuo tänne niin katotaan" kommentteja.

Mulle vaan tuli tuolta merkkikorjaamon käynneiltä sellainen olo, että on vedetty kuivana 2seen ;) Sori nyt vaan, mutta sinne en autoani vie enää koskaan!
Ei ihme jos on ko. olo :D
Tämän perusteella on kyllä aika ala-arvoista toimintaa. :shock:
Tuli tuosta vianhausta vielä semmoinen pointti mieleen että näissähän pitää mennä tehtaan ohjeistuksen mukaan jossa yleensä katsotaan komponentti /osakokonaisuus yksi kerrallaan, joten vianhakuun yleensä menee tietty vakio aika riippuen tietysti vian kuvauksesta
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa