P0740 Chrysler - Torque Converter Clutch Circuit
-
- Jäsen
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 2.8
- Varustetaso: Limited
#1
Moro!
Minulla on vuoden 2005 Grand Voyager 2.8 crd, jonka automaattilaatikko alkanut vihotella.
Antaa vikakoodin P0740 - Torque Converter Clutch Circuit.
Sytyttää siis moottorin vikavalon, ensimmäisen kerran teki tuon moottoritievauhdissa.
Käytin autoa Tampereen Autokeskuksessa (virhe), jossa vaihdettiin vaihteiston ohjausboksi joka oli heidän mukaansa ottanut kosteutta.
Oireet eivät hävinneet eli edelleen antaa samaa virhekoodia ja hieman täristää noin 40-60km/h nopeudessa. Myös kierroslukumittari tekee pientä heiluntaa välillä.
Vaihteet menee kuitenkin hienosti päälle ja olen autolla ajellut.
Onko muilla ollut samanlaista probleemaa / onko ideoita missä olisi paras automaattilaatikkopaja Pirkanmaan alueella?
Ja onko siis tietoa missä vika?
Terveisin,
Pekka
Minulla on vuoden 2005 Grand Voyager 2.8 crd, jonka automaattilaatikko alkanut vihotella.
Antaa vikakoodin P0740 - Torque Converter Clutch Circuit.
Sytyttää siis moottorin vikavalon, ensimmäisen kerran teki tuon moottoritievauhdissa.
Käytin autoa Tampereen Autokeskuksessa (virhe), jossa vaihdettiin vaihteiston ohjausboksi joka oli heidän mukaansa ottanut kosteutta.
Oireet eivät hävinneet eli edelleen antaa samaa virhekoodia ja hieman täristää noin 40-60km/h nopeudessa. Myös kierroslukumittari tekee pientä heiluntaa välillä.
Vaihteet menee kuitenkin hienosti päälle ja olen autolla ajellut.
Onko muilla ollut samanlaista probleemaa / onko ideoita missä olisi paras automaattilaatikkopaja Pirkanmaan alueella?
Ja onko siis tietoa missä vika?
Terveisin,
Pekka
#2
Pätevä jamppa Ylöjärvellä:
http://www.jmgarage.net/
Laatikkoa ei ole tarvinnut korjauttaa mut kaikkee muuta mitä en oo ite osannu/viittiny.
http://www.jmgarage.net/
Laatikkoa ei ole tarvinnut korjauttaa mut kaikkee muuta mitä en oo ite osannu/viittiny.
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
- Merkki: wolkkari
- Malli: golf
- Vuosimalli: 2013
- Iskutilavuus: 2.0
#3
Voisi olla turbiini kytkimen vika kun kierrokset seilaa..
Uus taitaa maksaa päälle kolmehunttia. Kalleinta on vaihtamaminen veikkaisin.
Uus taitaa maksaa päälle kolmehunttia. Kalleinta on vaihtamaminen veikkaisin.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
-
- Jäsen
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 2.8
- Varustetaso: Limited
#4
Soittelin tuonne JM Garageen ja tuntui tietävän missä vika. Kuulemma tyyppivikaa tässä vaihteistossa.
Turbiinin vaihto edessä, hinnaltaan 1000-1100€.
Turbiinin vaihto edessä, hinnaltaan 1000-1100€.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#5
Toihan maksaa miltei enemmän kun dodge ramin turbiini. Ja siinä on sentään Cumminssi -99 2,4 ainakin rockauton hinnoilla pyörii 200-400e välillä. On tainnu tekniikka "vähän" muuttua..
edit: noniin, luin taas väärin. Hinta on siis työn kanssa.
edit: noniin, luin taas väärin. Hinta on siis työn kanssa.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- Jäsen
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 2.8
- Varustetaso: Limited
#7
Nyt on auto kunnossa Sain vihdoin raahattua auton korjaamolle tämän korjauksen tekemiseksi.
Täytyy antaa täydet pisteet JM Garagelle! Vian aiheuttaja tiedettiin ja se korjattiin kuten luvattiin. Sinne vien jatkossakin autoani..
Kyselin vielä viasta..kyseisen vaihteiston tyyppivika on diesel moottorisissa autoissa turbiinilukon hajoaminen.
Dieselmoottori verrattuna bensiiniversioon käy huomattavasti karkeammin ( 4syl. Diesel = 180ast sytytysväli 6syl bensa = 120ast sytytysväli, dieselissä myös huomattavasti suurempi puristuspaine),sekä vääntömomentti tulee matalammilla kierroksilla.
Turbiinista hajoaa turbiinilukon mäntä kiertosuuntaisten iskujen johdosta.
Uudessa turbiinissa kyseinen mäntä on "päivitettyä" mallia.
Ja kuulemma tämän mallisarjan autoja on tämän vian takia korjattu JM Garagen toimesta kymmeniä, joten vika ei näyttäisi olevan satunnainen.
Kuinkahan moni näistä on ensin käynyt Auto=Arvauskeskuksella vikabingossa? Luulisi nyt merkkikorjaamon tietävän tällaisesta tyyppiviasta (tai sitten vain haluavat rahastaa asiakasta vaikka tietävätkin).
Täytyy antaa täydet pisteet JM Garagelle! Vian aiheuttaja tiedettiin ja se korjattiin kuten luvattiin. Sinne vien jatkossakin autoani..
Kyselin vielä viasta..kyseisen vaihteiston tyyppivika on diesel moottorisissa autoissa turbiinilukon hajoaminen.
Dieselmoottori verrattuna bensiiniversioon käy huomattavasti karkeammin ( 4syl. Diesel = 180ast sytytysväli 6syl bensa = 120ast sytytysväli, dieselissä myös huomattavasti suurempi puristuspaine),sekä vääntömomentti tulee matalammilla kierroksilla.
Turbiinista hajoaa turbiinilukon mäntä kiertosuuntaisten iskujen johdosta.
Uudessa turbiinissa kyseinen mäntä on "päivitettyä" mallia.
Ja kuulemma tämän mallisarjan autoja on tämän vian takia korjattu JM Garagen toimesta kymmeniä, joten vika ei näyttäisi olevan satunnainen.
Kuinkahan moni näistä on ensin käynyt Auto=Arvauskeskuksella vikabingossa? Luulisi nyt merkkikorjaamon tietävän tällaisesta tyyppiviasta (tai sitten vain haluavat rahastaa asiakasta vaikka tietävätkin).
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#8
asian osaavassa korjaamossa (en siis nyt parjaa JM garagea koska pitää myös osata "haistella asiakasta" ja palvella sen mukaan) ei voida sanoa työnvastaanotossa missä vika on, vaikka tästä joku haju vian suhteen olisikin. voi olla paljon muitakin mahdollisia vikapaikkoja joten jos lähdetään arvailemaan ja vika on jossain muualla niin taas ollaan siinä pisteessä että ei osata mitään kun ensin puhuttiin yhtä ja tehtiin toista.PekuE kirjoitti: Ja kuulemma tämän mallisarjan autoja on tämän vian takia korjattu JM Garagen toimesta kymmeniä, joten vika ei näyttäisi olevan satunnainen.
Kuinkahan moni näistä on ensin käynyt Auto=Arvauskeskuksella vikabingossa? Luulisi nyt merkkikorjaamon tietävän tällaisesta tyyppiviasta (tai sitten vain haluavat rahastaa asiakasta vaikka tietävätkin).
ja jos kirjataan kaiken lisäksi työmääräimelle että asiakkaan puheiden mukaan turbiinin vaihto ja tämä vaihdetaan esim hintaan 1100 euroa ja auto ei tullut kuntoon. missä vika? korjaamossa.. sitten tutkitaan asiaa pari tuntia kun kaikilla on paha mieli ja todetaan esim ohjainlaite tai öljypumppu viallisiksi ja korjataan nämä hintaan esim 1100 euroa. ihanan halpaa ja korjaamo saa hyvät pisteet kun lasku on valtava.
ja yleensä asiakkaat jotka ovat jo valmiiksi sitä mieltä että merkkikorjaamo on rahastuslaitos ja asentajat aivan laiskoja ja surkeita eivät viitsi antaa kunnollista viankuvausta vaikka kuinka kysellään. se vaan on pakko siinä vaiheessa lähteä vian haun suhteen aivan nolla tilanteesta..
jos em mainittu korjaamo kehuu korjanneensa näitä useita kymmeniä arvatkaapa montako on korjattu merkkiliikkeessä. ei välttämättä kuin murto osa tästä.
osa on voinut käydä vianselvityksessä merkkiliikkeessä ja kun vika on selvillä ja hinta-arvio myös niin silloin luonnollisesti valitaan pienempi paja missä on edullisempi hinta.
en tarkoita tällä avautumisella mitään pahaa mutta asioihin on usein monta näkökohtaa
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- Jäsen
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe Touko 15, 2015 5:20 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 2.8
- Varustetaso: Limited
#9
Ymmärrän pointtisi, enkä nyt tahdo kommentillani yleistää kaikkia merkkikorjaamoja huonoiksi.
Omalta osaltani tämän vian korjaus ei vain mennyt hyvin. Vian etsintään ja korjauksiin = kokeillaan auttaisiko tämän ja tämän vaihto meni pitkälti yli 2k€ eikä vikaa saatu korjattua.
Loppukommentti merkkikorjaamosta oli vain, "mahdollinen fyysinen vika laatikossa". Seuraavana ehdottivat tehdaskorjatun laatikon hommaamista, joka olisi tehnyt yli 5k€. Ei hel...
Yksi puhelinsoitto JM Garagelle ja kerroin miten auto käyttäytyy -> varma tieto missä vika on ja se kerrottu asiakkaalle niin että OIKEASTI tulee fiilis että nämä kaverit osaa asiansa.
Eikä mitään "tuo tänne niin katotaan" kommentteja.
Mulle vaan tuli tuolta merkkikorjaamon käynneiltä sellainen olo, että on vedetty kuivana 2seen Sori nyt vaan, mutta sinne en autoani vie enää koskaan!
Omalta osaltani tämän vian korjaus ei vain mennyt hyvin. Vian etsintään ja korjauksiin = kokeillaan auttaisiko tämän ja tämän vaihto meni pitkälti yli 2k€ eikä vikaa saatu korjattua.
Loppukommentti merkkikorjaamosta oli vain, "mahdollinen fyysinen vika laatikossa". Seuraavana ehdottivat tehdaskorjatun laatikon hommaamista, joka olisi tehnyt yli 5k€. Ei hel...
Yksi puhelinsoitto JM Garagelle ja kerroin miten auto käyttäytyy -> varma tieto missä vika on ja se kerrottu asiakkaalle niin että OIKEASTI tulee fiilis että nämä kaverit osaa asiansa.
Eikä mitään "tuo tänne niin katotaan" kommentteja.
Mulle vaan tuli tuolta merkkikorjaamon käynneiltä sellainen olo, että on vedetty kuivana 2seen Sori nyt vaan, mutta sinne en autoani vie enää koskaan!
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#10
Ei ihme jos on ko. oloPekuE kirjoitti:Ymmärrän pointtisi, enkä nyt tahdo kommentillani yleistää kaikkia merkkikorjaamoja huonoiksi.
Omalta osaltani tämän vian korjaus ei vain mennyt hyvin. Vian etsintään ja korjauksiin = kokeillaan auttaisiko tämän ja tämän vaihto meni pitkälti yli 2k€ eikä vikaa saatu korjattua.
Loppukommentti merkkikorjaamosta oli vain, "mahdollinen fyysinen vika laatikossa". Seuraavana ehdottivat tehdaskorjatun laatikon hommaamista, joka olisi tehnyt yli 5k€. Ei hel...
Yksi puhelinsoitto JM Garagelle ja kerroin miten auto käyttäytyy -> varma tieto missä vika on ja se kerrottu asiakkaalle niin että OIKEASTI tulee fiilis että nämä kaverit osaa asiansa.
Eikä mitään "tuo tänne niin katotaan" kommentteja.
Mulle vaan tuli tuolta merkkikorjaamon käynneiltä sellainen olo, että on vedetty kuivana 2seen Sori nyt vaan, mutta sinne en autoani vie enää koskaan!
Tämän perusteella on kyllä aika ala-arvoista toimintaa.
Tuli tuosta vianhausta vielä semmoinen pointti mieleen että näissähän pitää mennä tehtaan ohjeistuksen mukaan jossa yleensä katsotaan komponentti /osakokonaisuus yksi kerrallaan, joten vianhakuun yleensä menee tietty vakio aika riippuen tietysti vian kuvauksesta
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa