Automaattiöljyistä
#1
Taas perinteinen murheenkryyni. Vein autoni, Chrysler Voyager -03 huoltoon Wetterille (valtuutettu Chrysler huolto). Huollossa vaihdettiin automaattilaatikkoon öljyt.
Jostain syystä Wetterillä vaihteistoon ei laitettu suositeltuja Mopar ATF 4+ öljyä vaan Subarun ATF öljyä. Huollon jälkeen laatikkorupesi oireilemaan eli alaspäin vaihtaessa
vaihde menee päällä nytkähtäen. Oire esiintyy vain alaspäin vaihtaessa eli nykäys tulee varmaan laatikon vaihtaessa 3:lta 2:een. Soittelin huoltoon ja he sanoivat että Subarun ATF öljy täyttää laatuvaatimukset ja se sopii Chrysleriin, faktaa kuitenkin on että lattikko nykii alaspäin vaihtaessa. Toisaalta nettiä selaessa monet tahot sanovat että vain Moparin ATF 4+ sopii Chryslerin automaattilaatikolle. Onko kenelläkään kokemusta Subarun öljyjen käyttämisestä Chryslerin automaattilaatikossa ? Tuskin olen ensimmäinen jolle Wetteri vaihtoi Subarun öljyä....
Jostain syystä Wetterillä vaihteistoon ei laitettu suositeltuja Mopar ATF 4+ öljyä vaan Subarun ATF öljyä. Huollon jälkeen laatikkorupesi oireilemaan eli alaspäin vaihtaessa
vaihde menee päällä nytkähtäen. Oire esiintyy vain alaspäin vaihtaessa eli nykäys tulee varmaan laatikon vaihtaessa 3:lta 2:een. Soittelin huoltoon ja he sanoivat että Subarun ATF öljy täyttää laatuvaatimukset ja se sopii Chrysleriin, faktaa kuitenkin on että lattikko nykii alaspäin vaihtaessa. Toisaalta nettiä selaessa monet tahot sanovat että vain Moparin ATF 4+ sopii Chryslerin automaattilaatikolle. Onko kenelläkään kokemusta Subarun öljyjen käyttämisestä Chryslerin automaattilaatikossa ? Tuskin olen ensimmäinen jolle Wetteri vaihtoi Subarun öljyä....
#2
Tossa on noi Chryslerin lisensoimat ölpät
http://www.centerforqa.com/chrysler-brands/
http://www.centerforqa.com/chrysler-brands/
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm
#3
Subarulla on käytössä kahta öljyä. Normaalia ATF:ää ja ATF-HP:tä joka on vastine ATF+4 öljylle. Kumpaakohan sinne on kaadettu, sillä tuo normaali ATF vastaa vain Dexron 3 luokitusta eikä sovellu Mopariin.
#5
Pitäis olla tuota ATF-HP öljyä eli vastaa ATF4+ laatua...mutta siltikin se aiheuttaa ongelmia.VintageSpeed kirjoitti:Subarulla on käytössä kahta öljyä. Normaalia ATF:ää ja ATF-HP:tä joka on vastine ATF+4 öljylle. Kumpaakohan sinne on kaadettu, sillä tuo normaali ATF vastaa vain Dexron 3 luokitusta eikä sovellu Mopariin.
-
- Jäsen
- Viestit: 29
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:50 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: GranVoyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#6
Vaihda tai käske niiden wieterin velikultien vaihtaa sinne moparit sisään. Tai hae motonetistä mag1 öljy. Ei pelaa muuten, laitoin itse kerran kunuskoin öljymyyjän vakuuttelua jotkut paskat, nimeä en muista, oli kans purkin kyljessä mopar suositukset. Tuli sama oire kuin tuossa edellä kuvasit ja lisäksi ei kylmänä halunnut vaihtaa 4:lle.
#7
Pitkien puhelinkeskustelujen jälkeen todettiin, että Subarun ATF 4+ öljyt jotka ovat ilmeisesti Midlands:n öljyjä (löytyy http://www.centerforqa.com/chrysler/ non-licensed brands:n alta)
EIVÄT sovi ainakaan mun Voyagerin laatikolle. Wetteri vaihtaa ensi viikolla tilalle Tutelan automaattiöljyt jotka ovat Chryslerin lisensioimat öljyt. Katsotaan loppuuko vaihteistön nykiminen.
Homma menee korjaamon piikkiin....
EIVÄT sovi ainakaan mun Voyagerin laatikolle. Wetteri vaihtaa ensi viikolla tilalle Tutelan automaattiöljyt jotka ovat Chryslerin lisensioimat öljyt. Katsotaan loppuuko vaihteistön nykiminen.
Homma menee korjaamon piikkiin....
#8
Nyt on uudet Tutelan automaattiöljyt (Chryslerin lisenssioimat öljyt) laatikossa. Laatikko pelaa taas kuin junan vessa ja nykiminen loppui heti.
Vaikka aikaisemmat Subarun ATF öljyt täyttivät ATF 4+ laatuvaatimukset niin silti ne eivät sopineet. Eli kannattaa käyttää vain noita Chryslerin
lisenssioimia öljyjä. Nämä non-licensed öljyt voivat aiheuttaa ongelmia.
Vaikka aikaisemmat Subarun ATF öljyt täyttivät ATF 4+ laatuvaatimukset niin silti ne eivät sopineet. Eli kannattaa käyttää vain noita Chryslerin
lisenssioimia öljyjä. Nämä non-licensed öljyt voivat aiheuttaa ongelmia.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#9
Seinäjoen Autotarvikkeelta pari vuotta takaperin käskin laittamaan tiskille laatikollisen ATF+4 öljyä. Kotona ihmettelin miksi se on ruskeaa eikä tavan punaista. Silloisena amatöörinä ajattelin että noh, ovat kai taas väriä vaihtaneet tai jotain. Arvatkaas kuinka sen jälkeen on loota toiminut? Aivan, nykii vaihdot ja loota miettii välillä. Kaikki alkoi heti väärien öljyjen jälkeen vaikka nyt on ollut jo vuoden verran +4 öljyt. Chryslerin loota ei ilmeisesti tykkää väärästä öljytyypistä ja ei (mulla ainakaan) oikeen anna anteeksi virhettä, kylmänä ajoon lähtö jää miettimiseksi vaikka muuten pelaa jotenkin.
Mutta että valtuutetut liikkeetkin väittää nykyään "joo joo kyllä siellä toimii ne brändätyt moottoriöljytki"
Mutta että valtuutetut liikkeetkin väittää nykyään "joo joo kyllä siellä toimii ne brändätyt moottoriöljytki"
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#10
itse käytän tätä öljyä:
http://mannol.de/en/?action=accessory_c ... ltivehicle
Ei ole hinnan kiroissa ja toimii niin kuin pitääkin
Myös saman valmistajan moottoriöljyihin olen tykästynyt
http://mannol.de/en/?action=accessory_c ... ltivehicle
Ei ole hinnan kiroissa ja toimii niin kuin pitääkin
Myös saman valmistajan moottoriöljyihin olen tykästynyt
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa