Kylmä voyageri

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Satu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6

#1

Viesti Kirjoittaja Satu »

Mistä pitäisi lähteä vikaa etsimään kun tyhjäkäynnillä lämmöt nousee normaalisti, mutta heti kun lähtee liikkeelle lämpöviisari laskee kuin lehmän häntä. Pahvit keulassa auttoi hieman mutta ei enää näillä pakkasilla. Kesällä ja yli nolla kelin lämmöt nousee normaalisti.

Saako tässä autossa :arrow:
vikakoodit näkymään jotenkin, moottorin virhevalo syttyi palamaan kun auto oli ensin pitkiä aikoja tyhjäkäynnillä
Viimeksi muokannut Satu, Su Tammi 17, 2016 12:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Satu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6

#2

Viesti Kirjoittaja Satu »

Lisättäneen vielä että lämmöt ei missään vaiheessa nouse yli normaalin, eli siinä puolen välin kieppeillä, ei edes kesällä
Satu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6

#3

Viesti Kirjoittaja Satu »

Ok, pitänee ensin testata se termari, onnistunee ihan kattilassa keittämällä?

Tuota keydancea en saanut toimimaan, ei näytä muuta kun trippi lukeman.

Sitä en osaa sanoa liittyykö tuo moottorin valo ja lämpö ongelmat toisiinsa, voi ehkä ollakkin. Mutta kylmä tuo auto on ollut aina ja nyt vasta viime viikolla syttyi virhe valo.

Ennenkä valo syttyi niin auton käynnistys tuntui erinlaiselta kuin normaalisti, jonka jälkeen valo jäi palamaan.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Käännä virta-avain Päälle - Pois - Päälle - Pois - Päälle ja 5 sekunnin kuluessa, niin näytölle tulee koodit. (virta-avainta Ei siis starttiasentoon)
Satu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6

#5

Viesti Kirjoittaja Satu »

Just noin tein eikä näyttänyt
mika65
Jäsen
Jäsen
Viestit: 29
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:50 am
Merkki: Chrysler
Malli: GranVoyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#6

Viesti Kirjoittaja mika65 »

Ei sieltä mitään vikakoodeja tule kun on kyseessä termostaatti. Selvä termostaatti vika, mulla oli just syksyllä emännän autossa samanlainen ilmiö. Ei muutakuin termarin kansi auki ja uusi termari tilalle, ei tuu edes kalliiksi jos itse vaihtaa. Turhaa sen vanhan termarin kylvettäminen on kun kerran noin selvä vika.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Gmies »

mika65 kirjoitti:Ei sieltä mitään vikakoodeja tule kun on kyseessä termostaatti. Selvä termostaatti vika, mulla oli just syksyllä emännän autossa samanlainen ilmiö. Ei muutakuin termarin kansi auki ja uusi termari tilalle, ei tuu edes kalliiksi jos itse vaihtaa. Turhaa sen vanhan termarin kylvettäminen on kun kerran noin selvä vika.
Ei kai tässä kukaan ollutkaan termostaatista vikakoodeja hakemassa, vaan syytä moottorin vikavalon syttymiseen, eli vikakoodia, you know.
Satu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2000
Iskutilavuus: 3.3 V6

#8

Viesti Kirjoittaja Satu »

Nyt on vähän selvitetty valon syttymis syytä, joka luultavasti johtuu siitä että kutos pytty ei toimi -> tulppa pimeä.

Mites tuo tulpan vaihto, kannattaako samalla purkamisella vaihtaa kaikki tulpat, vai onko turhaa jos muut toimii? Entä tulpan johdot, pitäisikö ne vaihtaa?

Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoisempaa kuin että vanha pois ja uusi tilalle, pitääkö ilmata vaihdon jälkeen?
diiseli
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
Merkki: chrysler
Malli: gv
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.3
Varustetaso: se

#9

Viesti Kirjoittaja diiseli »

Satu kirjoitti:Nyt on vähän selvitetty valon syttymis syytä, joka luultavasti johtuu siitä että kutos pytty ei toimi -> tulppa pimeä.

Mites tuo tulpan vaihto, kannattaako samalla purkamisella vaihtaa kaikki tulpat, vai onko turhaa jos muut toimii? Entä tulpan johdot, pitäisikö ne vaihtaa?

Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoisempaa kuin että vanha pois ja uusi tilalle, pitääkö ilmata vaihdon jälkeen?

jollei niitä tulppia ole ihan justiinsa vaihdettu, eli, että mukaan olisis sattunut yksi viallinen kappale, niin suosittelisisn koko paketin vaihtoa samalla kertaa.
itselleni vaihdatin tulpat ja johdot itse hankkimillani osilla (USCenter.. ameriikassa lienevät vieläkin edullisempia) läheisessä ammattiliikkeessä, jonka tiedän osaavan asiansa. työlle tuli hintaa 69 euroo (=tunnin veloitus).. ei huvittanu kerrostalon pihalla askarrella.. eikä satoja noita touhunneen tarvinnu irrotella lasinpyyhkimien mekanismeja tms.

termarin vaihdosta en osaa sanoa mitään...
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#10

Viesti Kirjoittaja masiina »

Satu kirjoitti:Nyt on vähän selvitetty valon syttymis syytä, joka luultavasti johtuu siitä että kutos pytty ei toimi -> tulppa pimeä.

Mites tuo tulpan vaihto, kannattaako samalla purkamisella vaihtaa kaikki tulpat, vai onko turhaa jos muut toimii? Entä tulpan johdot, pitäisikö ne vaihtaa?

Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoisempaa kuin että vanha pois ja uusi tilalle, pitääkö ilmata vaihdon jälkeen?
kumman puolen pytyn tulppa sökönä?jos taaimmaisen pytyn,sitten vaan kaikki tulpat uusiksi,menee samalla vaivalla.(en muista 6pytyn sijaintia)mutta jos edestä helpossa paikassa,se on niin ja näin ellei ole varma milloin viimeksi vaihdettu.mutta nyrkkisääntönä mikäli tulppien kilometrit ei tiedossa niin kaikki vaan uusiksi,eipä tarvitse murehtia myöhemmin.termarin kun ottaa irti,ei nestettä pitäisi kovinkaan paljon tulla ulos,uusi termari paikoilleen.muista putsata kunnolla tiivistepinnat ja tarkista ettei vuoda.sitten vaan paisariin nestettä.itsellä ei ole tullut koskaan vastaan tilannetta että olisi tarvinnut ilmata järjestelmää.mm.lämppärin kennon yhteen vaihtanut,ei ilmausta.onkos se muuten varmaa että tulppa sökö?ettei ole puola?tai sitten sen 6pytyn johto.... :roll:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa