Kylmä voyageri
-
- Jäsen
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 V6
#1
Mistä pitäisi lähteä vikaa etsimään kun tyhjäkäynnillä lämmöt nousee normaalisti, mutta heti kun lähtee liikkeelle lämpöviisari laskee kuin lehmän häntä. Pahvit keulassa auttoi hieman mutta ei enää näillä pakkasilla. Kesällä ja yli nolla kelin lämmöt nousee normaalisti.
Saako tässä autossa
vikakoodit näkymään jotenkin, moottorin virhevalo syttyi palamaan kun auto oli ensin pitkiä aikoja tyhjäkäynnillä
Saako tässä autossa
vikakoodit näkymään jotenkin, moottorin virhevalo syttyi palamaan kun auto oli ensin pitkiä aikoja tyhjäkäynnillä
Viimeksi muokannut Satu, Su Tammi 17, 2016 12:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Jäsen
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 V6
#3
Ok, pitänee ensin testata se termari, onnistunee ihan kattilassa keittämällä?
Tuota keydancea en saanut toimimaan, ei näytä muuta kun trippi lukeman.
Sitä en osaa sanoa liittyykö tuo moottorin valo ja lämpö ongelmat toisiinsa, voi ehkä ollakkin. Mutta kylmä tuo auto on ollut aina ja nyt vasta viime viikolla syttyi virhe valo.
Ennenkä valo syttyi niin auton käynnistys tuntui erinlaiselta kuin normaalisti, jonka jälkeen valo jäi palamaan.
Tuota keydancea en saanut toimimaan, ei näytä muuta kun trippi lukeman.
Sitä en osaa sanoa liittyykö tuo moottorin valo ja lämpö ongelmat toisiinsa, voi ehkä ollakkin. Mutta kylmä tuo auto on ollut aina ja nyt vasta viime viikolla syttyi virhe valo.
Ennenkä valo syttyi niin auton käynnistys tuntui erinlaiselta kuin normaalisti, jonka jälkeen valo jäi palamaan.
-
- Jäsen
- Viestit: 29
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:50 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: GranVoyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 V6
- Varustetaso: SE
#6
Ei sieltä mitään vikakoodeja tule kun on kyseessä termostaatti. Selvä termostaatti vika, mulla oli just syksyllä emännän autossa samanlainen ilmiö. Ei muutakuin termarin kansi auki ja uusi termari tilalle, ei tuu edes kalliiksi jos itse vaihtaa. Turhaa sen vanhan termarin kylvettäminen on kun kerran noin selvä vika.
#7
Ei kai tässä kukaan ollutkaan termostaatista vikakoodeja hakemassa, vaan syytä moottorin vikavalon syttymiseen, eli vikakoodia, you know.mika65 kirjoitti:Ei sieltä mitään vikakoodeja tule kun on kyseessä termostaatti. Selvä termostaatti vika, mulla oli just syksyllä emännän autossa samanlainen ilmiö. Ei muutakuin termarin kansi auki ja uusi termari tilalle, ei tuu edes kalliiksi jos itse vaihtaa. Turhaa sen vanhan termarin kylvettäminen on kun kerran noin selvä vika.
-
- Jäsen
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 4:59 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 V6
#8
Nyt on vähän selvitetty valon syttymis syytä, joka luultavasti johtuu siitä että kutos pytty ei toimi -> tulppa pimeä.
Mites tuo tulpan vaihto, kannattaako samalla purkamisella vaihtaa kaikki tulpat, vai onko turhaa jos muut toimii? Entä tulpan johdot, pitäisikö ne vaihtaa?
Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoisempaa kuin että vanha pois ja uusi tilalle, pitääkö ilmata vaihdon jälkeen?
Mites tuo tulpan vaihto, kannattaako samalla purkamisella vaihtaa kaikki tulpat, vai onko turhaa jos muut toimii? Entä tulpan johdot, pitäisikö ne vaihtaa?
Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoisempaa kuin että vanha pois ja uusi tilalle, pitääkö ilmata vaihdon jälkeen?
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:38 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: gv
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.3
- Varustetaso: se
#9
Satu kirjoitti:Nyt on vähän selvitetty valon syttymis syytä, joka luultavasti johtuu siitä että kutos pytty ei toimi -> tulppa pimeä.
Mites tuo tulpan vaihto, kannattaako samalla purkamisella vaihtaa kaikki tulpat, vai onko turhaa jos muut toimii? Entä tulpan johdot, pitäisikö ne vaihtaa?
Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoisempaa kuin että vanha pois ja uusi tilalle, pitääkö ilmata vaihdon jälkeen?
jollei niitä tulppia ole ihan justiinsa vaihdettu, eli, että mukaan olisis sattunut yksi viallinen kappale, niin suosittelisisn koko paketin vaihtoa samalla kertaa.
itselleni vaihdatin tulpat ja johdot itse hankkimillani osilla (USCenter.. ameriikassa lienevät vieläkin edullisempia) läheisessä ammattiliikkeessä, jonka tiedän osaavan asiansa. työlle tuli hintaa 69 euroo (=tunnin veloitus).. ei huvittanu kerrostalon pihalla askarrella.. eikä satoja noita touhunneen tarvinnu irrotella lasinpyyhkimien mekanismeja tms.
termarin vaihdosta en osaa sanoa mitään...
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#10
kumman puolen pytyn tulppa sökönä?jos taaimmaisen pytyn,sitten vaan kaikki tulpat uusiksi,menee samalla vaivalla.(en muista 6pytyn sijaintia)mutta jos edestä helpossa paikassa,se on niin ja näin ellei ole varma milloin viimeksi vaihdettu.mutta nyrkkisääntönä mikäli tulppien kilometrit ei tiedossa niin kaikki vaan uusiksi,eipä tarvitse murehtia myöhemmin.termarin kun ottaa irti,ei nestettä pitäisi kovinkaan paljon tulla ulos,uusi termari paikoilleen.muista putsata kunnolla tiivistepinnat ja tarkista ettei vuoda.sitten vaan paisariin nestettä.itsellä ei ole tullut koskaan vastaan tilannetta että olisi tarvinnut ilmata järjestelmää.mm.lämppärin kennon yhteen vaihtanut,ei ilmausta.onkos se muuten varmaa että tulppa sökö?ettei ole puola?tai sitten sen 6pytyn johto....Satu kirjoitti:Nyt on vähän selvitetty valon syttymis syytä, joka luultavasti johtuu siitä että kutos pytty ei toimi -> tulppa pimeä.
Mites tuo tulpan vaihto, kannattaako samalla purkamisella vaihtaa kaikki tulpat, vai onko turhaa jos muut toimii? Entä tulpan johdot, pitäisikö ne vaihtaa?
Onko termostaatin vaihdossa mitään erikoisempaa kuin että vanha pois ja uusi tilalle, pitääkö ilmata vaihdon jälkeen?
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa