Sähköjä kateissa
#1
Olen ajellut monet vuodet 300 C:llä, vailla suurempia murheita. Nyt taloon tuli Sebring 2.0 LE -04 erään vaihtokaupan seurauksena. Uuden suhteen aluksi kaikki toimi hienosti, kahta palanutta mittarivaloa ja täristäviä etujarruja lukuunottamatta. Laite oli kuitenkin hiukan nuhruinen sisältä ja päältä. Tietoisena riskistä päätin pestä myös moottoritilan, painepesurilla tietenkin. Aluksi pesun jälkeen kaikki oli ihan jees, mutta parin päivän kuluttua katosivat ainakin seuraavat toiminnot:
-takaluukun sähköinen avaus, niin napista kuin kaukosäätimestäkin
-sisävalot
-radio
-moottoriantenni
-keskuslukitus(ainoastaan kaukosäätimestä toimii satunnaisesti)
Onneksi tärkeimmät toiminnot pelaavat edelleen, eli valot, vilkut, lämmityslaite, takalasin lämmitin, sähköikkunat.
Sulakkeita löysin moottoritilasta vasemmalta(takaa katsottuna) sekä kojelaudan vasemmasta päädystä. Kaikki ehjiä.
Löytyisikö täältä apua ja tai neuvoja ongelman ratkaisuun?
-takaluukun sähköinen avaus, niin napista kuin kaukosäätimestäkin
-sisävalot
-radio
-moottoriantenni
-keskuslukitus(ainoastaan kaukosäätimestä toimii satunnaisesti)
Onneksi tärkeimmät toiminnot pelaavat edelleen, eli valot, vilkut, lämmityslaite, takalasin lämmitin, sähköikkunat.
Sulakkeita löysin moottoritilasta vasemmalta(takaa katsottuna) sekä kojelaudan vasemmasta päädystä. Kaikki ehjiä.
Löytyisikö täältä apua ja tai neuvoja ongelman ratkaisuun?
#2
Itsellä löytyi keskuslukko ongelmiin ratkaisu kuskin oven haitarikumin sisältä. Siellä oli useampi johto poikennut. Noiden muiden mainitsemiesI ongelmien kanssa en ole joutunut painimaan, joten valitettavasti ei ole myöskään vinkkiä antaa muuta kuin sulakkeet.....
#3
Kiitos cdv70 kommentistasi. Todennäköisesti tässä on nyt kyse jostain muusta kun katkenneista johdoista, koska nämä viat tulivat päälle yhtä aikaa. Ja laturi lataa, jännite ok, sulakkeet ehjiä, kaikki johtoliitokset moottoritilasta avattu, puhallettu ja suihkutettu contact cleanerilla, kaksi maadoituspistettä vasemman ajovalon takaa puhdistettu. Mikään ei toistaiseksi ole muuttunut.
Olisiko kellään antaa linkkiä, josta löytyisi ko. auton sulakekartta tai vaikkapa koko manuaali? Olisiko jopa jollakulla omalla koneellaan?
Olisiko kellään antaa linkkiä, josta löytyisi ko. auton sulakekartta tai vaikkapa koko manuaali? Olisiko jopa jollakulla omalla koneellaan?
-
- Tietäjä
- Viestit: 62
- Liittynyt: To Tammi 22, 2015 9:56 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: 300M
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 2.7 V6
#4
Englanniksi löytyy manuaaleja, esim. http://oskin.ru/pub/chrysler-dodge/manu ... ebring.pdf
Sivut 219 ja 220 koskevat sulakkeita.
Tuossa vaikuttaisi olevan noita mainitsemiasi juttuja?
Sivut 219 ja 220 koskevat sulakkeita.
Tuossa vaikuttaisi olevan noita mainitsemiasi juttuja?
ex. 1999 300M 2.7 V6
#6
No niin, kaikki toimii jälleen. Huoh. Check engine ja vikakoodi P0700 ja vaihteiston halvaantuminen lähtivät irroittamalla akkukaapeli hetkiseksi. Alkuperäiset sähköviat poistuivat vaihtamalla kojetaulun päässä olevasta sulakerasiasta sulake nro5 (10A). Se on ainut sulake jota en tarkistanut silloin heti aluksi kun vikaa hain, syystä että siinä on erikoinen pidike tai varmennin, ja en saanut sitä silloin auki. Nytkin jouduin sen väkivalloin irroittamaan. Mikä lie moisen tarkoitus?
Kylläpä tuli taas tehtyä turhaa työtä ja paljon.
Kylläpä tuli taas tehtyä turhaa työtä ja paljon.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa