-07 Airbag valo palaa
#1
Syttyipä ekoilla kosteilla keleillä välillä airbag valo. Nyt palaa koko ajan. En ole koodeja vielä luetuttanut, mutta onko näissä ollut jotain vakiovikaa? alunperin kirjoitin siis abs-valosta, jota en suinkaan tarkoittanut
Viimeksi muokannut 68FuryIII, Ke Loka 22, 2014 8:40 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-05 Grand Voyager 2.8CRD, -07 Sebring 2.4, -02 Sebring 2.7, -68 FuryIII 318+906, -99 Alero 2.4
-
- Tietäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:52 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: Touring
#2
Oliskohan joku antureista tullut tiensä päähän? Mulla kans teki anturivian alkaessa ensin noin että välillä sytytti valon ja välillä ei. Sitten kun tahti ensin kiihtyi jonkin aikaa niin valo syttyikin jo joka käynnistyksellä heti.
Jos ei koodinlukijaa (mulla vois olla myös Sebuun sopiva Vantaalla) ole saatavilla niin nurkka kerrallaan ylös, anturin piuha irti ja yleismittarilla mittaat missä nurkassa tulee poikkeavat volttilukemat kun pyöräyttää rengasta. Varmaan toi on helpompaa jos on apuri siinä mukana..
Jos ei koodinlukijaa (mulla vois olla myös Sebuun sopiva Vantaalla) ole saatavilla niin nurkka kerrallaan ylös, anturin piuha irti ja yleismittarilla mittaat missä nurkassa tulee poikkeavat volttilukemat kun pyöräyttää rengasta. Varmaan toi on helpompaa jos on apuri siinä mukana..
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm
#4
Todennäköisesti tästä ei ole mitään apua, mutta...
Ainakin vanhemmassa 01-06 Sebringissä on joillakin ollut ongelmana, että airbag-valo syttyy, koska kuskinpenkin alla oleva johtoliitin kärsii kontaktihäiriöstä. Ulkomaisilta foorumeilla (Stratusphere, 2gss, sebringclub) saatuna vinkkinä tähän saattaa auttaa, kun vaan käyttää penkkiä ääriasennossa (täysin eteen, täysin taakse)! Ainakin minulla tuo temppu auttokin, kun valo joskus syttyili. (Minulla kävi tätä muutaman kerran 8 v. aikana, yleensä tosin valo sammui vähän ajan päästä ihan itsekseen.)
Kuten sanottu, ei varmaan auta, ja onhan autokin eri, mutta eihän tuossa mitään menetäkään jos kokeiilee...
Ainakin vanhemmassa 01-06 Sebringissä on joillakin ollut ongelmana, että airbag-valo syttyy, koska kuskinpenkin alla oleva johtoliitin kärsii kontaktihäiriöstä. Ulkomaisilta foorumeilla (Stratusphere, 2gss, sebringclub) saatuna vinkkinä tähän saattaa auttaa, kun vaan käyttää penkkiä ääriasennossa (täysin eteen, täysin taakse)! Ainakin minulla tuo temppu auttokin, kun valo joskus syttyili. (Minulla kävi tätä muutaman kerran 8 v. aikana, yleensä tosin valo sammui vähän ajan päästä ihan itsekseen.)
Kuten sanottu, ei varmaan auta, ja onhan autokin eri, mutta eihän tuossa mitään menetäkään jos kokeiilee...
-
- Ylläpito
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2005
#5
Toimiiko ratissa olevat nappulat? Ainakin näissä aikaisemmissa Sebuissa on ollut kellojousen kanssa ongelmaa (sähköliitos ratin alla) jonka vuoksi airbagin valo on syttynyt tai jäänyt palamaan. Joskus jos valo palaa ja ratin cruise / radion nappulat ei toimi, voi olla että kellojousi on hajonnut. Saattaa myös oireilla napsumisena tms rattia käännellessä
2.4 L 2005 Sebring
-
- Tietäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:52 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: Touring
#6
No hätä, on se mulla GV:ssä kiusannut tuokin lähes samoilla oireilla: Ensin pari kertaa kun kovassa sateessa vastaantullut kuorma-auto tai rekka heitti vedet "naamalle" niin sytytti airbag-valon kunnes viime kevään kosteilla keleillä alkoi kiusata enemmän. Törmäysantureiden irrotus, hapettumien putsaus ja takaisin paikoilleen kiinnitys ratkaisi ongelman toistaiseksi. Akku tietty ennen antureiden kanssa peuhaamista irti vartiksi että airbagit pysyy "tuulensuojassa".68FuryIII kirjoitti:Sorry, Ääh aamu-unisena kirjoitin. Tarkoitin Airbag-valoa.
Suosittelisin tietty lukaisemaan koodit, niin siitä näkis viittaako antureihin vai jonnekin muualle. Sen jälkeen ehkä, jos antureissa vaikuttais olevan, vois kattella, mistä ne anturit löytyy. Jenkki-gv:ssä ne on etupuskurin reunoissa olevien ilma-aukkojen takana aivan suoraa kaikelle kosteudelle alttiina. Varmaan sebussakin anturi on sellainen 10cm pitkä ja 1,5cm leveä musta muovirunkoinen palikka joka on päistään pulteilla kiinni metallisessa tukipalkissa. Palikan keskellä on sellanen valkoinen muovikansi. Mulla oli pystyyn asennettuna sähköliitäntä alhaalla. Anturi ilmeisesti maadoittaa itsensä pultinrei'issä olevilla metalliholkeilla runkoon, sillä ne oli aivan hapettuneet vihreiksi. Samoin oli kyllä johtosarjaliitäntäkin. Noi kun puhdisti niin koodit hävis. Koitan vielä kaivaa kuvan anturista ja linkittää tähän niin saat ehkä vähän vielä lisävihjettä, mitä etsiä..
#8
Kiitos vastauksista!
Ratissa toimii kaikki napit. Kokeilin tuota penkin ees taas ajelua ja sen koommin ei ole airbag valo palanut! Sattumaa vai ei, mutta pimeänä on pysynyt
Seurataan tilannetta.
Ratissa toimii kaikki napit. Kokeilin tuota penkin ees taas ajelua ja sen koommin ei ole airbag valo palanut! Sattumaa vai ei, mutta pimeänä on pysynyt
Seurataan tilannetta.
-05 Grand Voyager 2.8CRD, -07 Sebring 2.4, -02 Sebring 2.7, -68 FuryIII 318+906, -99 Alero 2.4
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa