Grand Voyager -04 automaattivaihteiston öljynvaihto

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#11

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Hyväksytään jo lähtökohtaisesti että joku on ne jo rikkonut tai ainakin itse ne kiertää pilalle...
Eli tiivistemassaa alle mukaan.
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#12

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Tein pari vuotta sitten itse tiivisteen vaihteistoon nitriilikumista, oliko 3mm, näkyy pitävän vielä toisenkin kiristyskerran. Kolmannella ehkä jo liian "tympääntynyt" eli puristunut kasaan. Meinaan mulla ei ole yksikään vakiotiiviste pitänyt, aina vuotaa jostain vaikka huolella kiristelet. Ja käytän omassa 41TE-lootassa myös Mag-1:stä, sitä ne lootakorjaajat tuntuu kehuvan, alkuperäisten ohella. Suurin virhe minkä voi tehdä on käyttää Dexroneita, tuli omakohtaisia kokemuksia kun paikallinen varaosamyyjä myi Dexronia ATF-4:ä, en sillon tiennyt vielä että luokitukset pitää olla kunnossa. Vaikka nyt onkin oikea tyyppi laatikossa nii tuntuu ettei enää anna anteeksi virhettä, pitää vissiin viedä lootagurulle hoitoon. Ennen Dexroneita muillakaan ATF-4 öljyillä ei ollut mitään ongelmaa.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#13

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Mopadi pudottelee arvokkaita sanoja.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#14

Viesti Kirjoittaja miccomus »

http://www.ebay.com/itm/AUTOMATIC-TRANS ... SwnLdWqznQ

Olisko tämä järkevä paketti vai haenko vaan Motonetistä?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#15

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Riikasta vermeet.... Ihan hyvältä satsiltahan tuo näyttä kuvissa.
Mikähän muodostuu hintaeroksi Motonetin tai muun kotimaisen toimittajan satseihin.
Itse en kympin tai viidentoista euron takia tilailisi ulkomailta. Autoilu maksaa.
Mut mää oon mää. Ihan ei selviä kuvista litramääräkään. Kai sitä riittävästi on?

Jos siinä on 5 X 22 fl.oz eli 5 X 6.5dl = 3.25 litraa.
Aika vähän jos oikein näin ja laskin. Jos ne on 32 fl.oz purkkeja niin
sitten siinä on jo 4.73 litraa. Aika vähän sekin. Taitaa olla jälkimmäisiä.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#16

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Motonet hinnastosta:

5 X Mag1 a 0,946l = 49,50€

19-0236
Voyager A604-Automvaiht suodatin
Sopivuudet:
- Voyager-II/III/IV 90->07 A604-Automaattivaiht suodin (4-vaihteinen, ei sisällä tiivistettä! myös 40TE-,41TE ja 41AE-vaiht) Hinta :16,90€

19-0237
Voyager A604-Automvaiht pohjat
Sopivuudet:
- Voyager-II/III/IV 90->07 A604-Automaattivaiht pohjatiiviste Hinta :5,90€

Yhteensä: 72,30

Että tällaista. Riikasta 71,71 ja tuleeko vielä postituskuluja päälle?

Edit. Tulee n. 22€. Forget it!

Lisäksi:
Mag1 ATF DEXRON-III 3,78L
59-0206
19,90€ 5.26€ / L
Dewlin
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: Su Elo 02, 2015 9:25 am

#17

Viesti Kirjoittaja Dewlin »

Motonetistä tuli viime kesänä gumminen tiiviste suodattimen joukoon. Tilasin kyllä korkkisen varooksi, mutta kun tuo momenttiavain rupes kikkailemaan niin päädyin gummiseen. Hyvin on pitäny ilman liimaa.
Grand Voyager 3.3LE 1996
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 377
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#18

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Onkohan joillakin jenkkiautohuolloilla käytössä oleva Kendall- öljy hyvää tähän askiin?
En muistaisi listoilla nähneeni tai kokemuksista lukeneeni.
Suomenkielisillä sivuilla mainitaan kaksi atf-öljyä, Classic ja VersaTrans® LV ATF.
Näillä lukemisilla en uskaltaisi käyttää.

Automaattivaihteistoöljyt:

-Kendall Classic ATF–automaattivaihteistoöljyllä on erinomaiset kitkaominaisuudet, joten tuote takaa pehmeän ja tasaisen vaihtamisen. Se antaa tehokkaan voitelusuojan ympärivuotisessa käytössä. Öljyllä on erinomaiset sekä kuuma- että kylmävoiteluominaisuudet. Classic suojaa kulumiselta, ruosteelta ja korroosiolta. Öljy on pitkäikäinen ja ehkäisee tehokkaasti lietteen ja sakan muodostumista.

-Kendall VersaTrans® LV ATF on täyssynteettinen huippuluokan automaattivaihteistoöljy. LV viittaa pieneen viskositeettiin. VersaTrans® LV ATF on tarkoitettu käytettäväksi henkilö- ja pakettiautoissa, joissa vaaditaan Ford MERCON LV tai GM DEXRON VI -luokituksen vaihteistoöljyä. Takaa pitkän öljynvaihtovälin ja pehmeän vaihtamisen kaikissa olosuhteissa.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#19

Viesti Kirjoittaja masiina »

kyllähän tuo laatikko varmaan toimii jollain muillakin merkeillä kuin moparin atf+4:llä,mutta mikäli haluaa etukäteen varmistaa ja helpottaa omaa elämää kannattaa suosiolla laittaa atf+neloset.mulla laittoivat öljyhetkessä jotkut universalit,siitä onkin juttua aikasemmassa ketjussa.ihme kyllä on toiminut moitteetta,talvellakin kylmän laatikon pieni nykäys ja luisto hävisi.mutta kyllä mä (mikäki auto vielä mulla on)vien seuraavaksi suoraan chrysler korjaamoon missä laittavat automaattisesti atf+neloset,ilman pesuja.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#20

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Nyt alkoi laatikko temppuilla (tosin moottorinvikavalon kanssa) niin pitänee harkita öljynvaihtoa ensiapuna. Vai miten on sytyttääkö pelkkä laatikkovika moottorin vikavalon?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa