Takaiskarinjalka
#1
Mikä on sen alumiini lätkän nimi suomeksi ja englanniksi joka on takaiskarin yläpäässä. Renkaita vaihtaessa katselin että ovat huonossa hapessa. Mikä noilla on hintaero jos tilaa esin rock-autosta tai finn am , Shout West Tradesta. Nuukajussi meinaa itse vaihtaa. Tunnin homma ja mulle viiden
Vaihtokikkoja vastaanotetaan....... Saa laittaa suoran linkin osaa jos jollain on tiedossa.
Vaihtokikkoja vastaanotetaan....... Saa laittaa suoran linkin osaa jos jollain on tiedossa.
#2
Kiitos linkistä. Poikkean paikallisella osatoimittajalla kysymässä mikä on hinta hänellä. Helpottaa paljon kun hän tilaa juurikin Rock-Autosta. Saa hakea osan kotikaupungista tiskilta eikä tarvise arpoa onko lontoolanguage mennyt oikein. Välityspalkkio toistaiseksi on ollut tosi kohtuullinen. Ei kyllä kolise vielä, mutta eiköhän sekin päivä vielä koita.
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#4
cdv70 kirjoitti:Nuukajussi meinaa itse vaihtaa. Tunnin homma ja mulle viiden
Vaihtokikkoja vastaanotetaan.......
Ei oo mikään amerikantemppu.
Irroitin nuo iskarit viime syksynä kolinaa(turhaan) etsiessäni, ja oli hyvin suoraviivainen homma.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Ylläpito
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2005
#5
Moro,
Vaihdatin joku aika sitten yläkiinnikkeen kun kolisi töyssyissä ja oli pajan mukaan finaalissa osa. Osa vaihdettiin ja nyt kuuluu sellaista kovaa metallista räminää ja ääni on oikeastaan aika paha kun vertaa edelliseen. Saattaa kolista ja rämistä suorallakin tasaisella tiellä
Pitäisikö tuon kiinnikkeen ja korin välissä olla jonkinlainen kumilätkä ettei rätise pelti peltiä vasten? Ei tullut uuden osan mukana ainakaan ja äänestä päätellen hyvin voisi ollakkin tarvetta
https://youtu.be/Gq4o5BSEHbE tässä klippi tähän liittyen
Vaihdatin joku aika sitten yläkiinnikkeen kun kolisi töyssyissä ja oli pajan mukaan finaalissa osa. Osa vaihdettiin ja nyt kuuluu sellaista kovaa metallista räminää ja ääni on oikeastaan aika paha kun vertaa edelliseen. Saattaa kolista ja rämistä suorallakin tasaisella tiellä
Pitäisikö tuon kiinnikkeen ja korin välissä olla jonkinlainen kumilätkä ettei rätise pelti peltiä vasten? Ei tullut uuden osan mukana ainakaan ja äänestä päätellen hyvin voisi ollakkin tarvetta
https://youtu.be/Gq4o5BSEHbE tässä klippi tähän liittyen
2.4 L 2005 Sebring
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 33
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm
#6
Ainakin omaan kun aikanaan vaihdettiin pajalla niin siinä vaihto-osassa (todennäköisesti tarvikeosa, koska vaihdatin muualla kuin merkkihuollossa) oli sellainen oikeen paksu näkyvä kumilätkä. Muistaakseni tollainen kuin tuo keltainen tossa kuvassa:
http://usavaraosat.fi/product_details.php?p=8313
Siitä, millaiset helat tms. orkkisosassa ehkä on, ei minulla ole muistikuvaa.
http://usavaraosat.fi/product_details.php?p=8313
Siitä, millaiset helat tms. orkkisosassa ehkä on, ei minulla ole muistikuvaa.
-
- Ylläpito
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Syys 25, 2014 12:25 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Sebring
- Vuosimalli: 2005
#7
Tuli remontoitua nyt uudestaan tuo takaiskari kun resonoi / kolisi aivan järkyttävästi tasaisellakin tiellä. Irrotin koko jalan autosta ja huomasin, että pajalla jousi oli asennettu vähän ohi iskarin ala "lautasen" syvennyksestä (n. 3 cm ohi) ja yläkumista n. 1 cm jäänyt vajaaksi syvennyksestä
Vein kuitenkin auton huoltoon, että ei tarvisi iskuväännintä ostaa kun halvalla piti päästä, ostin kumminkin vääntimen ja tein itse uudestaan kun ei pajalla tullut kuntoon
Lisäksi hommasin A4 kokoisen palan 1mm paksua kumimattoa ja leikkelin mattopuukolla sopivan palasen iskarin yläkiinnikkeen ja korin väliin, niin ei pitäisi ainakaan resonoida enää..
Vein kuitenkin auton huoltoon, että ei tarvisi iskuväännintä ostaa kun halvalla piti päästä, ostin kumminkin vääntimen ja tein itse uudestaan kun ei pajalla tullut kuntoon
Lisäksi hommasin A4 kokoisen palan 1mm paksua kumimattoa ja leikkelin mattopuukolla sopivan palasen iskarin yläkiinnikkeen ja korin väliin, niin ei pitäisi ainakaan resonoida enää..
2.4 L 2005 Sebring
#8
Tuo takaiskarin yläpää on ilmeisesti yleinen kolinan aiheuttaja. Takana kolahtaa terävissä reunoissa, etenkin ulosjoustoissa, jos ajaa katukiveykseltä alas tai on terävämpi kuoppa. Sellanen KLO-KLONK tulee kerran. Isommat kuopat ja töyssyt menee hiljaa. Katsuri väänteli taka-akseliston puslia eikä ollu välystä missään ja kolahdus tulee niin vaimentamattomana, että äänenlähteen on pakko olla jossain lähellä kabiinia. Täsmääkö oireet?
Katselin tilannetta ulkoapäin ja tuo ylätuki ei näyttänyt olevan mitään ruostemuhjua. Riittäiskö pelkät kumihelat, joita ilmeisesti myydään halvemmalla? Vai kuinka usein tuo yläpää itsessään vaatii vaihtoa?
Katselin tilannetta ulkoapäin ja tuo ylätuki ei näyttänyt olevan mitään ruostemuhjua. Riittäiskö pelkät kumihelat, joita ilmeisesti myydään halvemmalla? Vai kuinka usein tuo yläpää itsessään vaatii vaihtoa?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
- Merkki: CHRYSLER
- Malli: 300M
- Iskutilavuus: 3.5 V6
#9
Sen näkee takakontista.Kun/jos iskarin keskipultti on pois "keskeltä" on ylälaippa hapertunut (Jalka on kolmella pultilla korissa kiinni ja keskipulttilla iskari kiinni jalassa).
Laippahan on alumiiniseosta ja maantiesuola "syö" sen haperoksi.
Laippahan on alumiiniseosta ja maantiesuola "syö" sen haperoksi.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa