2.4 Voyager käy todella huonosti
-
- Jäsen
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Tammi 04, 2015 3:30 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 & 2.4
#1
Juu eli -00 2.4 voyager käy todella huonosti. Kierroksia ei saa nostettua yli 1000rpm ja sammuu heti kun kaasun laskee.. Nokka akselin anturin liittimen irroittamisella on joku vaikutus koska ilman sitä toimii vähän paremmin. Nyt on vaihdettu puola,tulpat,nokka ja kampuran anturit. Mistä lähtis seuraavaks vikaa etsimään? Mitään vikakoodeja ei anna
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#4
miten alkoi oireilemaan?
Tuliko vika yhtäkkiä autolla ajaessa?
Vai paheniko pikkuhiljaa?
vai onko tullut esim seisonnan aikana?
Oireileeko kylmänä ja lämpimänä samalla lailla?
Onko tehty mitään muuta ennen mainittujen osien vaihtoa?
Vaihdettiinko osat koska pyrittiin korjaamaan vikaa vai huoltotoimenpiteenä?
Tuliko vika yhtäkkiä autolla ajaessa?
Vai paheniko pikkuhiljaa?
vai onko tullut esim seisonnan aikana?
Oireileeko kylmänä ja lämpimänä samalla lailla?
Onko tehty mitään muuta ennen mainittujen osien vaihtoa?
Vaihdettiinko osat koska pyrittiin korjaamaan vikaa vai huoltotoimenpiteenä?
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- Jäsen
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Tammi 04, 2015 3:30 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2000
- Iskutilavuus: 3.3 & 2.4
#5
Täysin varmaa ei ole miten vika on tullut koska ostin auton viallisena mutta epäilen että on varmasti oireillut jonkun aikaa enne ku on hyytynyt kokonaan. Edellinen omistaja kuitenki sanoi että on ajamalla siihen parkkiin saatu mistä itse hinasin sen pois. Lämpimäksi konetta ei saa koska noin 20s on pisin aika mitä koneen saa pysymään käynnissä väkisin. Ja on vaihdettu osat vian selvittämisen vuoksi. Ainoa millä tosiaan on ollut vaikutusta niin nokan anturilla, ostaessa ei edes lupaillut käyntiin ja vaihdoin purkuautosta anturin niin nyt käy vähän mutta huonosti ja kun irrottaa anturin liittimen niin ottaa jopa kierroksia rajattomasti mutta käy silti huonosti. Taidan vielä tilata uuden varmasti toimivan nokan anturin varalta ja koittaa sillä. Ai niin ja myös öljyvalo jää palamaan eli todennäkösesti sillä on ajettu jonkuverran valosta huolimatta.
Viimeksi muokannut raksleri2015, Su Kesä 05, 2016 8:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#8
-Puristukset
-oikea polttoaine ilma seos suhde
-Kipinä oikeaan aikaan
-moottorin ajoitus kohdallaan
En tiedä aloittajan taitotasoa tai mitä on jo mahdollisesti tehty mutta lähtisin ensimmäisenä mittaamaan puristukset. (mittarit joilla harrastaja pärjää eivät nykyään paljon maksa)
jos puristukset kunnossa niin seuraavaksi katsoisin tuleeko kipinää ja oikeaan aikaan.
jos kipinä tulee niin tuleeko polttoainetta ja oikealla paineella oikeaan aikaan, sekä aukeavatko suuttimet oikein
jos nämäkin kunnossa niin entäs moottorin ajoitus mitä kyselin aikaisemmin, Tuli vain mieleen että jos hammashihna huoltoa laiminlyöty ja jako pielessä jos hihnasta puuttuu hampaita.
Tai sitten kone käynyt jostakin syystä jumissa kun se öljynpaineen valokin palaa ja yläkerta esim käynyt jumissa jolloin ajoitus taas pielessä..
-oikea polttoaine ilma seos suhde
-Kipinä oikeaan aikaan
-moottorin ajoitus kohdallaan
En tiedä aloittajan taitotasoa tai mitä on jo mahdollisesti tehty mutta lähtisin ensimmäisenä mittaamaan puristukset. (mittarit joilla harrastaja pärjää eivät nykyään paljon maksa)
jos puristukset kunnossa niin seuraavaksi katsoisin tuleeko kipinää ja oikeaan aikaan.
jos kipinä tulee niin tuleeko polttoainetta ja oikealla paineella oikeaan aikaan, sekä aukeavatko suuttimet oikein
jos nämäkin kunnossa niin entäs moottorin ajoitus mitä kyselin aikaisemmin, Tuli vain mieleen että jos hammashihna huoltoa laiminlyöty ja jako pielessä jos hihnasta puuttuu hampaita.
Tai sitten kone käynyt jostakin syystä jumissa kun se öljynpaineen valokin palaa ja yläkerta esim käynyt jumissa jolloin ajoitus taas pielessä..
Viimeksi muokannut turboapc, Su Kesä 05, 2016 10:54 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#9
tuo on tosiaan turhaa alkaa huvikseen vaihtelemaan antureita jos ei näytä koodeja."mekaaninen" vika tod.näk.tuolla stratus osiossa mulla kokemusta.bensapumppu oli paskana.oli pumpun sisältä lähteny roipetta joka tukki bensa letkut,hyytyi vähitellen,kunnes ei enään käynnistynyt.antureita vaihdettiin+puola,turhaan näin jälkiviisaana,kun koodejakaan ei antanut.kokeileppa huvikseen bensaletku irti sahat käyntiin,tuleeko letkusta tavaraa.tuon saa myös sillai hyvin eliminoitua että lasettaa startti suihketta ilmanputsarista,käy aivan normaalisti jos muuten kunnossa.jak900 kirjoitti:Jos se ei anna vikakoodeja niin älä tuhlaa rahoja antureihin, niissä vika ei ole. Palaako moottorin häiriövalo kun käy sen mitä käy ? Tuo öljynpaineen valo huolestuttaa, puristukset normaalit?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#10
Oma-99 2,4 kävi katkonaisesti tulppien vaihdon jälkeen. Vika korjaantui uusilla Motonetin tulpanjohdoilla eikä oo tullut takaisin. Aattelin vaan ootko niitä kokeillu vaihtaa? Ei sen kyllä pitäs öljynpainevaloa sytyttää tosin, olisko anturi rikki?
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija