Lataus oggelma

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Korpinaru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 9:45 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring

#11

Viesti Kirjoittaja Korpinaru »

Sivuan tätä aihetta omien sähköongelmien takia. -06 2.7 sebu valitellut jo pidemmän aikaa kampiakselin asentoanturia (välillä sammuu ja käynnistyksen jälkeen rajoittaa kierrokset n. 2 000). Ostin autoon langattoman puhelimen laturin, jonka jätin muutamaksi tunniksi tupakansytyttimeen kiinni, ja kun lähdin liikkeelle, kaikki toimi, mutta hetken ajon jälkeen virrat pois ja auto seis. Auto lähti käyntiin, mutta sammui aina noin 2 sekunnin kuluttua. Revittyäni kaikki mahdolliset ylimääräiset sähkölaitteet pois, ongelma loppui (ja autojono takanani liikennevaloissa purkaantui).
Pari päivää meni ongelmitta, kunnes tänään kiihdytyksessä moottorin ja akun vikavalo syttyivät. Lähes välittömästi alkoi pienillä kierroksilla (<2k) kuulua ulinaa moottorista.
Voiko koko show johtua laturin huonosta toiminnasta, toisinsanoen hihnasta, hiilistä tjsp?
Korpinaru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 9:45 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring

#12

Viesti Kirjoittaja Korpinaru »

Nopeastihan se selvisi kun korjaamon setä otti lukemat navoista, alle 12v auton ollessa käynnissä.
Saako noita latureita avattua / korjailtua mitenkään vai onko aina uusi palikka? Näyttivät äkkiseltään pelottavan tyyriiltä
cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 64
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm

#13

Viesti Kirjoittaja cdv70 »

Joitain vuosia sitten ei saanut osia. Tämän päivän tilateesta en tiedä. Silloin päädyin nopeaan ratkaisuun ja hain AVK:lta käytetyn laturin. Olisko ollut luokkaa alle 100€. Ei niin kiva vaihtaa, mutta jos ei sääli rystysiä niin onnistuu yläkauttakin. Silloin oli halvin uusi 330€ Joku Hata Autosäkö Tampereella.
Korpinaru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 9:45 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring

#14

Viesti Kirjoittaja Korpinaru »

Hätäisin korjaamo laittoi jo tarjouksen Autojerryn kautta ja hintaa töineen 600-700e...
Taidan vakaasti harkita polkupyörään siirtymistä, auto kuitenkin päivittäisessä käytössä eikä löydy itseltä paljoa muuta kuin hylsysarja niin ei voi montaa päivää tota remontoida..
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#15

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Just eilen vaihdoin omaani uuden Rokkiautosta tilaamani Ac Delcon. Voin pientä korvausta vastaan vaihtaa sullekin ;)
Pelkkiä hiiliä tai muuta en itsekään tuohon laturiin löytänyt.
Kannattaa tilata koko laturi Rock Autosta jos ei ole kiire. Sellanen noin viikon toimitusaika on viime aikoina ollut, eli samaa luokkaa, kuin euroopassa.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Korpinaru
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 9:45 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.7
Varustetaso: Touring

#16

Viesti Kirjoittaja Korpinaru »

Sen verran kiire oli, kun töissä auto käytössä joka päivä, ettei ehtinyt osia odotella.
Sikamaiset hinnat on suomalaisilla jälleenmyyjillä, halvin laturi oli noin 350e ja sitäkään ei ollut hyllyssä.
Pajalla vaihtoivat laturin ja hihnan tunnissa 460e. Nyt pelittää, mutta edelleen anturi temppuilee, sen kyllä tilaan eri mantereelta.
Ali Koo
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 66
Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 3.3

#17

Viesti Kirjoittaja Ali Koo »

Ali Koo kirjoitti:
Jokin maadotus tai syöttöongelma sielä voisi olla, kun nopeusmittarikin elää välillä käynnistettäessä hetken omaa elämäänsä. Tällöin myös käynti saattaa pätkäistä pari kertaa
Toi nopeusmittarin sekoilu ja moottorin pätkiminen käynnistyksen yhteydessä loppui laturin vaihdon myötä.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija