2.5 CRD nykii ja sammui (ratkaistu)

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Poju70
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:13 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2.5 CRD
Varustetaso: se

#1

Viesti Kirjoittaja Poju70 »

Moi.
mikähän on oikein vikana kun ajettiin matka ajoa niin ensin nousi lämmöt tavallisemman korkeammalle ja öljyn merkkivalo syttyi. Pysähdyin välittömästi ja sammutin moottorin. Tarkastin öljyt jotka olivat ok. Jäähdytys nesteet oli myös ok. Sitten yritin käynnistää auton, mutta tämä ei käynistynyt. Startti kyllä pyöritti konetta, mutta luvannutkaan.

Noin 45 minuutin seisonnan jälkeen lähti käyntiin ja kaikki oli ok. Muutaman kilometrin jälkeen alkoi nykimään silloin tällöin ja kun tultiin risteykseen ja laitoin kytkimen pohjaan, niin sammui siihen paikkaan. Ja ei taas lähde käytiin. Nyt hommasin hinauksen lähimmälle korjaamolle jossa sitten lukivat vikakoodit. Tälläistä löytyi.

P0481 jäähdytyspuhallin 2--> ohjauspiirin katkos.
P1130 jakoputken painevahti --> vuoto
P0520 öljynpainetunnistin--> todennäköisyyslogiikka
P0340nokka-akselin asentoanturi--->viallinen

No, korjaamo sanoi ettei juoda lähiviikkoina korjaamaan ja sanoi hakevani sen pois. Trailerin kanssa kävin hakemassa kotiin ja ajattelin kokeilla käynnistää. Heti lähti käyntiin ja kävi ihan normaalisti. Nyt oon sillä ajellut ja on toiminnut normaalisti. Ongelma päivänä oli oikein helle päivä lämpötilan hipoessa melkein 30 astetta ja oltiin ajettu jo useampi tunti. Halvaantuiko chrysleri lämmöstä vai mikä sitä vaivasi?

Mielipiteitä tai tietoa viasta, kiitos.
Viimeksi muokannut Poju70, Ke Joulu 07, 2016 9:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poju70
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:13 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2.5 CRD
Varustetaso: se

#2

Viesti Kirjoittaja Poju70 »

Tuli mieleen yks kerta kun ei lähtenyt käyntiin. Silloinkin oli kuuma päivä ja auto seisoi auringon paisteessa. Silloinkin startti pyöritti hyvin konetta, mutta ei luvannutkaan. Illalla lähti käyntiin ja sen jälkeen ei ollut mitään ongelmaa ennen tätä. Ja oon nyt ajellut kohta pari päivää ja toimii moitteettomasti. :roll:
Poju70
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:13 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2.5 CRD
Varustetaso: se

#3

Viesti Kirjoittaja Poju70 »

Kolme päivää meni hyvin ja sitten ei enää lähtenyt käyntiin. Koputtelin bcm:ää ja heti lähti käyntiin. Voisiko vika johtua siitä? Kokeilen taas heti ensimmäisenä kun seuraavan kerran ei lähde käyntiin. Muuten sitä nykimisti ei enää ole ollut. Pelkästään käyntiin lähtö ongelma ja sekin vain yhden kerrran tähän menneessä.

Mutta katsellaan ja ajellaan. :)
Poju70
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:13 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2.5 CRD
Varustetaso: se

#4

Viesti Kirjoittaja Poju70 »

Nyt se teki taas ettei lähtenyt käyntiin. Eikä BCM:n koputtelu auttanut yhtään. Ainoastaan kun antoi auton jäähtyä muutaman tunnin. Selvennykseksi ajoin aiemmin päivällä autolla ja tulin kotiin. Uudelleen lähtö ei sitten enää onnistunut.
Vaihdan nyt tuon nokka-akselinasennontunnistimen ja pitää toivoa että vika oli siinä.
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#5

Viesti Kirjoittaja mahil »

Poju70 kirjoitti:Nyt se teki taas ettei lähtenyt käyntiin. Eikä BCM:n koputtelu auttanut yhtään. Ainoastaan kun antoi auton jäähtyä muutaman tunnin. Selvennykseksi ajoin aiemmin päivällä autolla ja tulin kotiin. Uudelleen lähtö ei sitten enää onnistunut.
Vaihdan nyt tuon nokka-akselinasennontunnistimen ja pitää toivoa että vika oli siinä.
Voi olla myös ruiskuissa vika kun tuollai oireilee lämpimänä.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
Poju70
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:13 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2.5 CRD
Varustetaso: se

#6

Viesti Kirjoittaja Poju70 »

Ruiskut laitettiin kolme vuotta sitten kuntoon, mutta voihan se vika olla niissäkin. Nimittäin ei auttanut nokka-akseliasennontunnistimen vaihto. Vaihdan seuraavaksi polttoainesuodattimen. Olen kyllä joka syksy sen vaihtanutkin. Eilen ei taas käynnistynyt ja tällä kerralla heilutin moottorin päällä olevaa johtosarjaa niin sen jälkeen lähti käyntiin. :?
Pitäis saada joku lukija, jolla voisi reaaliajassa seurata antureiden tietoa. Helpottaisi tuota vian etsintää.
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#7

Viesti Kirjoittaja mahil »

Kuinka paljon olet ajanut autolla ruiskurempan jälkeen?
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
Poju70
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:13 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2.5 CRD
Varustetaso: se

#8

Viesti Kirjoittaja Poju70 »

Reilu 60 tkm oon ajannut suutin remontin jälkeen. Silloin laitettiin uudet kärjet ja tiivisteet suuttimeihin. Bosch:in valtuuttamassa diesel huoltamossa oli silloin.
vaikuttaisi kyllä joltain anturi vialta, kun ainoastaan kun on normaalissa moottorilämmöt niin ei lähde käyntiin. Starttaa kyllä iloisesti, mutta ei edes lupaakaan käynnistyä. Sitten kun antaa pari tuntia jäähtyä, niin lähtee heti käyntiin. Polttoainesuodattimen vaihdoin,mutta ei siitäkään ollut apua. Tuli vain mieleen että oisko vika tuossa jakoputken painevahdissa, jos se lakkaa toimimasta kun saavuttaa tietyn lämpötilan. Mutta luulis sitten sammuttavan auton jo ajossakin.

No, pitää viikolla lukea vikakoodeja jos sieltä löytäisi jotain apuja.
Poju70
Jäsen
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: To Syys 25, 2014 7:13 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2.5 CRD
Varustetaso: se

#9

Viesti Kirjoittaja Poju70 »

Päivitetään tätäkin elikä nyt auto sammuu jo muutaman kilometrin jälkeen kesken ajon ja ei suostu käynnistymään. Startatessa tuntuis kuin moottori potkisi vastaan?? Akku oli ladattu just täyteen, joten siinä ei pitäisi olla vikaa. Johdot oon käynyt läpi mittaamalla. Joka kerta kuitenkin vikakoodi on sama P0340 eli nokka-akselinasennontunnistin. Onko sitten ECM viallinen...

Kai se on kohta vietävä jonnekkin pajalle... :|
Cirrus97
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:33 pm

#10

Viesti Kirjoittaja Cirrus97 »

http://www.motorsforum.com/chrysler/hel ... 63791-.htm
Tossa vois olla jotain osviittaa vian hakuun, vaikuttaa samanlaiselta kuin sinun.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa