Iso Voikku 3.8 -98 nelosvaihde katoaa
#1
Uusi tuttavuus ja heti heittäytyi aidoksi Voyageriksi outoine häiriöineen. Tai ainakin näin olen isojen poikien puheista käsittänyt, että ovat harrasteautoja sanan varsinaisessa merkityksessä. Kävi tuossa taannoin niin, että kesken ajon akku kuoli ja vähän ennen auton sammumista teki kaikkea omituista eli sytytteli abs valoa kuivalla asfalttibaanalla (vaikken aina painanut jarruakaan), sitten vaihtoi kolmoselle tasaisella kaasulla tasaista ajaessani ja sen jälkeen nopeusmittari pyöri kuin katastrofielokuvassa.
Auto hinattiin korjaamolle ja sain eilen takaisin. Lähdin tänään ajamaan ja kylmänä kaikki on OK ja vaihtaa normaalisti kunnes 5 kilsan ajon jälkeen nakkaa kolmosen päälle ja sillä sitten jurnutetaan. 80 km/h ajaessa kierrokset yli kolmentonnin ja alamäissä "moottorijarrutuksellakin" varvit on kolmessatonnissa. Pysähdyin kaupalle ja kaljaceissin ostettuani eli varsin pian jatkoin matkaa. Auto oli siis lämmin ja yllätyksekseni vaihtoi normaalisti kunnes muutama kilsa ajettuani vaihtoi taas kolmoselle eikä siitä päätöksestä lipsunut loppumatkastakaan.
Mistäs tämä tämmöinen voi johtua ? Voiko olla, että akun loppumisen yhteydessä muistiin jäi vikakoodi, joka tekee tuollaista ? Ja miksi toimii kylmänä mutta lämmettyään tulee tuo vikatilanne ? Ja ilmeisesti sytytysvirtojen katkaisu on se juttu, joka taas hetkeksi palauttaa tilanteen normaaliksi. Se jäi tuota kauppapysähdystä lukuunottamatta testaamatta kun oli kiire kotiin, ettei tuo lestadiolaisvankkuri vain jätä taipaleelle
Auto hinattiin korjaamolle ja sain eilen takaisin. Lähdin tänään ajamaan ja kylmänä kaikki on OK ja vaihtaa normaalisti kunnes 5 kilsan ajon jälkeen nakkaa kolmosen päälle ja sillä sitten jurnutetaan. 80 km/h ajaessa kierrokset yli kolmentonnin ja alamäissä "moottorijarrutuksellakin" varvit on kolmessatonnissa. Pysähdyin kaupalle ja kaljaceissin ostettuani eli varsin pian jatkoin matkaa. Auto oli siis lämmin ja yllätyksekseni vaihtoi normaalisti kunnes muutama kilsa ajettuani vaihtoi taas kolmoselle eikä siitä päätöksestä lipsunut loppumatkastakaan.
Mistäs tämä tämmöinen voi johtua ? Voiko olla, että akun loppumisen yhteydessä muistiin jäi vikakoodi, joka tekee tuollaista ? Ja miksi toimii kylmänä mutta lämmettyään tulee tuo vikatilanne ? Ja ilmeisesti sytytysvirtojen katkaisu on se juttu, joka taas hetkeksi palauttaa tilanteen normaaliksi. Se jäi tuota kauppapysähdystä lukuunottamatta testaamatta kun oli kiire kotiin, ettei tuo lestadiolaisvankkuri vain jätä taipaleelle
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town & Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
#4
Oisko kuitenkin "pakko" kakkonen eli vikatila / black out ?nakkaa kolmosen päälle ja sillä sitten jurnutetaan.
Tarkista laatikon johdot ja relee.
Mittariston kylmäjuotokset ?sytytteli abs valoa kuivalla asfalttibaanalla (vaikken aina painanut jarruakaan), ...ja sen jälkeen nopeusmittari pyöri kuin katastrofielokuvassa.
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
ex 3.3 LE MS Design
#5
Eli tää allpar.com/fix/trans.html sivulta löytyvä olis muuten hyvä, mutta kateissa on siis vain nelonen,,,
"Losing overdrive and third gear
Believe it or not, this is a sign of good design. Rather than having the engine shut down completely, Chrysler designed a "limp home mode" which causes the transmission to only use first and second, as a very visible sign that something is wrong. The immediate reaction should be checking the computer for error codes and changing the transmission fluid. If that fails, it could be a sensor problem or an internal problem. Suggestion is usually to chnage the fluid and filter (maybe flush the fluid too) and make sure that you use the correct amount of the appropriate chrysler fluid - DO NOT USE ANYONE ELSE'S FLUID!"
"Losing overdrive and third gear
Believe it or not, this is a sign of good design. Rather than having the engine shut down completely, Chrysler designed a "limp home mode" which causes the transmission to only use first and second, as a very visible sign that something is wrong. The immediate reaction should be checking the computer for error codes and changing the transmission fluid. If that fails, it could be a sensor problem or an internal problem. Suggestion is usually to chnage the fluid and filter (maybe flush the fluid too) and make sure that you use the correct amount of the appropriate chrysler fluid - DO NOT USE ANYONE ELSE'S FLUID!"
#6
Mutta kai mä nyt sitten vaihdan freshit ATF +4:t laatikkoon, vaikka tää tilanne tuli vastaan ekaa kertaa kun akku sippas. Liittyvätkö tapahtumat mitenkään toisiinsa vai ei on sitten kokonaan toinen juttu,,, Miks tuo vikatila menee muutamaksi kilsaksi pois kun auto välillä sammutetaan ? Taidan olla kyselyiässä, mutta kyllä tää Chrysleri ihmisen ihmettelemään pistää
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 159
- Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town&Country
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3.3
#7
Pyörimisnopeusanturit laatikossa vois tsekata. Keräävät rautasilppua ja kun sitä on tarpeeksi aiheuttavat tuollaista oiretta.
-
- Jäsen
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Heinä 26, 2016 8:21 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager awd
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: Täysnahat
#8
Yöunien jälkeen on tyhmäkin fiksumpi. Nöösinä olin eilen niin varma itsestäni ja jänkkäsin vastaan, että nelonen kateissa ainoastaan. Kyllähän tuo nyt selkeästi lyö sen limb moden päälle eli kakkosellahan tuo menee eikä kolmosella.
Mites noihin pyörimisnopeusantureihin pääsee käsiksi ? Mikä muu voi tuon aiheuttaa ? Ja miten näistä laatikko useimmin hajoaa kun se tauti näitä näyttää vaivaavan pahemmin kuin kuppa keskiajalla
Mites noihin pyörimisnopeusantureihin pääsee käsiksi ? Mikä muu voi tuon aiheuttaa ? Ja miten näistä laatikko useimmin hajoaa kun se tauti näitä näyttää vaivaavan pahemmin kuin kuppa keskiajalla
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 173
- Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Town & Country
- Vuosimalli: 2005
- Iskutilavuus: 3.8
#9
Tupla profiili
Pois sulje ensin black outti, kelit ovat just sopivat +-0 ja kosteus@pakkanen. Relee on konepellin alla sulakerasiassa ja kaava kannen sisäpuolella. Ohjausboxin liitin. Myös resetointi voi autta eli akku irti.
Sit lue vikakoodit, myös halppis ELM327 + kännykkä käy.
ps. Laatikko ei ole tautinen, päin vastoin jos vaan öljyt on kunnossa
Pois sulje ensin black outti, kelit ovat just sopivat +-0 ja kosteus@pakkanen. Relee on konepellin alla sulakerasiassa ja kaava kannen sisäpuolella. Ohjausboxin liitin. Myös resetointi voi autta eli akku irti.
Sit lue vikakoodit, myös halppis ELM327 + kännykkä käy.
ps. Laatikko ei ole tautinen, päin vastoin jos vaan öljyt on kunnossa
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
ex 3.3 LE MS Design
-
- Jäsen
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti Heinä 26, 2016 8:21 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager awd
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 3.8
- Varustetaso: Täysnahat
#10
Thanks ! Sain lainaan kaiketi kai Motonetistä ostetun Bluetooth-pulikan ja testasin Torquen ja Dashcommanderin kokeilu versioilla. Molemmat löys yhden, Torquen mukaan P0734, josta saa parempaa infoa ja voi deletoida maksullisella versiolla. Akku on ollut irti pariinkin kertaan ja pitkään.
Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu
http://www.engine-codes.com/p0734_chrysler.html
Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu
http://www.engine-codes.com/p0734_chrysler.html
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija