Iso Voikku 3.8 -98 nelosvaihde katoaa

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
grandi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 26, 2016 5:18 pm

#1

Viesti Kirjoittaja grandi »

Uusi tuttavuus ja heti heittäytyi aidoksi Voyageriksi outoine häiriöineen. Tai ainakin näin olen isojen poikien puheista käsittänyt, että ovat harrasteautoja sanan varsinaisessa merkityksessä. Kävi tuossa taannoin niin, että kesken ajon akku kuoli ja vähän ennen auton sammumista teki kaikkea omituista eli sytytteli abs valoa kuivalla asfalttibaanalla (vaikken aina painanut jarruakaan), sitten vaihtoi kolmoselle tasaisella kaasulla tasaista ajaessani ja sen jälkeen nopeusmittari pyöri kuin katastrofielokuvassa.
Auto hinattiin korjaamolle ja sain eilen takaisin. Lähdin tänään ajamaan ja kylmänä kaikki on OK ja vaihtaa normaalisti kunnes 5 kilsan ajon jälkeen nakkaa kolmosen päälle ja sillä sitten jurnutetaan. 80 km/h ajaessa kierrokset yli kolmentonnin ja alamäissä "moottorijarrutuksellakin" varvit on kolmessatonnissa. Pysähdyin kaupalle ja kaljaceissin ostettuani eli varsin pian jatkoin matkaa. Auto oli siis lämmin ja yllätyksekseni vaihtoi normaalisti kunnes muutama kilsa ajettuani vaihtoi taas kolmoselle eikä siitä päätöksestä lipsunut loppumatkastakaan.
Mistäs tämä tämmöinen voi johtua ? Voiko olla, että akun loppumisen yhteydessä muistiin jäi vikakoodi, joka tekee tuollaista ? Ja miksi toimii kylmänä mutta lämmettyään tulee tuo vikatilanne ? Ja ilmeisesti sytytysvirtojen katkaisu on se juttu, joka taas hetkeksi palauttaa tilanteen normaaliksi. Se jäi tuota kauppapysähdystä lukuunottamatta testaamatta kun oli kiire kotiin, ettei tuo lestadiolaisvankkuri vain jätä taipaleelle :lol:
HECLE
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Su Syys 18, 2016 6:00 pm

#2

Viesti Kirjoittaja HECLE »

Suosittelisin laatikon öljyjen tsekkausta, ovat kovin arkoja öljyn laadulle ja määrälle. :roll:
grandi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 26, 2016 5:18 pm

#3

Viesti Kirjoittaja grandi »

Ehdin ajaa tuhatkunta kilsaa tuolla ennen akun sippaamista ja siihen asti ei tomaatin toiminnassa ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa,,,
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#4

Viesti Kirjoittaja juss »

nakkaa kolmosen päälle ja sillä sitten jurnutetaan.
Oisko kuitenkin "pakko" kakkonen eli vikatila / black out ?
Tarkista laatikon johdot ja relee.
sytytteli abs valoa kuivalla asfalttibaanalla (vaikken aina painanut jarruakaan), ...ja sen jälkeen nopeusmittari pyöri kuin katastrofielokuvassa.
Mittariston kylmäjuotokset ?
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
grandi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 26, 2016 5:18 pm

#5

Viesti Kirjoittaja grandi »

Eli tää allpar.com/fix/trans.html sivulta löytyvä olis muuten hyvä, mutta kateissa on siis vain nelonen,,,

"Losing overdrive and third gear
Believe it or not, this is a sign of good design. Rather than having the engine shut down completely, Chrysler designed a "limp home mode" which causes the transmission to only use first and second, as a very visible sign that something is wrong. The immediate reaction should be checking the computer for error codes and changing the transmission fluid. If that fails, it could be a sensor problem or an internal problem. Suggestion is usually to chnage the fluid and filter (maybe flush the fluid too) and make sure that you use the correct amount of the appropriate chrysler fluid - DO NOT USE ANYONE ELSE'S FLUID!"
grandi
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 26, 2016 5:18 pm

#6

Viesti Kirjoittaja grandi »

Mutta kai mä nyt sitten vaihdan freshit ATF +4:t laatikkoon, vaikka tää tilanne tuli vastaan ekaa kertaa kun akku sippas. Liittyvätkö tapahtumat mitenkään toisiinsa vai ei on sitten kokonaan toinen juttu,,, Miks tuo vikatila menee muutamaksi kilsaksi pois kun auto välillä sammutetaan ? Taidan olla kyselyiässä, mutta kyllä tää Chrysleri ihmisen ihmettelemään pistää :lol:
Minivanfan
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 159
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3.3

#7

Viesti Kirjoittaja Minivanfan »

Pyörimisnopeusanturit laatikossa vois tsekata. Keräävät rautasilppua ja kun sitä on tarpeeksi aiheuttavat tuollaista oiretta.
awd
Jäsen
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Heinä 26, 2016 8:21 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager awd
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: Täysnahat

#8

Viesti Kirjoittaja awd »

Yöunien jälkeen on tyhmäkin fiksumpi. Nöösinä olin eilen niin varma itsestäni ja jänkkäsin vastaan, että nelonen kateissa ainoastaan. Kyllähän tuo nyt selkeästi lyö sen limb moden päälle eli kakkosellahan tuo menee eikä kolmosella.
Mites noihin pyörimisnopeusantureihin pääsee käsiksi ? Mikä muu voi tuon aiheuttaa ? Ja miten näistä laatikko useimmin hajoaa kun se tauti näitä näyttää vaivaavan pahemmin kuin kuppa keskiajalla :shock:
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#9

Viesti Kirjoittaja juss »

Tupla profiili :?:

Pois sulje ensin black outti, kelit ovat just sopivat +-0 ja kosteus@pakkanen. Relee on konepellin alla sulakerasiassa ja kaava kannen sisäpuolella. Ohjausboxin liitin. Myös resetointi voi autta eli akku irti.
Sit lue vikakoodit, myös halppis ELM327 + kännykkä käy.


ps. Laatikko ei ole tautinen, päin vastoin jos vaan öljyt on kunnossa :)
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
awd
Jäsen
Jäsen
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Heinä 26, 2016 8:21 am
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager awd
Vuosimalli: 1999
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: Täysnahat

#10

Viesti Kirjoittaja awd »

Thanks ! Sain lainaan kaiketi kai Motonetistä ostetun Bluetooth-pulikan ja testasin Torquen ja Dashcommanderin kokeilu versioilla. Molemmat löys yhden, Torquen mukaan P0734, josta saa parempaa infoa ja voi deletoida maksullisella versiolla. Akku on ollut irti pariinkin kertaan ja pitkään.
Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu

http://www.engine-codes.com/p0734_chrysler.html
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija