Laakerit
#1
Etsin uutta harrasteautoa Lincolnin jälkeen. Kuulemani mukaa 300 M:ssä on laakeriongelmia. Miten tuon voisi tutkia tai minkälaisista oireista pitäisi huolestua. Miten sitten huollot pitäisi tehdä öljyn vaihdot ja mitä öljyä ? Saisinko rehelliset neuvot teiltä "ammattilaisilta". 300 M kiinnostaisi todella.
-
- Aktiivinen jäsen
- Viestit: 45
- Liittynyt: Ma Huhti 27, 2015 1:56 pm
#3
Johtuu tiettävästi siitä että noissa vanhemmissa 3.5 koneissa öljytilavuus on pieni (noin 4,3 litraa) jonka vuoksi öljy pääsee silloin tällöin kuumenemaan liikaa. Öljyn kuumentuessa sen viskositeetti muuttuu eikä se enää voitele kovin hyvin. Tämä yhdistettynä pitkiin öljynvaihtoväleihin tuhoaa laakereita. Asiaa ei auta se että 3.5 on aika pitkäiskuinen moottori, mikä rasittaa kiertokangen laakereita ennestään. Tilannetta voi yrittää helpottaa lisäämällä suuremman öljynjäähdyttimen moottoriöljylle.
Tuohon tarkastamiseen ei ole muuta keinoa kuin ottaa öljypohja irti, laakerit irti ja katsoa onko syntynyt kulumaa.
Uudemmassa koneessa (300C) on suurempi öljytilavuus (melkein 5.8 litraa) ja ovat ilmeisesti hieman luotettavampi tämän asian suhteen.
Mutta jos olet ostamassa harrasteautoa niin sittenhän asialla ei pitäisi olla mitään käytännön merkitystä. Jos menee rikki niin korjataan.
Tuohon tarkastamiseen ei ole muuta keinoa kuin ottaa öljypohja irti, laakerit irti ja katsoa onko syntynyt kulumaa.
Uudemmassa koneessa (300C) on suurempi öljytilavuus (melkein 5.8 litraa) ja ovat ilmeisesti hieman luotettavampi tämän asian suhteen.
Mutta jos olet ostamassa harrasteautoa niin sittenhän asialla ei pitäisi olla mitään käytännön merkitystä. Jos menee rikki niin korjataan.
-
- Uusi jäsen
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti Tammi 22, 2019 5:04 pm
#4
Moi. Onko tietoa sopiiko 3,5 litranen kone suoraan 2,7 tilalle? ja entä olisiko sellaisia koneita jollain tarjolla? itellä 2007 mallin bensa 300c 2,7...
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa