Hei, Etsin pitkästä aikaa jenkki harrasteauton. Minulla oli aikaisemmin 6 v Lincoln Mark VII. Vävy kertoi 300 M:stä yhtenä vaihtoehtona. Haluaisin rehellisen vastauksen 300M:stä. Laitoin nettiautoon hakukoneen joka on ollut pariviikkoa "pyynnissä". Yllätyksekseni sain vajaassa kahdessa viikossa kymmenkunta myynti-ilmoitusta. Toinen ihmetyksen aihe oli että muutamassa oli jo kone vaihdettu noin 1990-2001 vuosimalleissa ?? Auto kuitenkin kiinnostaisi, onhan se hyvin varusteltu Linkun tapaan. Hinnat ovat kohtuulliset enkä eläkeläisenä ole valmis satsaamaan harrasteautoon kovin paljon ja kilometrejäkin kertyy vuosittain vähän varsinaisen käyttöauton vuoksi.
Voisiko joku jäsenistä auttaa saamaan teille uuden jäsenen ?
300 M
-
- Tietäjä
- Viestit: 62
- Liittynyt: To Tammi 22, 2015 9:56 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: 300M
- Vuosimalli: 1999
- Iskutilavuus: 2.7 V6
#2
300M:n omistaja ilmoittautuu!
300M:t on hyviä autoja, mutta niissäkin on tyyppivikansa.
Koneita on kaksi, 203-heppainen 2.7 (itsellä) ja 254-heppainen 3.5, V6 molemmat. Vuosimalleja on 1999-2004.
2.7:ssa (ketjukone) on koneen"sisäinen" vesipumppu, joka on syytä vaihtaa ja samalla pitää vaihtaa ketju ja kiristin.
Jos tätä ei tee, koneessa saattaa mennä vedet öljyn sekaan ja pam. Jos vaihtaa vesipumpun, näillähän ajaa varmasti +300 tkm.
Tästä löytyy infoa esim. 300-palstalta täällä. Huohotusventtiilikin kannattaa vaihtaa vaikka kerran vuodessa.
3.5:ssa on kiertokangen laakeri(?)ongelma, joka saattaa tapahtua, vaikka autosta olisi pidetty huolta niin kuin kuuluukin. Syy on toistaiseksi kai tuntematon.
Itse veikkaan, että koneen vääntömomentti 340 Nm on ajan mittaan liikaa laakereille? Enemmän tosiaan näkee näitä, joihin ne motit on vaihdettu.
Sopii mainiosti sekä talvi- että kesäkäyttöön, talvella tulee lämmintä ja kesällä tulee viileää.
Laita kysymyksiä tulemaan, jotain jäi varmasti sanomatta!
Tämmösenkin olen koonnut: topic750.html
300M:t on hyviä autoja, mutta niissäkin on tyyppivikansa.
Koneita on kaksi, 203-heppainen 2.7 (itsellä) ja 254-heppainen 3.5, V6 molemmat. Vuosimalleja on 1999-2004.
2.7:ssa (ketjukone) on koneen"sisäinen" vesipumppu, joka on syytä vaihtaa ja samalla pitää vaihtaa ketju ja kiristin.
Jos tätä ei tee, koneessa saattaa mennä vedet öljyn sekaan ja pam. Jos vaihtaa vesipumpun, näillähän ajaa varmasti +300 tkm.
Tästä löytyy infoa esim. 300-palstalta täällä. Huohotusventtiilikin kannattaa vaihtaa vaikka kerran vuodessa.
3.5:ssa on kiertokangen laakeri(?)ongelma, joka saattaa tapahtua, vaikka autosta olisi pidetty huolta niin kuin kuuluukin. Syy on toistaiseksi kai tuntematon.
Itse veikkaan, että koneen vääntömomentti 340 Nm on ajan mittaan liikaa laakereille? Enemmän tosiaan näkee näitä, joihin ne motit on vaihdettu.
Sopii mainiosti sekä talvi- että kesäkäyttöön, talvella tulee lämmintä ja kesällä tulee viileää.
Laita kysymyksiä tulemaan, jotain jäi varmasti sanomatta!
Tämmösenkin olen koonnut: topic750.html
ex. 1999 300M 2.7 V6
#3
3.5 auto kiinnostaa edelleen. Mutta miten tuohon moottorin kestävyyteen olisi suhtauduttava ? Minkälaisella huollolla laakerit saisi pysymään kunnossa. Voisitteko ystävällisesti kertoa rehellisesti. Ettei Chyrslerin hankinta "tyssää" tähän.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#4
ostat mieleisen yksilön ja pidät sitä rakkudella.
Täältä netistä jos lukee tarinoita niin ei mikään auto kestä, niin kuin ei kestäkkään
Täältä netistä jos lukee tarinoita niin ei mikään auto kestä, niin kuin ei kestäkkään
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija