automaattiöljyn määrä

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
caveman
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: La Joulu 10, 2016 5:13 pm

#1

Viesti Kirjoittaja caveman »

moi!! uusi palstalainen täällä vaan kummittelee.hankin eilen voyagerin 3,3 vm 2007 ja tänään vaihdoin siihen loota öljyt mutta öljypinnan tarkistus on pirun hankalaa kun tikusta ei ota pirukaan selvää :evil: vaihdoin siis öljyt+suodattimen ja öljy on merkkiä gulf joka täyttää +3 ja +4 vaatimukset tämä ok?? laitoin laatikkoon öljyä 3,8lit eli ylitäytön vaaraa ei ilmeisestikkään ole mutta ihmetyttää kun toiset on saanu plotattua sinne 5lit tai jopa yli? ei nää nyt NIIN yksilöitä voi olla mutta mitä sanoo raati ollaanko tuolla 3,8 lit täytöllä vielä tai jo turvallisella alueella..kaikki mittaus metodit ymym on hanskassa mutta tikun lukeminen on jotenkin ylivoimaisen hankalaa.vaihteisto toimi koeajolla hyvin että siinä puolessa ei ollut mitään vanha öljy oli kirkasta ja öljypohja puhdas magneettia myöten.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Öljymäärään vaikuttaa jonkin verran se, kuinka kauan auto on seisonut, eli kuinka kauan öljy on saanut valua viimeisen käytön jäkeen. Mittatikun lukeminen on joskus todella hankalaa, mutta siihen ei ole vaihtoehtoa, pitää vain puhtaalla tikulla riittävä monta kertaa, että saa luotettavan tason.
Jos olet vaihtanut nuo öljyt melko pian pysäytyksen jälkeen, niinkuin on todennäköistä, tuo 3,8 L on varmaan hyvin lähellä oikeaa pinnan korkeutta ja sama joka on 41TE-vaihteiston vaihtomäärä.
Itse mittaan pois otetun öljyn määrän ja laitan saman verran takaisin ja vasta sitten lähden tekemään "hienosäätöä", mutta minun autoni on saattanut seisoa monta vuorokautta ennen vaihtoa.
Autoosi on ilmeisesti lähiaikoina vaihdettu öljy, sillä muuten öljypohjassa olisi sitä mustaa lietettä ohut kerros.
caveman
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: La Joulu 10, 2016 5:13 pm

#3

Viesti Kirjoittaja caveman »

autoon oli vaihdettu öljy+suodatin aika tarkkaan 2v sitten.pumppasin vanhan öljyn pois tikunreijästä ja sieltä tuli 3,8lit ja kun irrotin öljypohjan siellä 0li pikkuliru jota en mitannu samoin kun poistin suodattimen sieltä lörähti jonkun verran..ongelma on etten kattonu tikkua ennen kun aloitin vaihtotyön joten en tiedä oliko pinta lähellä ylä tai alarajaa..öljynvaihdon aloitin noin 30min ajon jälkeen.Mutta mittaillaan ja tuskaillaan :shock: paljonko on muuten deseinä tuo tikun ylä/alarajan väli??
Leppälän Manu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 25, 2015 2:28 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2007
Iskutilavuus: 2,8

#4

Viesti Kirjoittaja Leppälän Manu »

Todennäköisesti tuo Gulf on ihan kelpo öljyä. Mutta Chryslerin luokitus tulisi purkista löytyä. Itse olen käyttänyt vuosien varrella vain Motonetin MAG 1:stä.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590204/ ... ATF4-0946L

Ja muistaakseni vain kerran olen saanut normi öljynvaihdossa melkein 4,5 litraa menemään. En muista miksi.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Tuskin siellä ylitäyttöä on, jos ei aikaisemmin mitään ongelmaa ollut. Öljyn pinta pitäisi mitata myös auto norm. käyntilämpöisenä, eli vähintään näillä keleillä 30-40 km ajoa.
caveman
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: La Joulu 10, 2016 5:13 pm

#6

Viesti Kirjoittaja caveman »

Mittailtu on ja ei tullu tolkkua,nyt ollaan taas siinä 3,8lit tilanteessa+siinä classisessa tilanteessa että tuli ostettua 2 sysleriä kerralla eka ja vika..en ihmettele yhtään että on laatikoita paukkunu jos pinnan tarkistus on noinkin hankalaa.tulkinta olis että pinta olis noin 3mm kylmän ylärajan yläpuolella mutta imin 2dl pois niin näytti samaa sitten lisäsin 4dl ja ei mitään järkevää joten imasin 2dl pois ja nostin kädet pystyyn.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#7

Viesti Kirjoittaja masiina »

tuli ostettua 2 sysleriä kerralla eka ja vika..

suosittelen seuraavaksi autoksi vaikkapa jotain vag-konsernin autoa.mielellään esim.1.8turbo konetta,ja dsg-vaihteistoa :lol: tai vaikkapa rellu!
itse olin samassa tilanteessa käppärin kanssa kunnes linkut selvisi syypääksi.itse olen tilanteessa jossa oikeasti tarvitsen tila-autoa,ja mikään muu merkki ei
tule kysymykseen(ranskikset,vagit yms.)sillä tuo tila-auto nimike on harhaanjohtava noissa.sinuna ajaisin auton johonkin ammattitaitoiseen öljynvaihto firman pihaan,eivät ota taatusti euroakaan tarkistuksesta.....
caveman
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: La Joulu 10, 2016 5:13 pm

#8

Viesti Kirjoittaja caveman »

Ranskikset ymmärrän jopa minä kiertää kaukaa..edellinen auto OLI vag..siitä meni moniurahihnan kiristimestä laaakeri ja moniurahihna tippu kihnuuttamoon vasten muovista jakopään koppaa ja söi itsensä siitä läpi sorvaten kumislaissia jakopäähän ja loppu on historiaa.aattelin josko voikkarin kanssa mentäis vuosia mu alku on ainakin osoittautunu nihkeeksi..mu,t täytyy käydä jossain pajalla jos sinne asti pääsee.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#9

Viesti Kirjoittaja masiina »

muistithan kun ajoit lootan lämpimäksi niin paikoillaan vielä käydä vaihteet läpi ennen tarkistusta?
osaako joku kertoa onko sillä väliä mitenpäin tikkua käyttää lootassa,mulla ainakin lukee joatin siinä kahvassa ja pidän sitä aina teksti keulaan päin?!
caveman
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: La Joulu 10, 2016 5:13 pm

#10

Viesti Kirjoittaja caveman »

öljy oli testiajon jälkeen melko viileetä kyllä ja ajoin noin 20km maantiellä ja kävin vaihteet läpi ennen mittausta.täytyy huomenna ajaa pitempi lenkki vaikka tuo yllä mainittu 30-40km.ajoviima maantiellä varmaan jäähdyttää tehokkaasti lootaa? ja on siinä öljynjäähdyttäjässä varmaan termari??
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa