Tässä jonkinlainen ohje. Kunnollista en saa tehtyä kun olisi pitänyt asennusvaiheessa ottaa kuvia. Homma ei ole kuitenkaan hankala jos vain vähän edes ymmärtää klemmareiden ja kiintoavaimien päälle.
Tässä meidän neonin öljynjäähdytin. Se on asennettu pystyyn ettei jäisi tarpeettomasti ilmataskuja tms. Tuskin haittaa vaikka laittaisi vaakaan. Oli vain tuollainen ajatus silloin joskus. Öljyjäähdytin on kiinni vain yläpäästä. Alas laitoin syylärin ja öjlynjäähdyttimen väliin pienen palan solukumia(oli näköjään vähän lähtenyt liikkeelle...). Ei pääse hakkaamaan toisiinsa reikiä. Kennon koko n.120x200.
Liittimet ostin paikallisesta autovaraosaliikkeestä. Kuuluu IKH-ketjuun. Kennon lähtö oli 12mm. Vaihdelaatikosta lähtee 10mm letkuilla. Homma hoitui sillä että kennosta lähtee hetken matkaa 12mm letkulla joka muuttuu puolessa välin muunnospaloilla 12mm --> 10mm. Siitä sitten jatkuu 10mm letkulla laatikolle. Klemmarit voivat olla ihan tuollaisia perinteisiä kunhan ei osta mitään halpoja kiinalaisia. Niillä kun ei tee yhtään mitään. Klemmareita meni 8kpl. Öljynjäähdyttimeen 12mm lähtöjä 2kpl. Supistusnippoja 2kpl. 12mm letkua puoli metriä ja 10m letkua metrin pätkä. Eipä lopu kesken.
Vanhat letkut otin irti vaihdelaatikosta ja tulppasin. Ne voisi jollain putkenpätkällä vaikka yhdistää jos haluaa. Irralleen en jättäisi ettei pääse nesteet pihalle jos syyläri pettää.
Ilmansuodatinkotelo kannattaa ottaa pois ennen asennusta. Kennon saa puskurin taakse irroittamalla maskin. Kennon saa kiinni rakennuskulmalla tms.
Jos oikein ajattelee olevansa erilainen tai rohkea niin voihan kennon laittaa näin aistikkaasti...
Automaattilaatikon öljynjäähdytin
#2
Näyttää ihan tehdasasennukselta.
Laittasin vielä termostaatin väliin, sellasia myydään kyseiseen käyttöön. Öljy virtaa kylmänä lyhintä reittiä eli palaa termostaatilta takasin päin, sitten kun öljy kuumenee tietyn rajan yli termostaatti sulkee lyhimmän reitin kanavan ja ohjaa kuuman öljyn jäähylle. Tämmönen malli päästää siis öljyn läpi jompaakumpaa reittiä vaikka menisikin jumiin. Mulla on 2 pyöräisessä sellainen öljynkierrossa, muistaakseni sille luvattiin 20-30 000 avautumiskertaa.
Laittasin vielä termostaatin väliin, sellasia myydään kyseiseen käyttöön. Öljy virtaa kylmänä lyhintä reittiä eli palaa termostaatilta takasin päin, sitten kun öljy kuumenee tietyn rajan yli termostaatti sulkee lyhimmän reitin kanavan ja ohjaa kuuman öljyn jäähylle. Tämmönen malli päästää siis öljyn läpi jompaakumpaa reittiä vaikka menisikin jumiin. Mulla on 2 pyöräisessä sellainen öljynkierrossa, muistaakseni sille luvattiin 20-30 000 avautumiskertaa.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#4
Vuppe kirjoitti:Näyttää ihan tehdasasennukselta.
Laittasin vielä termostaatin väliin, sellasia myydään kyseiseen käyttöön. Öljy virtaa kylmänä lyhintä reittiä eli palaa termostaatilta takasin päin, sitten kun öljy kuumenee tietyn rajan yli termostaatti sulkee lyhimmän reitin kanavan ja ohjaa kuuman öljyn jäähylle. Tämmönen malli päästää siis öljyn läpi jompaakumpaa reittiä vaikka menisikin jumiin. Mulla on 2 pyöräisessä sellainen öljynkierrossa, muistaakseni sille luvattiin 20-30 000 avautumiskertaa.
Täämähän pitäisi löytyä laatikosta jos ei joku ole joskus pois ottanut..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija