3.3 -97 Grand Voyager sammuu

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
TimoLeppämäki
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2017 9:09 pm

#1

Viesti Kirjoittaja TimoLeppämäki »

270 tuhatta ajettu auto toiminut moitteettomasti tähän asti, mutta nyt sammui ajossa vartin ajon jälkeen ihan yht´äkkiä. Sähkölaitteet jäi päälle ja startti pyöritti, mutta moottori ei syttynyt. Heiluttelin akkua ja näkyviä piuhoja ja starttasikin viiden minuutin päästä moitteettomasti. Kaikki toimi hienosti ajossa, kunnes taas n. vartin päästä sammui. Odotin viisi minuuttia ja lähti hyvin käyntiin.
Tätä nyt tehnyt säännöllisesti, Eli noin viidentoista minuutin ajon jälkeen sammuu ja lähtee käyntiin kun vähän jäähtyy.
Laturi lataa hyvin. Akussa virtaa. Bensaa on.
Kun sammui konepellin ollessa auki pihalla koekäytössä, niin oikealla olevasta releboksista kuului raksutusta. Tai sitten siitä oikealla olevasta mustasta laatikosta, mikä lie?
Olisiko vinkkejä mikä vikana, kun juuri sain katsastettuakin vuodeksi eteenpäin...
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#2

Viesti Kirjoittaja masiina »

bensapumpun rele?mulla aikanaan 940 volvo teki samaa.niissä tyyppivika pumpun rele.
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#3

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

Mulla vähän samanlaisia oireita mutta sammuu vaan kerran ja jonkajälkeen lähtee samantien käyntiin ja toimii loppupäivän moitteettomasti.
ja tosiaan tekee sen sammumisen noin 7 km päästä aikaa menee noin 12min-15min
ja ei väliä vaikka auto käy parkissa vaikka puoltuntia silti tekee sen yhden kerran päivässä
mitä ite oon selvittäny ni liittyy jotenkin matkaan ei aikaan ainakin mulla
itellä yhden kerran kaupan pihassa meni ajonesto päälle ja nyrkillä mittaristoon ja käyntiin jonka jälkeen juotin mittariston mutta veikkaa että on vieläkin kylmäjuotos jossain siellä mutta ajonesto lopetti temppuilun siihen

onko sulla mittaristo juotettu uusiks ?
TimoLeppämäki
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2017 9:09 pm

#4

Viesti Kirjoittaja TimoLeppämäki »

Kokeilin nyrkkiä mittariston päälle, mutta ei toivottavaa vaikutusta. Toki vois irrottaa mittariston ja tarkastaa juotokset. Tuo rele on kyl aluks helpompi testaa..
mahimahi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Syys 30, 2014 2:17 pm
Malli: PT
Iskutilavuus: 2.4

#5

Viesti Kirjoittaja mahimahi »

Omassa autossani oli sytytystulpat tiensä päässä. Ei tosin meinannut lähteä käymään millään sammuttuaan. Auto on flexfuel ja etanolilla ajelen. Saabistien kertomusten mukaan etanolin käyttö vaikuttaa tulppien kestoon.
juss
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Marras 24, 2014 3:47 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8

#6

Viesti Kirjoittaja juss »

Ajonesto ei estä käynnistystä eli mootori käynnisty normaalisti ja sammu vähän ajan päästä.
Jos mootori ei käynnisty on aivan turha hakata mittaristoa...
3.8 T&C Stow'n Go
ex 3.3 LE MS Design
Cirrus97
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 31
Liittynyt: To Syys 25, 2014 8:33 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Cirrus97 »

villi arvaus nokka/kampiakselin asento tunnistin.
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#8

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

egr venttiili vaihtoon.
hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#9

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

hevy84
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 130
Liittynyt: Ke Helmi 08, 2017 1:14 pm

#10

Viesti Kirjoittaja hevy84 »

onkos tullut muutoksia?
ite tein venttiilikoppien tiivisteiden vaihdon ja samalla putsasin egr sun muut
kolme päivää toimi hienosti jonka jälkeen taas smalla tavalla sammui.
nyt olen aika varva jmsiitä että joku johdoista on ottanut osumaa.
joten kun saan johtoa hommattua montaa eriväriä teen johto sarjat uusiks
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa