Joku syö akun tyhjäks.

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#11

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Ota 'A/C COMPRESSOR CLUTCH RELAY" irti. Silloin virta pitäisi pudota saman verran, kuin silloin
kun irrotit sulakkeen. Jos rele napsahtaa, kun laitat takaisin, ohjaa PCM (ECM) relettä, vaikkei
pitäisi. Jos taas rele ei napsahda, saattaa rele olla vaihtokunnossa. Joko koskettimet palaneet
kiinni tai rele niin magnetoitunut, ettei päästä, vaikka kelan syöttö katkeaa.
Jokke68
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 10:51 am

#12

Viesti Kirjoittaja Jokke68 »

Otin ton A/C COMPRESSOR CLUTCH RELAY irti, en nyt mitannut kulutusta mutta kyllä se napsahtaa takaisin laitettaessa.
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#13

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Rele siis saa ohjauksen vaikka ei pitäisi. Alla on kytkentäkaavio. Pitäisi mitata mistä ohjaus
tulee. Epäilen että ECM ohjaa, eli antaa releelle miinuksen. Olet varmaan akun kaapelin
pitänyt irti sen vartin verran, että modulit resetoituvat?

Voit myös tarkastaa plus puolen irrottamalla ECM/PCM RELAY:n. Jos se naksahtaa irrotettaessa ja
kiinnitettäessä, sen ohjaus ei ole kunnossa ja sitäkin ohjaa ECM. Onhan virtalukko varmasti OK?

Kuva
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#14

Viesti Kirjoittaja mahil »

Jos tuota kaaviota katsoo niin, koska jos ecm antaa luvan että ilmastoinnin rele saa olla päällä tällöin tällä logiikalla myös radiot ja kaikki muukin joka on yhteydessä ecm saa olla päällä.
Itse lähtisin tarkistamaan onko rele kunnossa katsomalla esim yleistesterillä tuleeko releeseen ohjaus vai onko rele sökö. Pinnit joihin ohjaus tulee on 85 ja 86. Pitäisi näkyä siinä pohjassa.
Jos virta tulee ohjauksen puolelle lähtisin selvittämään johtuuko tämä esim ecm:stä. Yksi helppo muttei varma testi on ottaa ecm sulake irti. Jos tämänkin jälkeen tulee ohjaus voisin veikata johto vikaa tai ipm vikaa. johtovika on varmaan helpoin kaivaa esille eli oskin.ru ja sieltä piiri kaavio esille josta selviää missä kulkee mikäki piuha ja mittailemaan mikä piuha on maissa. Kallein vika on jos IPM:ssä on jotain hämminkiä koska ne ovat yleensä aika kalliita joskin jenkki korjauksia katsottuani aika yleisesti rikki ja ongelmat ovat juuri sinun tapaisiasi.
Niin ja auto kannattaa pitää siinä tilassa kuin se olisi parkissa eli avaimet pois virtalukosta ja ovet lukossa.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#15

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Jokke68 kirjoitti:Otin ton A/C COMPRESSOR CLUTCH RELAY irti, en nyt mitannut kulutusta mutta kyllä se napsahtaa
mahil kirjoitti:Itse lähtisin tarkistamaan onko rele kunnossa katsomalla esim yleistesterillä tuleeko releeseen ohjaus vai onko rele sökö.
Sanoisin ilman mittauksiakin että A/C COMPRESSOR CLUTCH RELAY on kunnossa. Rele tuskin
vikaantuu koskaan niin, että sen vetäminen kuuluu napsahtamisena, mutta koskettimet olisivat
kuitenkin kokoajan kiinni. ECM/PCM RELAY kannattaisi myös testata tavalla tai toisella, koska
ECM:n ohjaus kuuluukin varmaankin olla alhaalla, kun virrat ovat pois, mutta silloin myös
ECM/PCM RELAY pitäisi olla päästäneenä, eikä A/C COMPRESSOR CLUTCH RELAY pitäisi saada
"plussaa". Toki yleismittari on aina varmin tapa todeta.
mahil kirjoitti:Jos tuota kaaviota katsoo niin, koska jos ecm antaa luvan että ilmastoinnin rele
saa olla päällä tällöin tällä logiikalla myös radiot ja kaikki muukin joka on yhteydessä ecm saa
olla päällä.
En vetäisi niin suoraviivaista johtopäätöstä, että jos ECM ohjaisikin virheellisesti yhtä laitetta,
virheellinen ohjaus olisi myös muissa laitteissa. Esim radio saa syöttönsä ACCESSORY RELAY:n
kautta. Toki muitakin virhetoimintoja voi olla, mutta ei välttämättä.
mahil kirjoitti:...voisin veikata johto vikaa...
Johdinvioista on tosiaan kirjoiteltu yllättävän paljon, joten ääni tälle alueelle. Vikoja on löytynyt
mm IPM:n alapuolisista johdotuksista, eli juuri sen "purkin" alta, missä konehuoneen releet ja
sulakkeet ovat.
mahil kirjoitti:...voisin veikata ipm vikaa...jenkki korjauksia katsottuani aika yleisesti rikki ja ongelmat ovat juuri sinun tapaisiasi.
Jos jenkkilän pojjaat ovat joutuneet usein IPM:ää korjaamaan, sen vikamahdollisuus on todellakin
hyvä pitää mielessä.
Jokke68
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 10:51 am

#16

Viesti Kirjoittaja Jokke68 »

Mikä on tuo 15A IOD sulake? Sen verran kerkesin tänään ton kanssa renaan että sen kun otin irti niin virran kulutus putos noin 0,5. Sulakkeen ollessa kiinni kulutus olikin jo yli 8. Ei tuntunu haittaavan mitään vaikka otin ton sulakkeen pois. En ainakaan heti huomannu mitään mikä ei toimi.
jak900
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 194
Liittynyt: Pe Loka 30, 2015 5:59 pm

#17

Viesti Kirjoittaja jak900 »

Jokke68
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 10:51 am

#18

Viesti Kirjoittaja Jokke68 »

Jokke68 kirjoitti:Mikä on tuo 15A IOD sulake? Sen verran kerkesin tänään ton kanssa renaan että sen kun otin irti niin virran kulutus putos noin 0,5. Sulakkeen ollessa kiinni kulutus olikin jo yli 8. Ei tuntunu haittaavan mitään vaikka otin ton sulakkeen pois. En ainakaan heti huomannu mitään mikä ei toimi.
No nyt huomasin et keskuslukko ei toimi ja poppikone on mykkä :( mut akussa sentään riitti potkua käynnistykseen :D
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#19

Viesti Kirjoittaja mahil »

jak900 kirjoitti:Tuolta kannattaa lukea:
http://forum.chryslerminivan.net/showth ... 096?page=1
Jos päätät alkaa aukomaan boksia ja löydät vihreätä korroosioita niin kannattaa pitää mielessä että vaikka korjaat korroosion pois niin se saattaa olla jossain muualla jo tekemässä ongelmia boksissa. Kannattaa kysellä romiskalta boksia joka on paremmassa kunnossa tai etsiä netistä käytettyä.
Katselu ja etsiskely kannattaa ulottaa Suomenrajojen ulkopuolelle asti, koska Suomessa joidenkin osien hinnat ovat aika korkealla niiden vähyyden takia.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
mahil
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Loka 21, 2014 6:31 pm
Merkki: wolkkari
Malli: golf
Vuosimalli: 2013
Iskutilavuus: 2.0

#20

Viesti Kirjoittaja mahil »

Tappeli itse useaan kertaan kyseisen vihreän tappajan kanssa ensimmäisen Chrylslerin kanssa joka oli 2,5 CRD 2002 vuosimallia. Ensimmäisen kerran törmäsin syöpymiin 2014 ja ne löytyivät maa piuhojen runkoon menevässä liitoksesta. Tästä puolivuotta savusi hehkun kaapelit ja mittarini tuli täyteen vuoden päästä ensimmäisestä sähkö ongelmasta kun autosta katosi nopeusmittari, flekti jäi päälle, radio ei toiminut ja ... Viimeisin vika löytyi johto nipusta johon korroosio oli iskenyt. Muuten auto toimi sähköjen osalta ongelmitta mutta kun ongelmat alkoivat ne etenivät nopeasti konehuoneessa joka paikkaan.
wag golf
ex. Chrysler Voyager 2007 2.8CRD 220tkm
ex. Dodge Journey 2010 2,0CRD DCT 86tkm
ex. Chrysler Voyager 2002 2,5CRD 438tkm
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa