Vojakkeri vm.05. Sammuu toisinaan kiihdyttäessä ja lähtee käyntiiin tuon jälkeen normaalisti. Onko tullut vastaavaa eteen? Suuttimet tarkistettu ja ne ainakin kunnossa. Ei anna vikakoodia.
Ongelmana myös täristäminen n. 60 vauhdissa ja 1500 kierroksilla.
Sammuilee ja täristää
#4
Itsellä 06 2.8 crd ja orastavasti samoja ongelmia.
Tärinä tuossa nopeudessa johtuu todennäköisesti turbiininlukon huonosta toiminnasta. Öljyjen vaihto voi auttaa asiaan ainakin alkuun. Näyttäisi olevan tyyppivika näissä laatikoissa dieselin perässä.
Overdrivelta lainattu turbiininlukon toiminta yleisperiaate:
"Turbiinin sisällä on "kytkinlevy" jolla turbiinipyörä lukitaan mekaaniseen vetoon.Lukkoa ohjataan yleensä sähköisellä solenoidilla joka ohjaa paineen turbiinin sisälle.Solenoidia taas ohjataan venttiilikoneistolla+kaasunasennon tunnistimilla + vuosimallista riippuen ecm:llä.Jos muuta ohjausta ei ole voidaan laittaa myös napilla toimimaan.Noin pääpiirteissään,eroja merkkien/mallien suhteen varmasti on."
Sitä en tiedä mikä sieltä on hajoamassa tai mistä tärinä varsinaisesti johtuu. Siihen kaipaan itsekkin vastausta.
Sammuminen voi johtua commonrail paineventtiilistä, päästää paineen putoamaan liian alas. Tai voi johtua jostain muustakin. Tämä on siis puhdas arvaus.
Mutta linkki osaan, joka ehkä kannattaa puhdistaa, ainakin alkuun: http://www.ebay.ie/itm/CHRYSLER-VOYAGER ... SwUKxYeO1v
-Kimmo
Tärinä tuossa nopeudessa johtuu todennäköisesti turbiininlukon huonosta toiminnasta. Öljyjen vaihto voi auttaa asiaan ainakin alkuun. Näyttäisi olevan tyyppivika näissä laatikoissa dieselin perässä.
Overdrivelta lainattu turbiininlukon toiminta yleisperiaate:
"Turbiinin sisällä on "kytkinlevy" jolla turbiinipyörä lukitaan mekaaniseen vetoon.Lukkoa ohjataan yleensä sähköisellä solenoidilla joka ohjaa paineen turbiinin sisälle.Solenoidia taas ohjataan venttiilikoneistolla+kaasunasennon tunnistimilla + vuosimallista riippuen ecm:llä.Jos muuta ohjausta ei ole voidaan laittaa myös napilla toimimaan.Noin pääpiirteissään,eroja merkkien/mallien suhteen varmasti on."
Sitä en tiedä mikä sieltä on hajoamassa tai mistä tärinä varsinaisesti johtuu. Siihen kaipaan itsekkin vastausta.
Sammuminen voi johtua commonrail paineventtiilistä, päästää paineen putoamaan liian alas. Tai voi johtua jostain muustakin. Tämä on siis puhdas arvaus.
Mutta linkki osaan, joka ehkä kannattaa puhdistaa, ainakin alkuun: http://www.ebay.ie/itm/CHRYSLER-VOYAGER ... SwUKxYeO1v
-Kimmo
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 0 vierailijaa