Öljyn merkkivalo vilkkuu

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
vootilaane
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 11:05 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 2,7 V6
Varustetaso: Luxury

#1

Viesti Kirjoittaja vootilaane »

Jaahas tehdäänpäs välillä konehuoneeseen jottain. :( eli lämpimänä tyhjäkäynnillä rupes öljyn merkkivalo Vilkkumaan himmeästi. Mistähän kannattais aloittaa? Öljynpaine anturista, öljypumpusta vai olisko muita vaihtoehtoja? Anturi USA - parts:ilta 23e ja öljypumppu 207e. :(

Öljyt( 0w-30 ) ja muut vaihettu 1tkm sitten. Nii ei niissä pitäs mitää olla
Chrysler Sebring LX 2,7 V6 vm. 2002 (isännän)
Chrysler voyager LX 3.3 V6 vm. 2007 (emännän)
Chrysler Neon 2,0 Vm. 2001 (ex)
Chrysler Grand Voyager LX 3,3 V6 vm.1996 (EX)
cdv70
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 64
Liittynyt: Su Loka 12, 2014 9:51 pm

#2

Viesti Kirjoittaja cdv70 »

Edellisessä Sebrigissä 01 2,7 ilmeni samaa. Tuli anturin vaihdolla kuntoon. Tuolloin vuonna 2008 osa maksoi Sveitsin portin autossa 40€ ja työstä veloittivat 60€. Öljynä oli 5w-50 Mobil . Silloin oli rally formula nyttemmin nimi on peak jotain..... Samaa öljyä käytän nykyisessä Sebringissä.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#3

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Pari kertaa ilmennyt omassa Sebringissä tänä kesänä vastaavaa. Yhteisenä tekijänä on ollut kuuma päivä ja kaupunkiajoa, jonka jälkeen parkkiin laittaessa öljynpaineen merkkivalo on vilkkunut. Kaasua antaessa valo sammuu. Voisiko kyseessä olla liian lirut öljyt kuumana eikä anturi, kun ilmenee vain lämpimällä? Kun auto on sammuksissa hetken ja öljyt jäähtyy ei valokaan enää syty.

Huoltokirjan mukaan koneessa on käytetty aiemmin 5W-40 öljyä, nyt sisällä 5W-30 öljyt. Tosin tätä edelliset oli myös Gulfin 5W-30, eikä ollut vastaavaa. Nyt sisällä jotain Motonetin halpis Motox 5W-30 öljyä. Onkohan noissa öljyissä myös niin suuria laadullisia eroja mikä voisi tuon aiheuttaa?
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
rantpe
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 383
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2016 5:37 pm

#4

Viesti Kirjoittaja rantpe »

300M 2,7l EER öljyn laatu API on SN . 5W-40.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#5

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Jep. Täytyy palata alkutöikseen seuraavassa öljynvaihdossa tuohon 5W-40 viskositeettiin, jos ei pahemmin ala oireilemaan. Näkee sitten onko sillä vaikutusta asiaan ennen kuin alkaa tutkia tarkemmin.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#6

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Päivitystä tähän omaan öljynvalon vilkkumiseen. Googlailin enemmän tästä ongelmasta, ja anturin vuotaminen tuntuu olevan tyyppivika Chryslerin 2,7 litraisissa. Tilasin Rockautosta uuden anturin. Osalla hintaa 8 € ja postit kympin. Heti vaihtotyötä aloittaessani huomasin, että vanha anturi oli vuotanut öljyä. Nyt on anturi vaihdettu ja äsken tulin reissulta missä tuli ajettua paljon kaupunkiajoa, eli öljyt varmaan lämpimät. Nyt ei valo enää vilkkunut, joten jospa se tuolla tokeni.

Mutta olipahan työläs homma, vaikka alakautta sen vaihdoin. Ei muuten, mutta työkalujen mahduttaminen tuonne oli melkoista showta kun on sangen ahtaat paikat. Räikällinen lenkkiavain lämpökilven irrottamiseen ois ollu kova sana, mutta eipä löytynyt sellaista pakista.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#7

Viesti Kirjoittaja Coco »

Trasseli wrote:
Päivitystä tähän omaan öljynvalon vilkkumiseen. Googlailin enemmän tästä ongelmasta, ja anturin vuotaminen tuntuu olevan tyyppivika Chryslerin 2,7 litraisissa. Tilasin Rockautosta uuden anturin. Osalla hintaa 8 € ja postit kympin. Heti vaihtotyötä aloittaessani huomasin, että vanha anturi oli vuotanut öljyä. Nyt on anturi vaihdettu ja äsken tulin reissulta missä tuli ajettua paljon kaupunkiajoa, eli öljyt varmaan lämpimät. Nyt ei valo enää vilkkunut, joten jospa se tuolla tokeni.
Mutta olipahan työläs homma, vaikka alakautta sen vaihdoin. Ei muuten, mutta työkalujen mahduttaminen tuonne oli melkoista showta kun on sangen ahtaat paikat. Räikällinen lenkkiavain lämpökilven irrottamiseen ois ollu kova sana, mutta eipä löytynyt sellaista pakista.
Stratukseen (2,5V6) vaihdoin aikanaan öljynpaineanturin ihan ulko-olosuhteissa. Ei se ollut kuitenkaan aivan yksinkertaisin työnäyte. Näitä autoja ei ole ilmeisestikään tehty huollettaviksi millään lailla, sillä joka ikisen kikaleen vaihtaminen vaatii aivan helvetillisen määrän purkamista, tai sitten yli-inhimillisä venymisiä työkalujen, ja ruumiinosien muodossa...
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#8

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Sama ongelma alkoi öljyä vuotaa öljynpaineanturista.
Uusi tilattu ja vanhan poistaminen onkin aika työläs sen lämpösuojan takia.
3 pulttia oli ainakin itsellä liimaalla kiinni...
Helpommalla pääsee kun ottaisi vetoakselin pois,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,näkee että ollut AATUN pojat suunnittelemassa.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#9

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Jotain ruuvilukitteen tapaista noissa lämpökilven pulteissa tosiaan oli. Ei liikkunut sormilla pyörittämällä lainkaan, vaan lenkkiavaimella ja eri mittaisilla jatkovarsilla ja räikällä piti nysvätä loppuun asti, ja sama homma kasatessa. Tuossa olis ollut se 15mm räikällinen lenkkiavain tarpeen.

Itse anturiin käy sitten 27mm avain. Onneksi löytyi tuollainen lista työkalujen joukosta, saattaa kyllä lähteä tarpeeksi isolla jakoavaimellakin tai sitten riittävän syvällä 27mm hylsyllä.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Aapeli1
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Loka 17, 2014 3:33 pm
Merkki: CHRYSLER
Malli: 300M
Iskutilavuus: 3.5 V6

#10

Viesti Kirjoittaja Aapeli1 »

Nyt vaihdettu ja 5h meni!!
Kannattaa ostaa 15mm räikkälenkki ja vaihtaa suojakannen M10 pulttien tilalle pinnapultit M10 X ~20mm pituus.
Helpottaa jos joutuu vaihteleen.... ja myös ottakaa öljynsuodatin irti helpottaa myös.
Toivottavasti nyt kestää..
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa