Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#81

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

tTossa joitakin viikkoja sitten huomasin sellaisen ominaisuuden autossa ettei vasen
sivuovi (manuaalinen) aukea jos polttoaineen täyttöluukun kansi on auki. AIka luksusta, eh...
marko
Jäsen
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Heinä 26, 2016 9:27 pm

#82

Viesti Kirjoittaja marko »

En huomannut katsoa, minkä vuosimallin kärryyn käsijarrunosia kaipailet, mutta esimerkiksi Rockautosta löytyy omaan 1999 vuosimalliin automattisäätäjät setteinä muutaman euron hinnalla, löytyisikö noista tarvitsemasi. Tokihan noihin tulee toimituskulut ja tullit, mut ei ne paljoa ole tuon hintaisiin tavaroihin.

https://www.rockauto.com/en/catalog/chr ... r+kit,1904
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#83

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Laitoin palat likoamaan Annitroliin. Sai niistä vielä voitelun jälkeen toimivat vaikka toinen ei ruuvipenkissä pikkuvasaralla
napakasti lyömälläkään liikkunut. Liotuksen jälkeen ruiskutin ruosteenpoistoaineella, voitelin ja laitoin paikoilleen. Huomenna uusintakatsastukseen.

Seuraavaksi ilmastoinnin kompressori tarkasteluun. Saattaa olla vain magneettikytkin joka hajonnut.
Viimeksi muokannut I.A.T, To Touko 10, 2018 10:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#84

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Vaihteisto- ja moottoriöljyt suodattimineen taas vaihdettu. 398 000km, nyt ei ole oikein kilometrejä kertynyt.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#85

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Suunnitteilla myös lämmitysjärjestelmän läpihuuhtelu ja putsaus.

Tekisi mieli myös vaihtaa etuosan lattiamatot, siis kaikki. Siellä ei ole saumaa keskiosan ja etuosan välissä, näin olen ollut katsovani. Kaikki siis yhtä isoa mattoa kerroksissa, mutta nyt saattaa semmoinen tulla.Tai sitten vaihdan kaikki. Ehdotuksia hankintoihin? Mallit leikkaukseen saa tietenkin kätevästi vanhoista. MItähän liimaa ettei haise seuraavaa vuotta?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#86

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tänään selvisi katsastuskonttorilla että auto on ajokiellossa! Syy katsastamattomuus vaikka korjausaikaa on vielä ensi viikollakin...
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#87

Viesti Kirjoittaja masiina »

I.A.T kirjoitti: Pe Touko 11, 2018 7:24 pm Tänään selvisi katsastuskonttorilla että auto on ajokiellossa! Syy katsastamattomuus vaikka korjausaikaa on vielä ensi viikollakin...
Kivoja ylläreitä. mä ajelin kakkosautolla tietämättäni että on ajokiellossa. Olin maksanut ajoneuvoveron muutama päivä eräpäivän jälkeen :!: Menee kuulemma automaattisesti ajokieltoon maksamattomien verojen takia :lol: Kotiin tuli ajoneuvovero jossa luki maksettava HETI. Soitin trafiin ja nainen luurin päässä vaan totesi että joo, onhan tuo vero maksettu mutta muutama päivä myöhässä. Sai sieltä sitten auton takaisin käyttöön. Jouduin kummiskin maksamaan jonkun 3.5 euron koron/myöhästymis maksun :lol: kaveria taas kytät seurasi kotipihaan, "katsastamaton" auto. Oli se katsastettu vastikään mutta katsastuskonttori oli unohtanut päivittää sen järjestelmään.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#88

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

MUllahan on kaikki maksettu ajoissa. Syy ajokieltoon on tuntematon. Eikä semmoista pitäisi olla, konttorin mies oli myös sitä mieltä.
Koneet määrää... En viitsi kovin pitkiä äitienpäivä piknik ajeluja suunniyella. Ei huvita montaa kertaa viikonlopussa selitellä poliisiauton penkillä
selvää asiaa. Rekisterikilpiä lukevat kamerat taitaa olla jo aika yleisiä.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#89

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

398 800km mittarissa, nyt ei ole kertynyt kilometrejä,

Ilmastoinnin kompura on tosiaan ollut joskus paremmassa kunnossa. Tai se magneettikytkimen laakeri.
Kuulat vaan putoili kun purin irti.

Kyllä tällä 400 000 rikki ajetaan... (koputtaa puuta).
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#90

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Kohta 407 000 km mittarissa.

Kaikki toimii. Uusi kompressori laitettu paikalleen, mutta huuhtelu ja täyttö pitäisi saada teetettyä.

Viime viikkoina alkanut kuulumaan ylimääräistä ääntä etuvasemmalta. Ensin kuullosti kuin sähkömoottori lähtisi
käyntiin aina kun nopeus saavuttaa yli 40km/h. Kestää sinne 80-100Km/h nopeuksiin. Nyttemmin hieman voimistunut ja ¨syventynyt¨.
Laatikkoa tietenkin aloin pelkäämään kun samoihin aikoihin vähän nikotteli tai siltä se oli tuntuvinaan alas vaihdoissa eräänä päivänä
eräässä hetkessä. Mutta sitten aloin pyörän laakeria miettimään. Ei kuitenkaan tarpeeksi rohiseva ja matala mun mielestäni, ajonopeus nyttemmin vähän muuttaa äänenlaatua. aika vähän kuitenkin, samoiten painon siirto kulmaan. Ja samalla saattaa nopeuskin muuttua moottoriteiden rampeissa.

Nyt parituhatta kilometriä myöhemmin olen päätynyt tulokseen että nämä etupään Continentalit (tai ainakin toinen) vaan alkavat pitämään tuommoista ääntä viime milleillään. Ollaan itse asiassa millin ja allekin päässä siitä renkaaseen tehdystä merkistä. Toisaalta sitten jo aikaisemmin vaihdoin renkaita päittäin, takana ja edessä eri merkkiä, niin en ollut huomaavinani eroa!? Laakerin tuossa olin katsovinani; ei väljää eikä äännellyt muutenkaan. Mutta voihan se olla aivan alussa kuluminen...?

Eiköhän tämäkin selviä kun taidan vielä loppusyksyksi hakea uuden parin eteen. Ei kyllä ollut kummoinenkaan kesto näissä ¨premium¨-Conteissa.
Taka paskat halpikset (auton mukana tulleet) on eläneet kai jo toisen parinsa ulos. Ja mä vaihdan kerran kaudessa päittäinkin... :roll:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 6 vierailijaa