Voyager RG v6 lohkolämmitin
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#1
Tarttis asentaa vastus lohkoon, mutta kumpi puoli olisi parempi? Lohkon etupuoli vai takapuoli?
Etupuolella pakkastulppa on kohtuuhyvin näkyvillä startin vieressä, mutta jos sen tähän asentaa niin vastuksen viistoon lähtevä "pistoke" tulee sen verran lähelle starttia, että startin irroittamisessa saattaa joskus tulla ongelmia? Jos vastuksen kääntää niin, että pistoke lähtee ylöspäin, menee se turhan lähelle pakosarjaa.
Lohkon takapuolella vastuksen voi asentaa niin, että pistokkeella hyvin tilaa ympärillä, mutta vastuksen lyöminen paikalleen saattaa olla tilanpuutteen takia hankalampaa. Vetarin poistamalla asennustilaa saa hieman lisää.
Mihin arvon raadilla on omat vastukset asennettu? Lohkon etu- vai takapuolelle? Ilmeisesti keskimmäisen pakkastulpan paikalle kuitenkin?
Etupuolella pakkastulppa on kohtuuhyvin näkyvillä startin vieressä, mutta jos sen tähän asentaa niin vastuksen viistoon lähtevä "pistoke" tulee sen verran lähelle starttia, että startin irroittamisessa saattaa joskus tulla ongelmia? Jos vastuksen kääntää niin, että pistoke lähtee ylöspäin, menee se turhan lähelle pakosarjaa.
Lohkon takapuolella vastuksen voi asentaa niin, että pistokkeella hyvin tilaa ympärillä, mutta vastuksen lyöminen paikalleen saattaa olla tilanpuutteen takia hankalampaa. Vetarin poistamalla asennustilaa saa hieman lisää.
Mihin arvon raadilla on omat vastukset asennettu? Lohkon etu- vai takapuolelle? Ilmeisesti keskimmäisen pakkastulpan paikalle kuitenkin?
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#2
Eikö kukaan muista, missä oma vastus on?
Näyttää tuo Defan ohje asennuspaikaksi F3, jossa "F" tarkoittaa moottorin takapuolta, mutta onko "3" sitten kolmas tulppa vasemmalta, eli lähinnä vesipumppua oleva?
Näyttää tuo Defan ohje asennuspaikaksi F3, jossa "F" tarkoittaa moottorin takapuolta, mutta onko "3" sitten kolmas tulppa vasemmalta, eli lähinnä vesipumppua oleva?
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#4
Juu, tuon saman bongasinkin. Siinä vaan ei käy ilmi auton vuosimalli, eikä se kummalle puolelle lohkoa vastus asennettiin.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#6
Joo, takapuolelle tuli, mutta kaivoin aluksi väärän tulpan pois. Asennusohjeen "3" ei tarkoita kolmatta tulppaa vasemmalta vaan kolmas tulppa jakopäästä.
Otin vetarin pois, että olisi enemmän tilaa, mutta silti oli melko vaikea saada lyöntivälineitä mahtumaan. Vaihteistoöljyä valui kivasti koko ajan pitkin ja poikin apurungon välityksellä.
Tässä remontissa tuli vaihdettua myös vuotava vesipumppu ja takalämppärinkennolle menevät haperot nesteputket.
Huomena nesteet koneeseen ja sormet ristiin. Kyllä rehellisesti sanottuna ihmettelen, jos ei vuoda mistään
Otin vetarin pois, että olisi enemmän tilaa, mutta silti oli melko vaikea saada lyöntivälineitä mahtumaan. Vaihteistoöljyä valui kivasti koko ajan pitkin ja poikin apurungon välityksellä.
Tässä remontissa tuli vaihdettua myös vuotava vesipumppu ja takalämppärinkennolle menevät haperot nesteputket.
Huomena nesteet koneeseen ja sormet ristiin. Kyllä rehellisesti sanottuna ihmettelen, jos ei vuoda mistään
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
-
- Tietäjä
- Viestit: 66
- Liittynyt: La Maalis 07, 2015 8:17 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2006
- Iskutilavuus: 3.3
#8
No jaa.. Toi Grandi vaan on tila-autona ihan tosi pätevä ja sitä pystyy vielä itse korjaamaankin. Vaimo sillä enimmäkseen ajaa.
Omat päivittäiset ajot hoituu 31-vuotiaalla Alfa 75:llä. Aikaisemmi mulla oli Sebring käyttiksenä ja ostin tämän Alfan kesäautoksi, mutta sillä olikin niin hauska ajella, että myin Sebun ja aloin ajamaan Alfalla ympäri vuoden. Ja noi kaikki listan Alfat ovat siis tälläkin hetkellä mulla.
No, mutta takaisin aiheeseen;
Toden totta vastuksen juureen alkoi muodostua tippaa kun auton laittoi käyntiin. Kokelin vielä kerran naputtaa vastusta paremmin koloon ja kuinka ollakaan, tippaa ei ole enää tullut. No ei sillä vielä ole kunnolla ajettukaan, mitä nyt tallissa lämpimäksi käyttelin. Seuranta jatkuu...
About litran verran valui laatikosta öljyä pois vetarin ollessa irroitettuna. Sinänsä yllättävää, koska kun muutama viikko sitten vaihdoin naputtavan vetarin tähän uuteen, niin öljyä ei montaa tippaa tullut ulos. Silloin auto oli tunkattu vain oikealta puolelta ylös, kun nyt oli molemmat puolet yhtä ylhäällä.
Omat päivittäiset ajot hoituu 31-vuotiaalla Alfa 75:llä. Aikaisemmi mulla oli Sebring käyttiksenä ja ostin tämän Alfan kesäautoksi, mutta sillä olikin niin hauska ajella, että myin Sebun ja aloin ajamaan Alfalla ympäri vuoden. Ja noi kaikki listan Alfat ovat siis tälläkin hetkellä mulla.
No, mutta takaisin aiheeseen;
Toden totta vastuksen juureen alkoi muodostua tippaa kun auton laittoi käyntiin. Kokelin vielä kerran naputtaa vastusta paremmin koloon ja kuinka ollakaan, tippaa ei ole enää tullut. No ei sillä vielä ole kunnolla ajettukaan, mitä nyt tallissa lämpimäksi käyttelin. Seuranta jatkuu...
About litran verran valui laatikosta öljyä pois vetarin ollessa irroitettuna. Sinänsä yllättävää, koska kun muutama viikko sitten vaihdoin naputtavan vetarin tähän uuteen, niin öljyä ei montaa tippaa tullut ulos. Silloin auto oli tunkattu vain oikealta puolelta ylös, kun nyt oli molemmat puolet yhtä ylhäällä.
Grand Voyager RG 3.3 2006 Rhd (ex. Grand Voyager RG 2001, Grand Voyager GS 3.8 AWD, Voyager ES 3.3 AWD, Sebring 2.7)
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Alfa Romeo Giulia Gt
Alfa Romeo Alfetta Gt
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS/Tbo
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa