Grand Voyager tuli taloon, melkein kolme päivää toimi....

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#91

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

No kaikki ei sentään toimi...
Oikean sivuoven lukko ei aukea kaukosäädöstä. Aukaisinkin jo tuossa kesällä
ja totesin moottorin oleven lopussa. En ole vielä ajatellut kiinan tuotetta tilata, huonoja kokemuksia joillakin.
Kestänyt puoli vuotta-vuoden. Tosin laitettavissa vaihtovivun avulla kummallekin puolelle. Isompi kokoinenkin.
Alkuperäinen kanadalainen. Autovahinkokeskuksesta en ole vielä bongannut. Pyytävät muuten joskus törkeitä
hintoja vanhasta, aika huononkin näköisestä kamasta. Tuntuu hinta olevan paremmilla ja huonommilla samoilla
osilla turhan usein liian lähellä toisiaan tai jopa sama.
rane
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 46
Liittynyt: To Kesä 02, 2016 1:14 am
Merkki: Jeep
Malli: Grand Cherokee
Vuosimalli: 1995
Iskutilavuus: 4.0L
Varustetaso: Laredo

#92

Viesti Kirjoittaja rane »

Kiinan "uusi" osa on kestävyydeltään kuin käytetty alkuperäinen, soveltuvuusikin hiinäjähiinä toleranssit isossa maassa isommat....? :?
-Katselisin ensin netti tarjontaa, maassamme on paljon Chryslereitä joista myydään osia.... ;)
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#93

Viesti Kirjoittaja masiina »

pääosin tulee kaikki osat tilattua ulkomailta, mutta jotkut kannattaa kyllä metsästää alkuperäisenä käytettynä, huomannut että nettivaraosasta saa yksityisiltä kyllä halvalla hyviä osia, jos vain löytyy. Tuntuu tosiaan nuo romuttamohinnat olevan välillä ihan naurettavia, ja kun jotkut lähettää vain matkahuollon kautta. Vastikään ostin käytettynä mazdaan virheettömän alkuperäisen ajovaloumpion yksityiseltä 30e sisältäen postit :)
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#94

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

I.A.T kirjoitti: La Loka 06, 2018 7:44 pm

Eiköhän tämäkin selviä kun taidan vielä loppusyksyksi hakea uuden parin eteen. Ei kyllä ollut kummoinenkaan kesto näissä ¨premium¨-Conteissa.
Taka paskat halpikset (auton mukana tulleet) on eläneet kai jo toisen parinsa ulos. Ja mä vaihdan kerran kaudessa päittäinkin... :roll:
Taas ihan puuta heinää...
Alla on ollut Good Year UltraGripit, siis edessä.

Ei lähtenyt ääni uusilla eturenkailla. Siten äänen lähteeksi ei kai jää enää kuin laakeri. Yhtään vastaavaa kuluneen laakerin äänimaailmaa en löydä netistä, mutta taitavat laittaa videota aina kun tapaus on jo hyvinkin edennyt ja selvä.
Kaikki vaihdelaatikoista lähtevät äänet ja ongelmat ovat täysin erillaisia. Kyllä mullakin pienen pieni ¨hmmmm¨ lähtee hetken jos vedättää
alemmilla nopeuksilla ja vaihdot eivät ole aivan yhtä huomaamattomia kuin 50 000km sitten, mutta ei sen vielä pitäisi luistamiseen viitata.
Lisäksi tuo ääntelevään kulmaan vauhdikkaasti nojaaminen lievästi pahentaa ääntä ja päinvastoin taas kun keventtää.


Semmoista tietenkin tässä funtsii voisiko se sitten olla laatikon tasauspyörästössä? :o
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#95

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Niin ja tuossa jokunen viikko sitten pesin lattiamaton ja penkit. Kyllä kannattaa.
Lähti monta odööriä.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#96

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Tuli tuossa joulukuussa vaihdettua tuo vasen etulaakeri. Suoraviivaista hommaaa ei siinä mitään........

Paitsi: ensin meni pienempi väännin 32 millisen kanssa solmuun ja särki, isompaan 3/4 tuumaiseen ei ollut sopivaa hylsyä.
Mikä oli oikeastaan hyvä kun se iltapäivä olisi loppunut kesken kuitenkin. Ei katkenneen 10-millisen ABS-tunnistimen kiinnitysruuvin takia vaan siksi että tämä ...keleen laakeriasetelma oli sitten niin ...tanan tiukassa kolossaan. Siihenhän ei oikein pääse taputtelemaan alkuun takaa paitsi yhdestä tai kahdesta kohtaa yläkulmasta. Minkäänlaista ulosvetäjääkään tuohon ei voi laittaa, ei ainakaan vetoakselin ollessa paikallaan ja sitä en viitsinyt lähteä irrottamaan kun tämä on niin yksinkertainen homma. Eli seuraavana päivänä 32 millisen ja isomman vääntimen kansssa aloitettiin uudestaan.

En usko että liukuvasarasta olisi ollut mitään hyötyä vaikka semmoisen olisinkin omistanut. Eli meni taltta hommiksi, ja kun se oli jo sentin ulkona niin vieläkään ei liikkunut vapaaehtoisesti yhtään paremmin. Ja irrotusnestettä käytettiin, uskokaa pois. Kokonaisuudessaanhan se pesä on n. 2,5 cm syvä. Kaikki varattu aika meni irrottamiseen, eli yli 5 tuntia. Ei nyt aivan intensiivisesti käytettyä aikaa, somepäivityksiä kiroiluineen ja väliaikakuvineen jne. :D Toki hieman paremmilla välineillä olisi saattanut olla helpompaa, mm. paineilmavasaralla jne.

Noin muutoinhan tämä olisi puolen tunnin rupeama. Jarrujen purkamiseen ja kaikkineen. Somepäivitykset mukaaan lukien.
No nyt on uusi laakeri. Vasemmalla....
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#97

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Pakkaskäynnistyvyys hieman heikennyt viime talvesta. Onkohan kaikki hehkutulpat vielä pelissä mukana?
Lämmitysjohtoon jos laittaa niin mitään ongelmia ei ole kovemmillakaan pakkasilla ollut. Polttoaineen suodattimenhan vaihdoin kesällä.
Ja akun vaihdoin 2017 loppuvuodesta aika pieni Ah-tuntiseen AGM-akkuun ajatuksella että latautuvuus omassa käytössä olisi parempi, laturin ominaisuuksista huolimatta. Eli saisi käsittääkseni antaa muutaman kymmenyksen tai kokonaisen voltin enemmän latausvirtaa. Tuppaa varaus jäämään 85-90% mun käytössä. Kai se pidemmilllä matkoilla vähän enemmän latautuisi pienemmälläkin jännitteellä.
Pulaan olen joutunut vain kerran, reissussa. Ei jaksanut käynnistyä n. -15c pakkasyön jälkeen hotellin parkkiksella. Sahasin sitten aikani, mutta lopulta oli pyydettävä huoltoporukalta apua.

Voisi harkita omaa käynnistyapulaitteen hankkimista, pitää vaan hommata laite joka antaa hehkuttaakin. Ensi talveksi varmaan pitää hehkut uusia ja seurata tilannetta. Kuitenkin tuntuu että nyt on pakkasraj ilman lohkoa mennyt pari astetta alas. Korvin ei pyöritysnopeudessa mitään eroa huomaa. 55 Ah akulla vaan ei niin loputtomiiin pyöritellä.

En nyt muista tarkkoja kilometrejä mutta 410 000 km on rikki.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#98

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Kevään kunnostusohjelmat: uudet iskunvaimennuspaketit, varmaankin Rockautosta, Gabrielit tai Monroet (?).
Jo paikallaan oleva ilmastoinnin kompressori hyötykäyttöön. Eli kuivain paikalleeen, huuhtelu ja täyttö. Varmaan uusia tiivisteitä tarvitaan.
Toivottavasti ei lauhdutinta... Voihan siellä olla metallia kennostossa. Olin jo paikankin kattonut mistä kyselen mutten enää muista mistä :lol:
Ei ole ollut niin ajankohtaista. Piti jo viime kesänä huuhdella jäähdytys ja lämmitys puoli mutta jäi tekemättä. Oletan että tästä syystä vähän
hidastunut ohjaamon lämpeneminen ja huippulämmötkin laskeneeet, veden lämpö normaaali, uusittu termostaaattihan on nyt toista talvea käytösssä.

Katsastus huhtikuusssa. Pitää vähän seisontajarrua varmaan herkistellä ja kiristäää vasemmalta ettei tästä nyt jää kiinni taas. Muutoin kaiken pitäisi olla OK toistaiseksi.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#99

Viesti Kirjoittaja masiina »

Mulla oli kans toinen napamutteri niin tiukalla että paskaksi meni vääntövarret räikkä ja 1 ristikkoavain. Onneksi kaverilta löytyi maatilalta sellanen pulttikone johon ei ole vielä pulttia/mutteria tullut vastaan mikä ei sillä lähtisi. Traktoreita sun muita kun joutuu rassaamaan. Lekalla sain laakerin hakattua takakautta raakaa voimaa käyttäen, tiukassa oli. En kyllä säälinyt yhtään, kaikki vaan mitä lähtee :lol: Petollisia nuo laakerit, yleensä vasen jyristää kun kääntää oikealle ja toisinpäin. Tein väärän diaknoosin ja vaihdoin ensin ehjän laakerin ja sitten vasta risan :mrgreen: Kestäviä nuo kyllä on, mulla takana vielä alkuperäset, ja toinenkin siis oli edessä vielä ehjä, nyt melkeen 350 000km veivattu.
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#100

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Sen takia minäkään en rynnännyt laakeria ostamaan ennen kuin oli varmaa että se on varmasti laakeri joka ylipäänsä ääntelee ja mikä puoli.
Se kyllä selviää kun antaa tilanteen kehittyä...

Tiukassa oli juu. Alkuun taoin takaa niin isolla lekalla kun vaan mahtui ja oli vielä mahdollisuudet osuakin niihin kohtiin mihin se oli mahdollista.
Aika kauan sai takoa ennen kuin alkoi semmoista rakoa olemaan johon ensin pienempää kiilaa ja lopulta vähän isompaa sai menemään. Siinä vaiheessa kun se noin sentin ehkä ylikin paksu isompi kiila oli jo välissä ja homma ei vaan helpottunut niin olihan siinä vähän että... :evil:
Vähän siinä jää ylimääräisiä työstöjälkiä ja kannattaa varoa ettei vesitiiviys kärsi ettei uusi laakeriasetelma saa jatkossa vesikylpyjä.

En mä mitään järkevämpääkään keksinyt ja kun vaikka raidetangonpään ja alatukivarren olisikin irroittanut nivelestään niin olisiko vetoakseli kiltisti mahtunut ulos ja ei sitten kuitenkaan välttämätttä olisi onnistunut se laakeripesän pakottaminen ulos pinnapultteja apuna käyttäen käytettävissä olevilla välineillä sinä päivänä ainakaan. Vanhaan laakeriin tuli tässä tohinassa monen millin sivuttaisvälys. :D 8-)
Itse pinnapultithan muistaakseni saa poistettua (ja uudet laitettua) tasan yhdessä kohtaa kierrosta.

Mä olen muuten vienyt jonkun verran vanhaa autometallia Sorttiasemille metallinkeräykseen. Ottivat hallitunkinkin, pinet öljymäärät ei haittaa. Nyt bongasin kätköistä pari vanhaa iskunvaimenninta 90-luvulta. Eiköhän nekin kelpaa...?
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa