Jes, tasan viikko matkalla, kun tuli kotiin. Gabriel, hieman alle 200 € kotiovelle. Vaihto ensiviikolla, kun pääsen ystävän lämpöiseen halliin.
Etuiskarin ylpää meluaa.
#12
No niin. tolppa on vaihdettu ja aikaa siihen tuhraantui parisen tuntia. Pari tunkkia, toisella auto ylös ja toisella pyörän napaa ylös ja alas.
Samalla, kun pyörä oli pois, tein tarvittavia ruostesuojauksia, kumi- ja muoviosien huoltoa, ABS-hammaskehän puhdistus jne.
Vinkki: tolpan alapään pultteja (2 kpl ) ei saa pyörittää pois otettaessa , vaan ne pitää lyödä vasaralla pois ( esim. pajavasara), kun mutterit on ensin poistettu ( mutterin voi myös jättää ruuvin päähän suojaamaan kierettä harhaiskulta, mutteriin ei kuitenkaan saa lyödä).
Samalla, kun pyörä oli pois, tein tarvittavia ruostesuojauksia, kumi- ja muoviosien huoltoa, ABS-hammaskehän puhdistus jne.
Vinkki: tolpan alapään pultteja (2 kpl ) ei saa pyörittää pois otettaessa , vaan ne pitää lyödä vasaralla pois ( esim. pajavasara), kun mutterit on ensin poistettu ( mutterin voi myös jättää ruuvin päähän suojaamaan kierettä harhaiskulta, mutteriin ei kuitenkaan saa lyödä).
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#13
Selvisikö mikä tuon metelin aiheutti? Muutaman kerran kun tuon tolpan on irroittanut niin on helppo ja nopea. Yksi tunkki riittää, käsivoimilla liikuu tuo ala osa. Jarrusatulaa ei edes tarvi irroitaa eikä vetarin päätä. Ainoastaan koiranluu yläpäästä ja abs anturin piuha irti tolpasta. + ne 2 pultti/mutteria. V-mäisimmät on 2 mutteria yläpäässä jotka jää "pyyhkijöiden ritilöiden" alle, tuohon auttaa räikkä lenkki.
#14
Ulospäin ei mitään näkyvää vikaa, pitäisi purkaa, että näkee sisäosat. Se iskarin yläpää mielestäni on jotenkin "väljä". Katsotaan, saanko aikaiseksi jousipuristimet ja puretuksi koko systeemin.
Eipä onnisunut minulta "koiranluun" irrottaminen, eikä uudelleen kiinnittäminen ilman tunkkia. Pärjää yhdellä tunkilla, minulla niitä sattui olemaan vierellä kaksi, niin ei tarvinnut yhtä tunkkia siirrellä paikasta toiseen.
Eipä onnisunut minulta "koiranluun" irrottaminen, eikä uudelleen kiinnittäminen ilman tunkkia. Pärjää yhdellä tunkilla, minulla niitä sattui olemaan vierellä kaksi, niin ei tarvinnut yhtä tunkkia siirrellä paikasta toiseen.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 447
- Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
- Merkki: chrysler
- Malli: grand voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#15
Tottakai jos löytyy vehkeitä niin ilman muuta mitä helpommin saa homman tehtyä sitä parempi. Nyt kun muistelen niin koiranluun yläpään olen aina laittanut niin paikalleen että sorkkaraudalla painanut kallistuksenvakaajaa niin paljon alaspäin että yläpää on kohdallaan ja ujuttanut sen sinne reikään. Menee helposti eikä voimaa edes oikeestaan tarvi käyttää. Tolpan pultit käsivoimin.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa