Etuiskarin ylpää meluaa.

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#11

Viesti Kirjoittaja Gmies »

jark2043 kirjoitti: To Tammi 03, 2019 8:43 pm Joko sait osat. Omaani 2002 voyageriin ostin Loimaan usa centeristä koko etutolpat.
Jes, tasan viikko matkalla, kun tuli kotiin. Gabriel, hieman alle 200 € kotiovelle. Vaihto ensiviikolla, kun pääsen ystävän lämpöiseen halliin.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#12

Viesti Kirjoittaja Gmies »

No niin. tolppa on vaihdettu ja aikaa siihen tuhraantui parisen tuntia. Pari tunkkia, toisella auto ylös ja toisella pyörän napaa ylös ja alas.
Samalla, kun pyörä oli pois, tein tarvittavia ruostesuojauksia, kumi- ja muoviosien huoltoa, ABS-hammaskehän puhdistus jne.
Vinkki: tolpan alapään pultteja (2 kpl ) ei saa pyörittää pois otettaessa , vaan ne pitää lyödä vasaralla pois ( esim. pajavasara), kun mutterit on ensin poistettu ( mutterin voi myös jättää ruuvin päähän suojaamaan kierettä harhaiskulta, mutteriin ei kuitenkaan saa lyödä).


Kuva
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#13

Viesti Kirjoittaja masiina »

Selvisikö mikä tuon metelin aiheutti? Muutaman kerran kun tuon tolpan on irroittanut niin on helppo ja nopea. Yksi tunkki riittää, käsivoimilla liikuu tuo ala osa. Jarrusatulaa ei edes tarvi irroitaa eikä vetarin päätä. Ainoastaan koiranluu yläpäästä ja abs anturin piuha irti tolpasta. + ne 2 pultti/mutteria. V-mäisimmät on 2 mutteria yläpäässä jotka jää "pyyhkijöiden ritilöiden" alle, tuohon auttaa räikkä lenkki.
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#14

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Ulospäin ei mitään näkyvää vikaa, pitäisi purkaa, että näkee sisäosat. Se iskarin yläpää mielestäni on jotenkin "väljä". Katsotaan, saanko aikaiseksi jousipuristimet ja puretuksi koko systeemin.
Eipä onnisunut minulta "koiranluun" irrottaminen, eikä uudelleen kiinnittäminen ilman tunkkia. Pärjää yhdellä tunkilla, minulla niitä sattui olemaan vierellä kaksi, niin ei tarvinnut yhtä tunkkia siirrellä paikasta toiseen.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#15

Viesti Kirjoittaja masiina »

Tottakai jos löytyy vehkeitä niin ilman muuta mitä helpommin saa homman tehtyä sitä parempi. Nyt kun muistelen niin koiranluun yläpään olen aina laittanut niin paikalleen että sorkkaraudalla painanut kallistuksenvakaajaa niin paljon alaspäin että yläpää on kohdallaan ja ujuttanut sen sinne reikään. Menee helposti eikä voimaa edes oikeestaan tarvi käyttää. Tolpan pultit käsivoimin.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa