Keskuslukitus 2.8 CRD '04

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
Masamus
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2015 11:59 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Masamus »

Mikä mahtaa lukitusta vaivata?
Ovet ei toimi välillä lainkaan, ei kaukosäätimestä, ei sisäkytkimistä, eikä ajossa menevä automaattilukituskaan mene päälle. Avaimella menee pelkkä kuskin ovi lukkoon.
Kaukosäätimestä kun painaa, niin vilkut vilahtaa ja sisävalo syttyy, ja kun taas painaa ovet lukkoon, niin vilkut vilahtaa ja sisävalo sammuu. Lukitus ei vaan pelaa suuntaan eikä toiseen.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#2

Viesti Kirjoittaja masiina »

rele?sehän toimii on/off periaatteella ja kun hajoaa jää"pois päältä" ensin tietty vähitellen lopulta kaput.
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Keskuslukitusta ohjaa BCM (Body Control Module), joten erillisiä releitä tai keskuslukituksen ohjainyksikköä ei ole.
Kun kyse on dieselistä, herää kysymys, onko pakkasilla akku päässyt tyhjenemään tai kovasti vajaavaraukseen? Jos näin on, niin 'master reset' on paikallaan, eli akun kaapeli vartiksi irti. Kannattaa kaivaa ennen tuota radion koodi esille. Tietenkin akku on syytä olla kunnon varauksessa tässä vaiheessa.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#4

Viesti Kirjoittaja masiina »

eli jos tuo bcm olis rikki ni joku muukin elementti lakkaisi toimimasta?
Masamus
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2015 11:59 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Masamus »

Mulla oli kenkä irti akusta pari päivää sitten yön yli, kun oli akku hyytynyt kovalla pakkasella ja oli latauksessa yön. Sen jälkeen lukitus pelas päivän tai pari, ja sitten taas pimeni.
Relettä itekkin ensin epäilin, mutten tosiaan kyllä mistään sitä löytänyt.
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#6

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Onkohan akku vielä hyvässä kunnossa vai ehkä jo ehtoopuolella? 2.8 CRD:ssä on aivan liian pieni akku Suomen olosuhteisiin (oma mielipide). Startti on iso ja kuormittaa akkua sen verran paljon, että jännite saattaa huonossa akussa pudota yhdenkin startin aikana niin, että BCM:n ohjelma sekoaa. Toki vika voi olla muuallakin, mutta Voyagerissa esiintyy kummastuttavia häiriöitä akun vajaatoiminnan yhteydessä.
Rackelhahn
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2015 11:17 am

#7

Viesti Kirjoittaja Rackelhahn »

Mulla tekee just samaa keskuslukitus 2.8crd:ssä . IOD sulakkeen kun kayttää vähän aikaa irti kuittaantuu ja taas keskuslukitus toimii ainakin jonkun aikaa. Näissä malleissa ilmeisesti tyyppivika tommoinen. Jotenkin saisi vissiin päivitettyä jos käyttäisi johdon perässä. Mutta itsellä ei tarkempaa tietoa asiasta. Jos joku joskus tehnyt niin infoa vaan tänne.
gw97
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 77
Liittynyt: La Syys 27, 2014 10:06 pm

#8

Viesti Kirjoittaja gw97 »

Noihin keskuslukitus juttuihin on tommonen TSB:kin.


FOR MARKETS OUTSIDE OF THE UNITED STATES AND CANADA, THE FLASH
FILES AND REPROGRAMMING INSTRUCTIONS WILL BE AVAILABLE ON ITIL/ISIS
DVD FEBRUARY, 2005.
SUBJECT:
Flash: Driver And Passenger Power Door Lock Switches Inoperative And Opening the
Liftgate Triggers The Theft Alarm
OVERVIEW:
This bulletin involves selectively erasing and reprogramming the Body Control Module
(BCM) with new software.
MODELS:
2004 - 2005 (RG) Chrysler Voyager (International Markets)
2004 - 2005 (RS) Town & Country/Caravan

eli
http://www.revbase.com/BBBMotor/TSb/Dow ... ?id=126566
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa