Oikea jarruneste?

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#1

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Mitäs jarrunestettä uusimman koriseen voyageriin 2008 saa laittaa?
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#2

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Kun ei kukaan vastaa...

Eiköhän DOT 4 tai 5.1 kelpaa oikein hyvin... Tuskin tehtaalta lähtenyt silikonipohjaisen DOT 5:n kanssa.
Noita muita, DOT 3:a, 4:a ja myös DOT 5.1:ä voi sekoittaa keskenään että silleen ei mitään hätää. Ainoastaan DOT 5 vaatii tarkkuutta
ja koko järjestelmän täydellistä huuhtomista jos sillä alkaisi täytämään. Lisäksi voit kokeilla syövyttääkö nykyinen maalia,
silikonipohjainen ei sitä tee.

Korjatkaa jos joku tietää paremmin: DOT 5 on myös (aina?) sinistä, ei voine erehtyä???

P.S. Jos autossa on teräspunotut (tuskin on) jarruletkut niin sekin viittaa jo silokonipohjaisen käytön mahdollisuuteen.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#3

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Samaa pähkäilin itsekkin ja DOT4 päädyin kun sitä saa vaikka ja mistä :roll:

Btw....uusissa satuloissa liikerata on "yllättäen" aika pitkä ja poljin painuu reilusti mutta eikait katsastuksessa tuohon puututa?! Tasaantuuhan se tuosta kun palat hioutuu levyyn vai jäiköhän joku ilmalukko..?
Gmies
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 195
Liittynyt: Su Loka 26, 2014 8:06 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Gmies »

Periaatteessa puututaan, mutta se on myös katsastajasta kiinni ja myös siitä, pitääkö katsastajan löytää hylky. Jos poljin on pehmeä, silloin järjestelmässä on ilmaa.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#5

Viesti Kirjoittaja masiina »

Ei tarvi kummosta ilmakuplaa/vuotoa olla niin poljin on löysä. Joskus auttaa se että ilmaa kaikki kulmat, aloittaen jarrusylinteristä katsottuna kauimmaisesta kulmasta. Vuotokaan ei tarvi olla kummonen. Mulla vuoti yhdessä autossa käsijarrumekanismin takaa tiiviste, tuli tippoja vain kun pisti käppärin päälle, mutta se riitti, poljin painui pohjaan ja satula vaihtoon. Itse laitan aina lukkopihdit jarruletkun ympärille mahdollisimman lähelle satulaa jos tarvii jarruletku irrottaa. Ei pääse nestettä valumaan järjestelmästä ja ilmaus on helpompaa kun osat on takasin paikallaan.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#6

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Kyllä se poljin siitä normalisoitui kun ajelua tuli ja palat haki paikkansa. Toki kyllähän se ilmakuplan mahdollisuus aina mietityttää vaikka 0,5l meni nestettä vaihdossa.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa