Kampikammion huohottimen jäätymisongelma

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Juha
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 5:41 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Juha »

Pakkasella työntänyt pari kertaa öljyt öljytikusta ulos, lienee kampikammion huohottimen jäätyminen. Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia? Auto on siis Sebring 2001, 2,7 bensa, automaatti.Osaatteko sanoa huohotinputkista että meneekö putken toinen pää takaisin kampikammioon vai takaisin polttoon? Onko kukaan asentanut huohotinputken lämmitintä? Mistä niitä saa?
wc80
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:52 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Town&Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: Touring

#2

Viesti Kirjoittaja wc80 »

Eikös toi 2,7 kone ollut juuri se, joka oli surullisen tunnettu öljyn muhjuuntumisesta, jos vähänkään jättää viimetippaan öljyjen vaihtamisen puhumattakaan siitä, että vaihtais liian harvoin? Jenkeissä noita on vissiin hajoillut ihan kunnolla kun vähän liian ahtaiksi mitoitetut öljykanavat tukkeutuvat siitä liejusta ja sitten kohta on koneessa laakerivikaa tms. mukavaa. Samasta johtuen tietysti jos sitä liejua päätyy PCV:lle niin tukkoonhan se menee aika helposti.
Pete The Finn
Aktiivinen jäsen
Aktiivinen jäsen
Viestit: 33
Liittynyt: To Syys 25, 2014 9:42 pm

#3

Viesti Kirjoittaja Pete The Finn »

Paitsi että kyllä ne todetut sludge-tapaukset Suomessa - missä käytetään synteettisiä öljyjä ja huollotkin yleensä hoidetaan - ovat olleet todella harvinaisia. Ja tällainen tapaus, että työntää pakkasella öljyt tikunreijästä ulos, on ensimmäinen laatuaan mistä olen kenenkään kuullut näillä merkkifoorumeilla koskaan kertoneen (toisin kuin esim. joissain ranskalaisissa, joissa tällainen arkipäivää).

Jos kaikki muuten on niin kuin pitää, on siksi vähän vaikea uskoa tuon moottorin tarvitsevan huohotinputken lämmittimiä tms. Mutta toivottavasti ongelman syy selviää, olipa mikä hyvänsä, ja auto tulee kuntoon.
Juha
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 5:41 pm

#4

Viesti Kirjoittaja Juha »

Vika löytyi. Autoon oli asennettu huohottimen lämmitin kupariputkeen mutta vastus ei toiminut ja huohottimen putket olivat karstaantuneet niin että niissä oli vain 1 mm reikä. Ja siitä syystä työnsi öljyt tikusta ulos. Putket puhdistettu, vaihdettu vastus ja auto on kunnossa.
Juha
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2015 5:41 pm

#5

Viesti Kirjoittaja Juha »

Hei, laitetaan kuvaa heti kun saadaan. Siitä näkee kaikkein parhaiten.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa