Re: Sebring -03 etupään kolina

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#1

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Koiranluut aiheutti mulla kolahtelua aina kuoppaan ajaessa, eikä katsastuksessa edes mainittu asiasta. Rockautosta reilusti alle kympin kipale plus postit. Viikossa tulee yleensä osat perille.
Viimeksi muokannut Tousta, La Elo 17, 2019 7:57 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Viesti ei ole ketjun alkuperäinen viesti, sillä aloittajan tili ja viestit poistettiin.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#2

Viesti Kirjoittaja joksa »

kirjoitti: Pe Elo 16, 2019 8:26 pm Etupää kolisee satunnaisesti kuoppaan ajaessa, isosti. Ääni ja tuntuma on luokkaa "jotain irtoaa". Välillä naputtelee. Kallistuksenvakaajan runkokumit näyttää ihan hyviltä. Koiranluissa tuntuu pieni välys ja kolahdus kun käsillä rynkyttelee, liekkö niissä syy? Mikä muu voi moisen aiheuttaa? Onko joku tietty mikä näistä edestä menee, katsastettu kyllä juuri. Edessä uudet jarrulevyt ja palat, niistä ääni ei tule. Raidetangon päät ihan ok, eikä välystä tunnu. Koiranluut alkaen 70€/kpl paikallisella, mistä kannattaa ostaa? Äänet ilmaantunut viimeisen 500km sisään. On menty ajatuksella "radioo isommalle" mutta nyt kuuluu jo ison volyymin läpi.
Näin huonosti nukutun yön jälkeen mieleen tulee lähinnä että pitäisikö mennä kävellen/julkisilla?
Coco
CCoF-Pro
CCoF-Pro
Viestit: 80
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#3

Viesti Kirjoittaja Coco »

Mulla on pariin kertaan aiheuttanut etupään sitkeä kolina lähes hermoromahduksen. Vaikka on ollut selviäkin vikoja, esim. rikkinäinen ja väljä pallonivel, niin kolahtelu on vaan jatkunut. Tämä siis eri autoissa, Sebringissä ja Stratuksessa, joissa samat palikat alustassa.

Molemmilla kerroilla löytyi välys alatukivarren heloista, varsinkin takimmaiset helat ovat alttiit vaurioitumiselle. Helan(t) voi kyllä vaihtaa ilman koko tukivarren ostamista, mutta kova homma siinä on. Tukivarren kun joutuu irrottamaan joka tapauksessa.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#4

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Tämän ketjun aloitusviesti on syystä tai toisesta poistettu, eli tuo mun aiempi ylläoleva viesti on siis vastaus alkuperäiseen kysymykseen...
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
yason
Jäsen
Jäsen
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 29, 2019 3:17 pm

#5

Viesti Kirjoittaja yason »

Vaihdoin omastani alatukivarren. Vieläkin kolisee. Ylätukivarressa oleva pallonivel on väljä. Kysymys:

Myynnissä on irtopalloniveliä halvalla, mutta huoltomanuska käskee yläpallonivelen rikkouduttua vaihtamaan koko tukivarren. Saako nuo irtopallonivelet prässillä asennettua ilman, että tukivarsi kärsii? Tukivarsi kun näkyisi olevan yllättävän ohutta peltiä... Ylätukivarsia näyttää olevan kehnosti saatavilla.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#6

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Vaihdatin itse samalla kertaa ylätukivarret, raidetangon päät ja koiranluut. Korjaaja suositteli ostamaan ylätukivarret pallonivelineen kun on kuulemma hankalahkoa tuo pallonivelen irrottaminen ja aikaa tuhraantuu. Rockautosta löytyy ja on valinnanvaraakin merkkien suhteen.
Tsekkasin tuossa vanhan kuitin, ylätukivarret sis. pallonivelen 28,31€ kappale. Molemmat ylätukivarret ja molemmat raidetangon päät oli alle 200€ sisältäen rahdit ja tullit.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#7

Viesti Kirjoittaja joksa »

yason kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 6:47 pm Vaihdoin omastani alatukivarren. Vieläkin kolisee. Ylätukivarressa oleva pallonivel on väljä. Kysymys:

Myynnissä on irtopalloniveliä halvalla, mutta huoltomanuska käskee yläpallonivelen rikkouduttua vaihtamaan koko tukivarren. Saako nuo irtopallonivelet prässillä asennettua ilman, että tukivarsi kärsii? Tukivarsi kun näkyisi olevan yllättävän ohutta peltiä... Ylätukivarsia näyttää olevan kehnosti saatavilla.
Itse olen yläpallon vaihtanut, jos toiselle puolelle pitää sama tehdä niin tulee koko tukivarsi. Vanhan prässääminen pois ja uuden prässääminen paikoilleen on millintarkkaa hommaa juurikin ylätuen ohuen materiaalin vuoksi. Ilman muuta ylätukivarsi jossa nipallinen pallonivel.

Muoks: Hyvät jousipuristimet kannattaa olla että saa iskari paikoillaan ylätukivarren käytettyä pois. Pultteihin ja muttereihin ei pääse muutoin käsiksi.
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#8

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Sen verran lisäystä edelliseen, että noin kympin oli kalliimpi tuo ylätukivarsi pallonivelellä kuin pelkkä pallonivel erikseen. Ei tarvinnut kauaa miettiä kumman otan.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
yason
Jäsen
Jäsen
Viestit: 29
Liittynyt: To Elo 29, 2019 3:17 pm

#9

Viesti Kirjoittaja yason »

joksa kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 8:29 pm Itse olen yläpallon vaihtanut, jos toiselle puolelle pitää sama tehdä niin tulee koko tukivarsi. Vanhan prässääminen pois ja uuden prässääminen paikoilleen on millintarkkaa hommaa juurikin ylätuen ohuen materiaalin vuoksi. Ilman muuta ylätukivarsi jossa nipallinen pallonivel.
Rokkiautosta katsoin ja tosiaan käsittämättömällä parilla kympillä sais ylätukivarren pallonivelellä. Mutta rahtiin menis kolmekymppiä. Ja tuohon alvit niin 60+ € ja odottelut päälle. Usavaraosat.fi:ssä olis 86€ tuo tukivarsi + 9€ postia eli liki satku. Kun löysin rokkiautosta varaosanumeron, niin sillä googlaamalla Saksasta ja Puolasta sais posteineen tuohon samaan 60€:n hintaan.

Missä muuten olis Chryslerin räjäytyskuvia osanumeroineen? Helpottuisi varaosien etsiminen, kun voisi hakea minkä tahansa osanumeron ja tuupata sen suoraan internetin hakukenttään.
joksa kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 8:29 pmMuoks: Hyvät jousipuristimet kannattaa olla että saa iskari paikoillaan ylätukivarren käytettyä pois. Pultteihin ja muttereihin ei pääse muutoin käsiksi.
Paljonko niitä jousia pitää saada alas? Riittääkö, jos irrottaa sen yhden pultin, joka kiinnittää iskaritolpasta lähtevän haarukkamaisen tangon alatukivarteen ja sit ylhäältä iskaripaketti irti, jolloin koko jousi-iskari -asetelman saa tuurilla tiputettua sen verran, että noihin pultteihin pääsis käsiksi? Jousien vierelläkin kun on aika vähän tilaa...

Jotkut halvat jousipuristimet mulla nimittäin joskus oli paria remppaa varten, mutta hävitin ne jossain vaiheessa, kun olivat vähän epämääräisen oloiset konstruktioltaan ja selvisin niistä ekoista rempoista sentään ilman, että piti tilata kehoon varaosia. Sitten onkin ollut Sitikoita ilman kierrejousia, niin ei ole tullut hankittua uutta settiä... :-)
joksa
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 151
Liittynyt: To Loka 13, 2016 12:42 pm

#10

Viesti Kirjoittaja joksa »

yason kirjoitti: Ma Loka 21, 2019 10:58 pm [

Paljonko niitä jousia pitää saada alas? Riittääkö, jos irrottaa sen yhden pultin, joka kiinnittää iskaritolpasta lähtevän haarukkamaisen tangon alatukivarteen ja sit ylhäältä iskaripaketti irti, jolloin koko jousi-iskari -asetelman saa tuurilla tiputettua sen verran, että noihin pultteihin pääsis käsiksi? Jousien vierelläkin kun on aika vähän tilaa...

Jotkut halvat jousipuristimet mulla nimittäin joskus oli paria remppaa varten, mutta hävitin ne jossain vaiheessa, kun olivat vähän epämääräisen oloiset konstruktioltaan ja selvisin niistä ekoista rempoista sentään ilman, että piti tilata kehoon varaosia. Sitten onkin ollut Sitikoita ilman kierrejousia, niin ei ole tullut hankittua uutta settiä... :-)
Ei sitä kamalasti tarvinnut kasaan puristella, sen verran että sai juuri ja juuri pultin tulemaan jousen kierteiden välistä. Tolpan irroittaminen kävi itselläkin mielessä mutta kokeiltiin ensin harakiri-menetelmää :mrgreen: Oli sen verran törsteisen näköistä iskaritolpan alapäässä ettei irroittelu ensimmäinen vaihtoehto ollut.

Omat puristimet hommasin zx:ää varten vai olikohan meganea, ei voi enää muistaa. Useamman vuoden saivat puristimet kuitenkin, hydesitikoiden ollessa ajossa, varastossa maata.

Varaosien numerot löytyy vin koodilla catcar.infosta.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa