Town&country 3.8. 2005 ja lambda

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
kalleka78
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 02, 2017 9:47 pm

#1

Viesti Kirjoittaja kalleka78 »

Moro,

katsastus kaatui lambda vikaan P0032(lambda oikosulku). Tilasin autodocilta tarvikelambdan liittimellä ja laitatutin paikalleen.
Tilanne pahentui entisestään. Nyt katsastuksessa P0032(lambda oikosulku) ja P0132(korkea jännite). Tuolla aiemmalla lambdalla auto ei oireillut ollenkaan, mutta nyt tällä uudella tyhjäkäynti hakusessa ja ei tahdo vastata kaasuun. Menee kyllä jollain lailla kun vauhtiin pääsee.
Autodoc väittää, että möivät varmasti sopivan osan.

Olisiko jollain käryä mitä tehdä seuraavaksi. Kokeilenko kuitenkin vielä jollain eri lambdalla vai onko vika sittenkin jossain muualla?
Olisin kiitollinen vinkeistä :roll:
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#2

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Semmoista oon lambdoista lukenut että monesti kannattaisi ostaa vain OEM-osaa.
Ainakin jollei 100 varmasti tiedä jollain muulla toimineen. Syitä en tiedä miksi niitä muitakin myydään.
Tai rahaahan niillä tehdään. Ja kun on autotallimekaanikon kannalta aika mystistä osaa ja vikaa niin oletetaan itse tehdyn virheen.
Mutta yleinen tuntuu ongelma olevan tarvike lambdoilla. Tarvikkeen ¨vastaa osaa...¨ ei aina vastaa osaa loppuun asti.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#3

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Joo suosittelen kans vain ja ainoastaan alkuperäistä laatua olevia osia. Laita runkonumero niin voin auttaa.
turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja turboapc »

Kokeillut itsekkin tarvikelambdaa ja eivät toimi chryslereissä edes hyvin.
Osta ntk tai denso nii. Toimii..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
kalleka78
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 02, 2017 9:47 pm

#5

Viesti Kirjoittaja kalleka78 »

Kiitti viesteistä. En taida uskoa enää lambda vikaa, kun nyt on kahdella eri lambdalla kokeiltu. Nyt auto jopa jätti tielle. Ei saa kone kierroksia. Sain kuitenkin ajettua kotipihaan.

Nyt syynissä tulpat joita ei ilmeisesti koskaan vaihdettu. Nuo 3 etupuolen tulppaa meni ok, mutta jumalauta että on hankala vaihtaa taakse. Käytin akun kenkää myös irti, niin 00132 vika sieltä vielä tulee, mutta heti ottaa kierroksia ihan erilailla. Pakko saada nuo loput 3 tulppaa vielä jotenkin vaihdettua.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#6

Viesti Kirjoittaja masiina »

Jos jaksat vähän selata taaksepäin näitä ketjuja niin löytyy ohjeet tulppien vaihtoon. Samalla kannattaa tsekata taaimmainen venttiilinkopan tiiviste sekä pcv venttiili.
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Takimmaisten tulppien vaihto ei ole paha, kun tekee ensin pikku askareita:

https://www.youtube.com/watch?v=UST9NoaQEnQ
kalleka78
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 02, 2017 9:47 pm

#8

Viesti Kirjoittaja kalleka78 »

Tulpat vaihdettu. Sama vika perkele. Pitää nuo tulpanjohdot vaihtaa seuraavaksi.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#9

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Samalla kertaa kun vaihtaa tulpat niin tässä tapauksessa myös johdot. Mielestäni tuo pyyhkijöiden jne purkaminen on turhaa koska peilillä ja valolla nuo tulpat vaihtaa helposti.
Mielestäni sun kannattais tsekata nyt johtosarjaa mikä menee tuolle lambdalle ja harkita sitä alkuperäistä anturia....
kalleka78
Jäsen
Jäsen
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 02, 2017 9:47 pm

#10

Viesti Kirjoittaja kalleka78 »

Luin jenkkipalstalta, että usein syynä on huono maa. Vedin lambdasta maajohdon poikki ja maa runkoon kiinni. Jippii lambda antoi 10sekuntia arvoja, kunnes arvot jämähtivät nollaan. Aikaisemmin lambda näytti kokoajan arvoa 1,3, kaasuttelulla ei merkitystä. Nyt vikakoodit muuttuivat P0131 ja P0172. Mikä tätä autoa riivaa :twisted:
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Semrush [Bot] ja 3 vierailijaa