Sebring 2.7 nykiminen.

Sebring vm. 1995-2000 (pre-facelift), 2001-2006 (Facelift)
Sebu 2
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 02, 2019 4:07 pm

#1

Viesti Kirjoittaja Sebu 2 » To Loka 03, 2019 8:06 am

Tervehdys foorumille. Sebring 2.7 vm.2005, nykii ajoittain. Nykiminen tuntuu siltä kuin polttoaineen syöttö tai sytytys pätkäisisi hetkeksi. Nykiminen ei ole jatkuvaa vaan välillä saattaa mennä useampi minuutti nykimättä ja välillä taas nykii 10 sekunnin välein. Tulpat, puolat ja pcv venttiili vaihdettu. Auto ei anna mitään vikakoodeja ja kylmänä nykimistä ei tapahdu vaan vaatii sen, että kone hieman lämpenee, ilmeisesti toimii kylmänä jollain perusasetuksislla. Nykimistä tapahtuu eniten pintakaasulla mutta myös tyhjäkäynnilläkin ja kovemmissa kiihdytyksissä. Kenelläkään mitään hyviä ideoita mistä lähtisin vikaa etsimään?

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 342
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#2

Viesti Kirjoittaja turboapc » To Loka 03, 2019 7:22 pm

Tässä hieman oman kulkineen kujeita:
Ostin auton ei käyntikuntoisena. herjasi kuulemma nokan asentoanturia ja välillä kävi huonosti, välillä ei ollenkaan.
Arvasin kun olin autoa menossa ostamaan että ketju on venynyt.
No eikun purkmaan jo tällöin huomasin että imusarja on lähes "irti"
uusi ketjusetti paikoilleen.

Kaikki kiinni ja baanalle. välillä alkoi nykimään, ei vikamuistia.
Tarkastin lambda-anturit, totesin että korjaa aika paljon bank 1:sta

uudet tarvikelambdat bank1 /1 ja 2/1 paikoilleen

No nyt alkoi herjaamaan katalysaattoreita..
ja välillä loppui käynti lähes kokonaan. Tuntui kuin loppuisi polttoaine.
Uusi tankkipumpuu paikoilleen.
Ei vaikutusta
Uudet Ntk lamdat (kaikki neljä)
ja samalla uudet imusarjan tiivisteet, kun ylempi imusarja on pöydällä totean että imusarjan tasopinta ei ole suora.
No viilalla suht suoraksi ja uudet tiivisteet väliin

Nyt käynti on suht hyvä, ainoastaan herjailee kateista
No kakkoslambdojen ja pakoputken väliin sparkplug foulerit niin saadaan huijattua että katit ovat kunnossa.
Edelleeen nykii kun ajetaan kevyellä pintakaasulla.

google ei kerro mitään.
Kaikki tuntuu olevan kunnossa.
Alunperin kun hain vikaa niin nykiminen pieneni todella plajon kun testerillä käskytti egr venttiilin kiinni
(tällöin oli kuitenkin paljon vikoja päällä) (lambda, imusarjan vuoto, pumppu)

korjausten välissä aina suljettu kaikki perus asiat pois yksitellen ja mittailtu kaikki johtimet antureiden ja moottorin ohjainlaitteiden välillä
korjaamokäsikirja totesi mm erään vianhaun päätteeksi että vaihda moottorin ohjainlaite. enhän minä sitä uskonut :)

No yksi pävä töistä lähtiessä nakkas egr venttiilistä vikakoodin

laitoin uuden tilaukseen ja odottelen sitä saapuvaksi
Kerron sitten miten kävi kun olen sen asentanut
mutta olen vahvassa uskossa että nykiminen häviää kokonaan..

Vähän huonoa tekstiä mutta tallissa raapustelen :)
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 342
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#3

Viesti Kirjoittaja turboapc » Pe Loka 04, 2019 11:34 pm

Egr venttiili vaihdettu perjantai illan puhteina ja ainakin pikaisella koeajolla nykiminen poistui.. :D
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

turboapc
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 342
Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2003
Iskutilavuus: 3,3
Varustetaso: Limited

#4

Viesti Kirjoittaja turboapc » Su Loka 06, 2019 11:58 am

nyt takana useampi keikka sekä "kylmänä" ajoa että pitempiä matkoja maantiellä ja kaupungissa. Ei nyki enää eli tuli egr vaihdolla kuntoon. Myös tyhjäkäynti parani..
2006 Grand voyager 3.3 Limited AWD (Käyttöauto/koko aika projekti)
2006 sebring 2.7 signature edition (käyttöauto/koko aika projekti)

Coco
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 56
Liittynyt: La Helmi 18, 2017 9:55 am
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2,7 V6

#5

Viesti Kirjoittaja Coco » Su Loka 06, 2019 7:44 pm

No mutta sehän on hienoa! :)

Sebu 2
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 02, 2019 4:07 pm

#6

Viesti Kirjoittaja Sebu 2 » Ma Loka 07, 2019 9:27 am

Hyvä homma, kiitoksia. Pitää itsekin testata toi egr- venttiili.

Sebu 2
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 02, 2019 4:07 pm

#7

Viesti Kirjoittaja Sebu 2 » Pe Marras 15, 2019 7:53 pm

EGr-venttiili vaihdettu, ei auttanut, nykii vieläkin. Jatketaan tutkimuksia.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa