Sebring 2.7 nykiminen.
#1
Tervehdys foorumille. Sebring 2.7 vm.2005, nykii ajoittain. Nykiminen tuntuu siltä kuin polttoaineen syöttö tai sytytys pätkäisisi hetkeksi. Nykiminen ei ole jatkuvaa vaan välillä saattaa mennä useampi minuutti nykimättä ja välillä taas nykii 10 sekunnin välein. Tulpat, puolat ja pcv venttiili vaihdettu. Auto ei anna mitään vikakoodeja ja kylmänä nykimistä ei tapahdu vaan vaatii sen, että kone hieman lämpenee, ilmeisesti toimii kylmänä jollain perusasetuksislla. Nykimistä tapahtuu eniten pintakaasulla mutta myös tyhjäkäynnilläkin ja kovemmissa kiihdytyksissä. Kenelläkään mitään hyviä ideoita mistä lähtisin vikaa etsimään?
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#2
Tässä hieman oman kulkineen kujeita:
Ostin auton ei käyntikuntoisena. herjasi kuulemma nokan asentoanturia ja välillä kävi huonosti, välillä ei ollenkaan.
Arvasin kun olin autoa menossa ostamaan että ketju on venynyt.
No eikun purkmaan jo tällöin huomasin että imusarja on lähes "irti"
uusi ketjusetti paikoilleen.
Kaikki kiinni ja baanalle. välillä alkoi nykimään, ei vikamuistia.
Tarkastin lambda-anturit, totesin että korjaa aika paljon bank 1:sta
uudet tarvikelambdat bank1 /1 ja 2/1 paikoilleen
No nyt alkoi herjaamaan katalysaattoreita..
ja välillä loppui käynti lähes kokonaan. Tuntui kuin loppuisi polttoaine.
Uusi tankkipumpuu paikoilleen.
Ei vaikutusta
Uudet Ntk lamdat (kaikki neljä)
ja samalla uudet imusarjan tiivisteet, kun ylempi imusarja on pöydällä totean että imusarjan tasopinta ei ole suora.
No viilalla suht suoraksi ja uudet tiivisteet väliin
Nyt käynti on suht hyvä, ainoastaan herjailee kateista
No kakkoslambdojen ja pakoputken väliin sparkplug foulerit niin saadaan huijattua että katit ovat kunnossa.
Edelleeen nykii kun ajetaan kevyellä pintakaasulla.
google ei kerro mitään.
Kaikki tuntuu olevan kunnossa.
Alunperin kun hain vikaa niin nykiminen pieneni todella plajon kun testerillä käskytti egr venttiilin kiinni
(tällöin oli kuitenkin paljon vikoja päällä) (lambda, imusarjan vuoto, pumppu)
korjausten välissä aina suljettu kaikki perus asiat pois yksitellen ja mittailtu kaikki johtimet antureiden ja moottorin ohjainlaitteiden välillä
korjaamokäsikirja totesi mm erään vianhaun päätteeksi että vaihda moottorin ohjainlaite. enhän minä sitä uskonut
No yksi pävä töistä lähtiessä nakkas egr venttiilistä vikakoodin
laitoin uuden tilaukseen ja odottelen sitä saapuvaksi
Kerron sitten miten kävi kun olen sen asentanut
mutta olen vahvassa uskossa että nykiminen häviää kokonaan..
Vähän huonoa tekstiä mutta tallissa raapustelen
Ostin auton ei käyntikuntoisena. herjasi kuulemma nokan asentoanturia ja välillä kävi huonosti, välillä ei ollenkaan.
Arvasin kun olin autoa menossa ostamaan että ketju on venynyt.
No eikun purkmaan jo tällöin huomasin että imusarja on lähes "irti"
uusi ketjusetti paikoilleen.
Kaikki kiinni ja baanalle. välillä alkoi nykimään, ei vikamuistia.
Tarkastin lambda-anturit, totesin että korjaa aika paljon bank 1:sta
uudet tarvikelambdat bank1 /1 ja 2/1 paikoilleen
No nyt alkoi herjaamaan katalysaattoreita..
ja välillä loppui käynti lähes kokonaan. Tuntui kuin loppuisi polttoaine.
Uusi tankkipumpuu paikoilleen.
Ei vaikutusta
Uudet Ntk lamdat (kaikki neljä)
ja samalla uudet imusarjan tiivisteet, kun ylempi imusarja on pöydällä totean että imusarjan tasopinta ei ole suora.
No viilalla suht suoraksi ja uudet tiivisteet väliin
Nyt käynti on suht hyvä, ainoastaan herjailee kateista
No kakkoslambdojen ja pakoputken väliin sparkplug foulerit niin saadaan huijattua että katit ovat kunnossa.
Edelleeen nykii kun ajetaan kevyellä pintakaasulla.
google ei kerro mitään.
Kaikki tuntuu olevan kunnossa.
Alunperin kun hain vikaa niin nykiminen pieneni todella plajon kun testerillä käskytti egr venttiilin kiinni
(tällöin oli kuitenkin paljon vikoja päällä) (lambda, imusarjan vuoto, pumppu)
korjausten välissä aina suljettu kaikki perus asiat pois yksitellen ja mittailtu kaikki johtimet antureiden ja moottorin ohjainlaitteiden välillä
korjaamokäsikirja totesi mm erään vianhaun päätteeksi että vaihda moottorin ohjainlaite. enhän minä sitä uskonut
No yksi pävä töistä lähtiessä nakkas egr venttiilistä vikakoodin
laitoin uuden tilaukseen ja odottelen sitä saapuvaksi
Kerron sitten miten kävi kun olen sen asentanut
mutta olen vahvassa uskossa että nykiminen häviää kokonaan..
Vähän huonoa tekstiä mutta tallissa raapustelen
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#3
Egr venttiili vaihdettu perjantai illan puhteina ja ainakin pikaisella koeajolla nykiminen poistui..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 352
- Liittynyt: Ke Loka 01, 2014 11:27 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2003
- Iskutilavuus: 3,3
- Varustetaso: Limited
#4
nyt takana useampi keikka sekä "kylmänä" ajoa että pitempiä matkoja maantiellä ja kaupungissa. Ei nyki enää eli tuli egr vaihdolla kuntoon. Myös tyhjäkäynti parani..
2005 Grand voyager 2,8 Crd projekti (veturi käytössä)
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa