Varaosia Voyageriin

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
jopeanne
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 23, 2019 11:06 pm

#1

Viesti Kirjoittaja jopeanne »

Mistä pääkaupunkiseudulla kannattaa katsella Voyageriin varaosia? Siis toimivia ja tietysti mielellään järkevänhintaisia. Tarvis olisi tällä hetkellä jäähdytysnesteen lämpötilan anturille. Auto on Voyager 3.3 -05.
jopeanne
Jäsen
Jäsen
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 23, 2019 11:06 pm

#2

Viesti Kirjoittaja jopeanne »

Kiitos tiedosta! Tuo Vantaan liike on ihan kivenheiton päässä - kokeilen siis sitä.
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#3

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

Jenkkilästä Rockautosta saapi edullisesti osaa. Jos et ole ennen tilannut tai tiedä paikkaa. Itse olen sieltä tilannut 5-6 vuoden aikana voikkuun ja sebuun osia noin 2000-3000 eurolla, sisältäen rahdit. Eli jos olisin nämä osat ostanut suomesta, hinta olisi ainakin 2 kertainen ollut, ellei enemmänkin.
Tässä esim. linkki kaipaamaasi lämpötila-anturiin. Vaihtoehtoja on muutamia alkaen vajaasta 3 eurosta aina moparin 30 euroon. Esim STANT-merkkinen anturi Fedexin kuljettamana yhteensä n. 14 euroa kotiovelle. Ei ihan hirveän paha hinta.

https://www.rockauto.com/en/catalog/chr ... ensor,4748

P.S jos siis tota anturia mahdoit tarkoittaa
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
I.A.T
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 371
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2015 7:29 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2006
Iskutilavuus: 2.8 CRD

#4

Viesti Kirjoittaja I.A.T »

Millaiset toimitusajat tuolta Jenkkilästä on olleet?

Mä olen toistaiseksi tilannut vain AutoDocista tai hakenut US-Partsista ja Motonetista.
AutoDoc tulee joskus selvästi edullisemmaksi kuin Suomesta ostaessa, niillä vaan joskus meni tilaus läpi
neljälle tuotteelle joista kahdesta tuli palaute ¨loppu varastosta¨. Paketissa ne sitten kuitenkin olivat ja
rahatkin koko ajan poissa omalta tililtä. Onneksi en tehnyt korvaava ostoja.
Näitten ulkomaantilausten vaara aina on että jos tulee hieman väärä osa niin palautukset ja rahojen takaisin saanti on työläämpää.
Säästö sitten taas tuppaa olemaan luokkaa 25 %.

Tuolta Vantaalta hain seisontajarruvaijerin etuosan ja en osanut halpana pitää.
Oli ainoa paikka mistä sen sai Stow & Go-malliin heti, menin ihan kylmiltään kysymään kun edes marmoritiskiltä ei löytynyt.
Ei ollut viikkoa aikaa odottaa kun uusintakatsatus painoi päälle. Tää taitaa olla jossain selostettuna mulla.
Moni luettelo ei edes netissä tunne oikea osaa.

Sitten on nämä eestin suunnan verkkokaupat. Kokemuksia kenelläkään. Tai ihan onko huoltoon tullut vietyä lahden toiselle puolelle?
pikkuvojaker
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 104
Liittynyt: To Loka 30, 2014 11:12 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Voyager
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.3 V6
Varustetaso: SE

#5

Viesti Kirjoittaja pikkuvojaker »

I.A.T kirjoitti: La Joulu 07, 2019 9:09 am Millaiset toimitusajat tuolta Jenkkilästä on olleet?

Mä olen toistaiseksi tilannut vain AutoDocista tai hakenut US-Partsista ja Motonetista.
AutoDoc tulee joskus selvästi edullisemmaksi kuin Suomesta ostaessa, niillä vaan joskus meni tilaus läpi
neljälle tuotteelle joista kahdesta tuli palaute ¨loppu varastosta¨. Paketissa ne sitten kuitenkin olivat ja
rahatkin koko ajan poissa omalta tililtä. Onneksi en tehnyt korvaava ostoja.
Näitten ulkomaantilausten vaara aina on että jos tulee hieman väärä osa niin palautukset ja rahojen takaisin saanti on työläämpää.
Säästö sitten taas tuppaa olemaan luokkaa 25 %.

Tuolta Vantaalta hain seisontajarruvaijerin etuosan ja en osanut halpana pitää.
Oli ainoa paikka mistä sen sai Stow & Go-malliin heti, menin ihan kylmiltään kysymään kun edes marmoritiskiltä ei löytynyt.
Ei ollut viikkoa aikaa odottaa kun uusintakatsatus painoi päälle. Tää taitaa olla jossain selostettuna mulla.
Moni luettelo ei edes netissä tunne oikea osaa.

Sitten on nämä eestin suunnan verkkokaupat. Kokemuksia kenelläkään. Tai ihan onko huoltoon tullut vietyä lahden toiselle puolelle?
Aika tarkkaan viikon sisällä tulee. Nyt esim. tilasin etujousen yläpään laakerin torstaina 26.11 ja sain keskiviikkona 4.12 ( 6 päivää) Vahvistuksessa oli arvioitu toimitus 5.12 mutta ilmoitin suomen Fedexiin, että paketin voi jättää terassillemme jos toimitus on aiemmin, eikä kukaan ole sitä vastaanottamassa. Ja paketti siis toimitettiinkin päivää arvioitua aiemmin. Mutta noin yleisesti ottaen jos viikolla tilaa viimeistään torstaina, saa seuraavan viikon aikana. Jos tilaa perjantaina tai viikonloppuna, mahdollisesti tilaus menee sitten yli seuraavan viikon alkuun. Ja riippuu vähän siitä mistä varastosta jenkkilästäkin lähtee. Mutta keskimääräinen toimitusaika on minulla ollut 6-8 päivää halvimmalla rahdilla. Toki voi tilauksen yhteydessä vielä valita kalliimmankin rahdin jolloin tilaus nopeutuu parilla päivällä. Rahti riippuu luonnollisesti painosta. Mutta esim. tilasin vetoakselin sebukkaan. Suomesta sen olisin saanut rahtien kanssa matkahuoltoon haettavaksi noin 180-190 euroa. En kysellyt kuin yhdestä paikasta. Jenkkilästä osa tuli viikossa rahtien kera 76 euroa. Toki tohon joutui vielä alvin maksamaan tullauksen yhteydessä, 24%( oli muuten aivan sama osa. Suomenssa osa maksoi 167 euroa ja jenkkilässä 41 euroa!!!) Mutta säästöä tuli kuitenkin vajaa satanen tossa osassa. Toi yläpään laakeri tuli muuten ilman alvitullausta? Maksoi muistaakseni 33 euroa rahteineen. Onkohan 50 euroa raja? En tiedä, täytyypi tarkastella tullin sivuilta.

Suomesta olen tilannut muutaman kerran pakon sanelemana ja kiroilujen kera Us centeristä ja Us partsista. Valitettavasti hinnat on vaan niin kovat, ettei perse kestä. Virosta taisin kerran tilata jarrusatulaan uusia osia kun ajattelin, että olisin kunnostanut ne, mutta tilasinkin sitten uudet satulat topautoosilta. Siinä on kokemukset Euroopasta. Jotenkin vaan olen tottunut tilaamaan rokkiautosta ja on luotettavaa ostaa sieltä.

Osien kanssa ei myöskään ole ollut isompia ongelmia. Edelliseen voikkuuni tilasin happianturin ja se oli Boscin. Ei pelittänyt tai siis vikavalo ei sammunut vaihdon ja pienen koelenkin/buuttauksen jälkeen. Luinkin netistä sitten, että Boschin anturit herjailevat voikuissa. Ilmoitin siitä rokkiautoon ja osaa ei tarvinnut palauttaa. Rahat jätin "pantiksi" seuraavaa ostoa varten jolloin ne vähennettiin sitten siitä uudesta tilauksesta. En ihan tarkkaan tiedä, millaisia käytäntöjä mahdollisissa ongelmatilanteissa on, kun ei ole niitä oikeen ollut. Itsellä on kuitenkin täysi luotto tuohon jenkkiläiseen palvelukulttuuriin ja asioidenkin hoitoon mahdollisessa reklamaatiossa.
CHRYSLER
VOYAGER 3.3 V6 2005
Trasseli
Tietäjä
Tietäjä
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2015 10:35 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Sebring
Vuosimalli: 2004
Iskutilavuus: 2.7 V6
Varustetaso: LX

#6

Viesti Kirjoittaja Trasseli »

Rockautoa olen itsekin suosinut Sebringiin osia ostaessa. Samat kokemukset kuin edellisellä, viikkoon tulee osat kotiin vaikka käyttää halvinta toimitustapaa. Tullaus hoituu näpärästi netissä eli sitä ei tartte pelätä. Taitaa siellä olla nykyään joku "pre-paid customs" optio jolla tullit voi maksaa tilauksen yhteydessä ja jää tuo tullausvaihekin pois ja nopeuttaa tavaroiden saantia.

Poikkeuksena öljynpaineenanturi, joka makasi Saksassa kaksi viikkoa, mutta tuo ei ollu tietenkään Rockauton vika. Mutta tällaistakin voi sattua. Tosin sama homma Suomesta tilatessa, osaa se Postikin säheltää.

Olen ehkä täällä maininutkin jossain aiemmin, kun tilasin Sebringiin raidetangon päät sekä ylätukivarret pallonivelineen eteen, oli osien hinta neljännes Suomen vastaavista. Postit ja tullit lisättynä ja silti jäätiin puoleen verrattuna Suomen hintoihin.
Chrysler Sebring 2.7 V6 LX autom. 2004
Honda CR-V 2.0 i-vtec autom. 2003
ex-Chrysler Stratus 2.5 V6 LX autom. 1996
Mopadi
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
Merkki: Chrysler
Malli: Grand Voyager
Vuosimalli: 2008
Iskutilavuus: 2.8 I4
Varustetaso: Limited

#7

Viesti Kirjoittaja Mopadi »

Rockautolta tilaukset on menneet aina nappiin. Kuljetus aina Fedexillä, ainakin Seinäjoella Kiitolinja/Schenker hoitaa sen. DHL ja muut on joko postin tai muiden kuljetusfirmojen joiden palvelu ei vaan oikein taho toimia. Milloin ei tule ilmoitusta että tullaus pitäis tehdä, milloin vaaditaan maksamaan ne vaikka ne on maksettu jo Rockautolle ja saat soitella linjoja läpi että uskotaan. Joskus taas ei kukaan ilmoita mitään että lähetys on saapunut, tai makaa jossain postin palvelupisteessä tai jossain.

Silleen tuntuu että Fedex toimii, ainakin tähän asti. Ja aina sama mies tuo kotiovelle eikä nikottele yhtään. Kohteliaasti soittaa ja kysyy onko ketään paikalla että sais kuittauksen. Joskus on, yleensä ei ja ollaan sovittu että saa jättää kotioven eteen eikä ole ollut ongelma. Ex-rahtarina olen ymmärryksessä (ja ainakin itse ajattelen niin) että tavaran kadotessa se on minun vastuulla, eikös? Eipä tuo ole tuntunut haittaavan.. ainakaan vielä ei kukaan ole tavaraa vienyt vaikka välillä Rockauton teipit hohtaa päällä komeasti :D joskus tosin aivan hävettää suorastaan kun jätkät joutuu hyppäämään mun oven takana muutaman viikon välein, millon mitäkin osaa tuomassa. Toisinaan on pakko tehdä useampi tilaus että saa rahtikulut pieniksi, kun Rockautolla tavaraa on pitkin ameritiikkaa, vai mistä lie tulevat..

Silleen en sitten tiedä kuinka syrjemmässä kuljetukset toimii, kun ite asun keskusta-alueella, että alkaako rahtikulut nousemaan vai jääkö tilaukset toimittamatta jos on ns. taajama-alueen ulkopuolella..
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Oldman
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Syys 29, 2014 3:25 pm

#8

Viesti Kirjoittaja Oldman »

Muutama paha sana Autodoc:sta:

Tilasin sieltä tulpanjohdot (ei Voyageriin) ja olivat vialliset. Onneksi aiemmnin vaihtamistani ja talteen laitetuista löytyi kelvollinen satsi.

Kun sitten yritin saada johtoja takuuseen, vaativat vaihtajafirman työmääräystä tai todistuskopioita, että minulla on vaihtamiseen riittävän pätevä autoalan asentajakoulutus. Eivät siis korvanneet tulpanjohtoja, kun en todistusta lähettänyt. Rahallisesti mitätön juttu, mutta jätti pahan maun.
miccomus
CCoF-Addikti
CCoF-Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
Malli: Grand Voyager V
Vuosimalli: 2008

#9

Viesti Kirjoittaja miccomus »

Kyllä sieltä rahat saa takuuseen kun vaan jaksaa runoilla :)
kivikasvo
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Viestit: 5
Liittynyt: La Maalis 18, 2017 9:04 am
Merkki: Chrysler
Malli: Town & Country
Vuosimalli: 2005
Iskutilavuus: 3.8
Varustetaso: Touring

#10

Viesti Kirjoittaja kivikasvo »

Oldman kirjoitti: Ke Joulu 11, 2019 9:17 pm Muutama paha sana Autodoc:sta:

Tilasin sieltä tulpanjohdot (ei Voyageriin) ja olivat vialliset. Onneksi aiemmnin vaihtamistani ja talteen laitetuista löytyi kelvollinen satsi.

Kun sitten yritin saada johtoja takuuseen, vaativat vaihtajafirman työmääräystä tai todistuskopioita, että minulla on vaihtamiseen riittävän pätevä autoalan asentajakoulutus. Eivät siis korvanneet tulpanjohtoja, kun en todistusta lähettänyt. Rahallisesti mitätön juttu, mutta jätti pahan maun.
Älä tilaa Autodocista. Älä ikinä asenna niiden sovellusta. Autodocin todella röyhkeä Google-mainonta kertoo toiminnasta kaiken. Tilaa Rockautosta ja maksa tullit suosiolla, säästät silti aivan helvetisti.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa