Grand voyager repsikan puolen käppärivaijeri poikki

Vanhemmat sekä uudemmat Voyagerit
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#1

Viesti Kirjoittaja masiina »

No ni, leima meni sitten umpeen ja repsikan puolen käsijarru ( poljin malli ) vaijeri haara kohdasta poikki + haara palikka solmussa/rikki ruostunut. Äkkiseltään vilasin auton alle niin näyttäis menevän bensatankin yläpuolelta? Kukaan vaihtanut ja millanen operaatio? Etuvaijerin vaihtoon löytyy ohjeita ja kuskin puoli näkyvillä mut mites toi repsikan puoli?

Edit: Vai onkos tuossa keskivaijeri erikseen?
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#2

Viesti Kirjoittaja masiina »

Joo eli siis tuossahan on näköjään keskellä vaijeri, se on siis poikki ja pitäisi vaihtaa.
masiina
CCoF-Mestari
CCoF-Mestari
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 17, 2014 8:00 pm
Merkki: chrysler
Malli: grand voyager
Vuosimalli: 2002
Iskutilavuus: 3.3 v6

#3

Viesti Kirjoittaja masiina »

Olen siis ensimmäinen voyagerin omistaja jolla keskivaijeri mennyt poikki :lol: Periaatteessa simppeli homma, käytännössä ruosteen määrä vaikuttaa irroitukseen. Löysin onneksi yksityisviesteistä aikanaan Oldiksen postaaman korjausoppaan. Ensin polkimelta tulevaa vaijeria vedetään auton perää kohti niin paljon kuin antaa myöden, sen jälkeen vaijeri lukitaan lukkopihdeillä runkoa vasten. Tämä on hyvä tietää tekee käppärille mitä vaan , niin tuolla tavalla saa " huolto löysää ". Tämän jälkeen pujottaa vaijerit irti keskiraudasta ( equalizer, mikä lienee virallinen suomenkielinen nimitys ). Repsikan puolen vaijeri irti keskivaijerista. Se, kuinka ruosteessa paikat on vaikuttaa vaijerin päiden irroitukseen, mutta kyllä ne sieltä irti saa. Tämän jälkeen pitkällä hylsyllä lukitusmutterit keskivaijerin päistä irti. Nämä oli mulla ruostunut niin pahasti että katkesi irrotusvaiheessa. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Lyhkäsessä mallissa joutuu ohjeen mukaan laskemaan polttoaine tankkia, pitkässä ei tarvitse. Kun vaijerit on saatu pujotettua keskirautaan, lukkopihdit irti, muutama polkaisu ja säätö tapahtuu automaattisesti. Mulla oli siis tuo keskivaijeri ruostunut niin pahasti, ettei liikkunut kuoren sisällä ollenkaan. Näin ollen kun polkaisin jarrua ( jaloissahan on voimaa ) niin keskirauta repesi ja vaijeri napsahti juuresta poikki. Käyttämättömyyshän näissä on ongelma. Ja sitten jos käytät ja lähdet kerran vahingossa ajamaan käppäri päällä niin peli on selvä. Ainakin vanhemmissa lincolneissa on nerokas systeemi, kun laitat vaihteen silmään, jalkajarru vapautuu automaattisesti, näin ei jää vahingossakaan päälle.
Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija