Moi
Eipä tunnu löytyvän vastausta tuolla GV palstalla, joten kokeillaan täältä...
Potilas:
-01 GV 3,3l v6 AWD
Vin koodin 11;sta kirjain U
Oire:
Moottorin vikavalo palaa.
Mittaristosta koodi 1634, testerillä p0403 -> egr -> on nollattu -> parin päivän ajon jälkeen valo syttyy uudelleen
Tähän mennessä muuta:
Egr irrotettu, putsattu, herkistetty, sekä alipainekello purettu ja putsattu -> akkuirti nollaus -> muutama kilometri ja valo syttyy uudelleen
HUOM: nyt en siis kysy, onko EGR tarpeellinen vai ei, vaan etsin tietoa miten sen saa poistettua käytöstä + vikavalon mittaristosta sammumaan.
Tiedossa muita mahdollisia aiheuttajia samalle koodille:
- vuotava suutin, tai oikeammin suuttimen tiiviste (ei tutkittu vielä, koska ei käyntihäiriöitä)
- haljennut alipaineletku (kellolle tuleva t-haara hapristuu, tutkittu, ei murtumia tms)
- tulpat (ajettu 45tkm, ei vaihdettu vielä, koska käyntihäiriöitä ei ole)
Nyt siis viisaammat, mielellään yv:nä:
- ko koodille muita tutkintalinjoja
- neuvoja egr poistamiseksi (tarkempi vin koodi yv:nä, jos joku haluaa nähdä vaivaa / antaa neuvoja)
BTW: GV palstalla Subbe99:n englanninkielinen postaus, josta en oikein saanyt kiinni
Ei tuo egr:n hinta (n puolitoista) maata kaada, mutta mieluusti tutkisin ensin kaiken mahdollisen poissulkevan ja mielelläni sulkisin koko putiikin pysyvästi.
Viisaammat vastannee ja toive YV:nä (kuten jo mainittua)
YT Per/A Oulu
EGR poisto + tulppaus / 3,3L VP GV
-
- Jäsen
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 10:26 pm
#2
Ristikolmonen kirjoitti: ↑Ti Huhti 28, 2020 11:27 am Moi
Eipä tunnu löytyvän vastausta tuolla GV palstalla, joten kokeillaan täältä...
Potilas:
-01 GV 3,3l v6 AWD
Vin koodin 11;sta kirjain U
Moottorikoodi EGA (valmistuspvm 28.05.2001)
Oire:
Moottorin vikavalo palaa.
Mittaristosta koodi 1634, testerillä p0403 -> egr -> on nollattu -> parin päivän ajon jälkeen valo syttyy uudelleen
Tähän mennessä muuta:
Egr irrotettu, putsattu, herkistetty, sekä alipainekello purettu ja putsattu -> akkuirti nollaus -> muutama kilometri ja valo syttyy uudelleen
HUOM: nyt en siis kysy, onko EGR tarpeellinen vai ei, vaan etsin tietoa miten sen saa poistettua käytöstä + vikavalon mittaristosta sammumaan.
Tiedossa muita mahdollisia aiheuttajia samalle koodille:
- vuotava suutin, tai oikeammin suuttimen tiiviste (ei tutkittu vielä, koska ei käyntihäiriöitä)
- haljennut alipaineletku (kellolle tuleva t-haara hapristuu, tutkittu, ei murtumia tms)
- tulpat (ajettu 45tkm, ei vaihdettu vielä, koska käyntihäiriöitä ei ole)
Nyt siis viisaammat, mielellään yv:nä:
- ko koodille muita tutkintalinjoja
- neuvoja egr poistamiseksi (tarkempi vin koodi yv:nä, jos joku haluaa nähdä vaivaa / antaa neuvoja)
BTW: GV palstalla Subbe99:n englanninkielinen postaus, josta en oikein saanyt kiinni
Ei tuo egr:n hinta (n puolitoista) maata kaada, mutta mieluusti tutkisin ensin kaiken mahdollisen poissulkevan ja mielelläni sulkisin koko putiikin pysyvästi.
Viisaammat vastannee ja toive YV:nä (kuten jo mainittua)
YT Per/A Oulu
-
- CCoF-Pro
- Viestit: 94
- Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 9:47 am
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2002
- Iskutilavuus: 3.3 v6
#3
Englanninkielinen ohje lähtee siitä perustasta, että pitää olla asianmukainen ohjelmointilaite, jolla EGR:n voi poistaa järjestelmästä.
Tämän jälkeen voit suorittaa ohjeen mukaisen tulppauksen.
Esim. US Centerillä loimaalla on Chryslerin ohjelmointi ja päivityslaitteet.
Tämän jälkeen voit suorittaa ohjeen mukaisen tulppauksen.
Esim. US Centerillä loimaalla on Chryslerin ohjelmointi ja päivityslaitteet.
-
- Jäsen
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Maalis 22, 2020 10:26 pm
#4
Kiitos Subbe.
Ehdin jo syventää tietouttani interwebin ihmeellisessä maailmassa ja näinhän se tosiaan menee.
Ehdin jo syventää tietouttani interwebin ihmeellisessä maailmassa ja näinhän se tosiaan menee.
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija