Grand Voyager V dieselin välijäähdytin
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#1
Grand Voyager 2008 V 2.8 dieselin välijäähdytin.
Tästä kun ei hirveästi ole juttua niin tehhään uusi. Jos kohta on muita kuin minä ja miccomus ainoat jotka asiasta kirjoittaa
Katselin tuossa uudemman keulaa ja onhan olematon cooleri tuohon vitoskoppaan laitettu. Kyseessä siis dieseli. Lisäksi sijaitsee suoraan palkin takana, kennon alaosasta pilkistää n. pari senttiä joka sekin osa täysin paskan peittämä. Elikä:
- jos investoisi johonkin parempaan, ainakin paskumpi varmaan saisi olla, ehkä myös korkeampi? Alkuperäinen on 32mm paksu ja 280mm korkea. Syyläri taitaa olla tuplat korkeampi, joten korkeussuunnassa on kyllä tilaa, se vain että riittääkö ilmastoinnille ja varsinkin auton omalle jäähdyttimelle sitten jäähdytysteho kun välijäähdytin peittää enimmän osan. Pakkohan se ei tietenkään ole olla niinkään iso, vaikka saman kokoinenkin kuin alkuperäinen mutta vaan paksumpi? Toimii kai se uusikin siellä palkin takana, vai? Alhaalta ei hirveästi enää enempää ajoviimaa saa ohjattua.
Tietysti jos laittais saman kokoisen uuden coolerin mutta suoraan maksin taa. Silloin alaosa jäisi auki.
Tästä kun ei hirveästi ole juttua niin tehhään uusi. Jos kohta on muita kuin minä ja miccomus ainoat jotka asiasta kirjoittaa
Katselin tuossa uudemman keulaa ja onhan olematon cooleri tuohon vitoskoppaan laitettu. Kyseessä siis dieseli. Lisäksi sijaitsee suoraan palkin takana, kennon alaosasta pilkistää n. pari senttiä joka sekin osa täysin paskan peittämä. Elikä:
- jos investoisi johonkin parempaan, ainakin paskumpi varmaan saisi olla, ehkä myös korkeampi? Alkuperäinen on 32mm paksu ja 280mm korkea. Syyläri taitaa olla tuplat korkeampi, joten korkeussuunnassa on kyllä tilaa, se vain että riittääkö ilmastoinnille ja varsinkin auton omalle jäähdyttimelle sitten jäähdytysteho kun välijäähdytin peittää enimmän osan. Pakkohan se ei tietenkään ole olla niinkään iso, vaikka saman kokoinenkin kuin alkuperäinen mutta vaan paksumpi? Toimii kai se uusikin siellä palkin takana, vai? Alhaalta ei hirveästi enää enempää ajoviimaa saa ohjattua.
Tietysti jos laittais saman kokoisen uuden coolerin mutta suoraan maksin taa. Silloin alaosa jäisi auki.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#3
jaha että sillä linjalla
Eikun eikun, ihmettelin ääneen kun lisäpitkille kiinnityksiä mietin, huomasin että coolerin alareuna on ihan tukossa eli siitä ei taida paljoa apua olla. Koneen litratilavuus kuitenkin se 2.8L nii kyllä siellä ilmaakin liikkuu, vai häh. Vai meneekö tää jo ylivirityksen puolelle
Eihän tuo mikään tykki ole vaikka kuinka kenkii, mutta tuskin se kuuma ilma nyt ainakaan auttaa. Ja talvella saa pahvitettua tosin tämän kanssa ei tarvetta ole ollut, kylmänä se käy sillon muutenkin
Kuin paljon miccomus sulla lämpömittarin neula tippuu sanotaan vaikka 10 asteen pakkasella? Mulla jämähtää jonnekkin puoleenväliin, kesällä menee jo pykälän enemmän oikealle. Kopissa tarkenee, miettii vaan mitä kone tykkää noin kylmästä. Eikun maamoottori
Eikun eikun, ihmettelin ääneen kun lisäpitkille kiinnityksiä mietin, huomasin että coolerin alareuna on ihan tukossa eli siitä ei taida paljoa apua olla. Koneen litratilavuus kuitenkin se 2.8L nii kyllä siellä ilmaakin liikkuu, vai häh. Vai meneekö tää jo ylivirityksen puolelle
Eihän tuo mikään tykki ole vaikka kuinka kenkii, mutta tuskin se kuuma ilma nyt ainakaan auttaa. Ja talvella saa pahvitettua tosin tämän kanssa ei tarvetta ole ollut, kylmänä se käy sillon muutenkin
Kuin paljon miccomus sulla lämpömittarin neula tippuu sanotaan vaikka 10 asteen pakkasella? Mulla jämähtää jonnekkin puoleenväliin, kesällä menee jo pykälän enemmän oikealle. Kopissa tarkenee, miettii vaan mitä kone tykkää noin kylmästä. Eikun maamoottori
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
-
- CCoF-Addikti
- Viestit: 191
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 11:35 am
- Malli: Grand Voyager V
- Vuosimalli: 2008
#4
Nyt en tarkalleen muista mutta vain kesähelteellä nousee puoliväliin. Muuten tuppaa nousta vain 1/4 viivalle ja mielestäni se on liian vähän. Mulla olis jo odottamassa uusi termostaatti mutta oon vähän keränny innostusta sen vaihtoon kun samalla pitää uusia nippu muitakin letkuja.........
#5
Minä vaihdoin edelliseen 2005 crd malliin uuden termarin kun lämmöt vähän yli 1/4 niin ei auttanut yhtään, pysyi samassa, nyt tässä V- koppaisessa sama tilanne Turbogauge näyttää normaalilämpöä 69 astetta, sillä on menty yhteensä n. 300 000 km. Tuo kuuleri asia alkoi kiinnostamaan, mielestäni sitä ei kärsi lisätä yhtään syylärin eteen jos vetelee esim. vaunua sillä nytkin pitkässä jyrkässä nousussa pyrkii lämmöt lähelle 100 astetta mutta jos sopisi muuhun suuntaan ja voisiko ilmavirtaa suunnata paremmin, täytyypä vähän kurkistella kun vaihtaa seuraavan kerran moottoriin öljyt.
-
- CCoF-Mestari
- Viestit: 248
- Liittynyt: Ma Maalis 23, 2015 10:22 pm
- Merkki: Chrysler
- Malli: Grand Voyager
- Vuosimalli: 2008
- Iskutilavuus: 2.8 I4
- Varustetaso: Limited
#6
Varsinkin sen kennon paksuus ihmetyttää. Siinä alkaa sitten miettimään että mistä kaikesta on säästetty että on näin iso auto saatu kasaan tietyllä rahalla
Tottakai nuo kisakennot on paljon isompia joka suuntaan, sitten että onko tosiaan nuon ohkainen riittävä tuon kokoiseen dieseliin. Ehkä on ehkä ei.. ymmärtääkseni pakolämpöjä se nostaa jos ilma on lämmintä, eli asennamme pyrometrin seuraavaksi No ehkä nyt ei sentään.
Tottakai nuo kisakennot on paljon isompia joka suuntaan, sitten että onko tosiaan nuon ohkainen riittävä tuon kokoiseen dieseliin. Ehkä on ehkä ei.. ymmärtääkseni pakolämpöjä se nostaa jos ilma on lämmintä, eli asennamme pyrometrin seuraavaksi No ehkä nyt ei sentään.
- Chrysler Grand Voyager 2008 2.8 CRD ajossa, suuttimet vaihdettu, toimii
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auto
- Chrysler Neon II 2.0 vara-auton vara-auto
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa